فیلمی که مخاطب را از خود می‌راند

نگاهی بر فیلم «لتیان»

نگاهی بر فیلم «لتیان»

سینمافا- میلاد معتمدی‌فر- فیلم سینمایی لتیان به کارگردانی علی تیموری و نویسندگی اکتای براهنی که سال ۹۷ جلوی دوربین رفت. به تازگی بخاطر شرایط کرونایی تصمیم به اکران آنلاین گرفته و پس از دو سال اکران خود را آغاز کرده است.
پریناز ایزدیار، امیر جدیدی، سارا بهرامی، حسن معجونی، ستاره پسیانی و علیرضا ثانی فر در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند. در خلاصه داستان لتیان آمده است: لتیان یک سد است. سدی بر روابط انسانی. رودخانه‌های روابط، پشت سدی ایستاده‌اند و راه، بن بست است. یک نفر می‌خواهد این سد را بشکند اما خوب می‌داند که شکستن سد به این سادگی نیست. شهر خراب خواهد شد.
این فیلم سینمایی اولین فیلم علی تیموری در مقام کارگردان است. او پیش از این سابقه دستیاری و برنامه‌ریزی در فیلم‌هایی همچون برف روی کاج‌ها، انتهای خیابان هشتم، سایه روشن، پل خواب و غیره را داشته و چندین فیلم کوتاه موفق ساخته که برخی از آنها نیز منتخب جشنواره‌های مختلف بوده‌اند.
تهیه کنندگی این فیلم را مجید مطلبی بر عهده داشته است. لتیان با این ترکیب بازیگران و داستانی درام و اجتماعی، می‌توانست در گیشه موفق باشد و عنوان یکی از پرفروش‌ترین‌ها را از آن خود کند.
بازیگران فیلم لتیان، ترکیب به اصطلاح بفروشی است. از آن دست تر کیب‌ها که گیشه را تضمین می‌کنند. هر کدام از این بازیگران می‌توانند مخاطب را مجاب به تماشای این فیلم کنند. پریناز ایزدیار و امیر جدیدی که هر کدام یک بار سیمرغ بلورین بهترین بازیگر را از جشنواره فیلم فجر به خانه برده‌اند، برای دومین بار است که با یکدیگر همبازی شده‌اند. این دو پیش از این در فیلم “هت‌تریک” در مقابل هم قرار گرفته بودند. حالا باید دید آیا زوج “جدیدی_ ایزدیار” می‌تواند به اندازه زوج “محمدزاده_ ایزدیار” موفق باشد یا خیر.
ستاره پسیانی و سارا بهرامی نیز پیش از این در سریال “کرگردن” همبازی بوده‌اند. سریالی که توانست با استقبال مخاطبان روبرو شود. انتخاب حسن معجونی و علیرضا ثانی‌فر را می‌توان بزرگ‌ترین ریسک در انتخاب بازیگران لتیان به شمار آورد. هر چند ثانی فر در سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران در سال ۹۷، دیپلم افتخار بهترین بازیگر مرد را برای بازی در فیلم “تشریح” از آن خود کرد، اما همچنان در میان مخاطبان سینما، بازیگر مطرح و شناخته شده‌ای نیست. با این حال، حضور امیر جدیدی، پریناز ایزدیار و سارا بهرامی به تنهایی می‌تواند بار فیلم را به دوش بکشد.
نه هدف فیلم «لتیان» مشخص است، نه معلوم است قهرمان و ضدقهرمانش کیست. نه آدم خوب و آدم بد دارد. یک سری کاراکتر اعصاب خردکن با بازی‌ های فاجعه ‌ی بازیگران که به نظر می‌رسد تقصیر چندانی هم ندارند جز اینکه به کارگردان اعتراض نکرده‌اند که چرا ما باید این کارها را بکنیم و این حرف‌ ها را بزنیم. امیر جدیدی و حسن معجونی را به حال خودشان رها می‌کردند با توجه به کارنامه‌ شان شاهد بازی‌های قابل قبول‌تری بودیم. معلوم نیست فیلم می‌خواهد آقازاده‌ ها را بزند یا روشنفکرها را و البته همه از جمله تماشاگر را از دم تیغ خودش می‌گذارند.

اطلاع رسانی از طریق ایمیل
به من اطلاع بده در صورت:
guest
لطفا نام حقیقی خود را وارد کنید
آدرس ایمیلتان را وارد کنید
اگر وبسایت دارید، آدرس آن را وارد کنید

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

جست‌وجو

Generic selectors
فقط تطبیق کامل
جستجو در عناوین خبرها
جستجو در محتوای خبرها و گفتگوها
Post Type Selectors

ویدیو

در حال بارگذاری...

آخرین پست‌ها

سینمافا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

0
Would love your thoughts, please comment.x