بازی روان در بطن قصه‌ای تلخ

نگاهی به فیلم «شادروان»

نگاهی به فیلم «شادروان»

سینمافا- میلاد معتمدی‌فر- “شادروان ” فیلمی به کارگردانی و نویسندگی حسین نمازی و تهیه‌کنندگی عباس نادران  است.
حسین نمازی پس از آپاندیس که فیلمی دغدغه‌‌مندی بود و سعی داشت معضل اجتماعی را به تصویر بکشد موفق عمل کرد و با آنکه فلیمش بازیگر چهره و معرفی نداشت توانسنت دیده شود و نمره قبولی بگیرد.
اما در فیلم تازه اش شادوران که در ژانر کمدی ساخته شده سعی دارد همون دغدغه اجتماعی را به تصویر بکشد که به نظر می‌رسد نتوانسته موفق عمل کند و اسیر دیالوگ و کمدی می‌شود.
البته اینطور فیلم ها شاید مخاطب خاص را نتوانند راضی کنند.اما در اکران عمومی به طور حتم مورد استقبال قرار می‌گیرند.
داستان فیلم نمازی درباره ی خانواده ی حاشیه نشینی است که بعد از فوت پدر از پس هزینه های کفن و دفن و پذیرایی از مهمان ها برنمی آیند
شادروان  با دیالوگ های تلخ گزنده در قالب بذله‌گویی و طنز به مشکلات شخصیت های فقیر داستان می پردازد و با خوش ریتمی و متلک پرانی فضای اجتماعی واقعی حاشیه نشینان جامعه را به تصویر می کشد.
حسین نمازی در این اثر برشی از زندگی یک خانواده فقیر حاشیه نشین را به تصویر می‌کشد، پدری را نمایش می دهد که در اوج درگیری با بیماری دیابت یک کیلو نان خامه ای را می خورد و غیر مستقیم گویی خودکشی می کند و مادری آبرومند و استوار ولی بسیار رنج کشیده و سه فرزند جوانی که باید هر کدام عصای دست خانواده باشند ولی حتی  پول ترخیص پدر مرده خود را از بیمارستان ندارند و دچار مشکلات عاطفی و عاشقانه می شوند.
بی‌شک اصلی‌ترین کاراکتر شادروان، نادر با بازی درخشان سینا مهراد است که عاشق دختری افغان به نام آهو (گلاره عباسی) می شود و اوست که فیلم را به‌خوبی در مرزهای واقعیت، طنز و عشق قَلت می‌دهد، شخصیتی که حرفهایش را با شوخی های کلامی می زند و بدون در نظر گرفتن عواقب کار تصمیمات لحظه ای می گیرد.
دومین اثر نمازی در عین تلخی، شیرین از آب آمده است، شخصیت های داستان مَنگ به نظر می‌رسند اما در برابر فقر به شدت هوشیار بوده و واکنش لحظه ای نشان می‌دهند و حرف های سیاسی و اجتماعی خود را با طنز کلامی به تصویر می کشند.
سینا مهراد، نازنین بیاتی، رویا تیموریان، گلاره عباسی، رضا رویگری و بهرنگ علوی بازیگران اصلی این فیلم سینمایی را تشکیل می دهند.
شاید چیزی که در این مخاطب عام را راضی خواهد کرد بازی بازیگرانش است که بخوبی توانسته اند بر اساس فیلم نامه بازی های درخشانی را از خودشان به نمایش بگذارند.

اطلاع رسانی از طریق ایمیل
به من اطلاع بده در صورت:
guest
لطفا نام حقیقی خود را وارد کنید
آدرس ایمیلتان را وارد کنید
اگر وبسایت دارید، آدرس آن را وارد کنید

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

جست‌وجو

Generic selectors
فقط تطبیق کامل
جستجو در عناوین خبرها
جستجو در محتوای خبرها و گفتگوها
Post Type Selectors

ویدیو

در حال بارگذاری...

آخرین پست‌ها

سینمافا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

0
Would love your thoughts, please comment.x