این فیلم هفتمین اثر کارگردان مولف امریکایی آندره بوجالسکی است

یادداشت سینمافا بر فیلم «دخترها را حمایت کنید» (Support the Girls)

یادداشت سینمافا بر فیلم «دخترها را حمایت کنید» (Support the Girls)

سینمافا- محمد خضریان‌زاده- «من از چیزی که تو فکر می‌کنی مردترم و بیشتر از اون زن هستم که منو بپیچونی.» این فیلم، درامی رئالیستی و زنانه مرتبط به طبقه اجتماعی متوسط شهری که محور اصلی فیلم احترام بر حقوق شهروندی زنان و دختران است اشاره دارد.

لیزا (رجینا هال) مدیر عمومی یک رستوران – بار که در جاده برون شهری است را بر عهده دارد و به دلیل اختلاف با کوبی(جیمز لگروس) صاحب رستوران ،به خواسته‌ی خودش از مدیریت رستوران استعفا می‌دهد و … .

اثری شعارزده و حوصله سربر در مورد حقوق زنان که شعارهای بلند بلند آن در مورد احترام به جنس زن است، بدون هیچ تاثیرگذاری محتوایی و حتی فرمی روی مخاطبی که تا انتها فیلم را دنبال کند. اساسا فیلمنامه ضعیف بر روی تولید اثر تاثیر گذاشته است و کشمکشی بین شخصیت‌ها نیست و فقط قصه را روایت می کند. بیان چنین مسئله مهمی در مورد زنان که به دنبال حق و حقوق شهروندی خودشان هستند، نیازمند اثری قوی‌تر و منسجم‌تر می باشد.

فیلمی پر از رنگ‌های مختلف و طراحی صحنه و لباس کاملا زنانه و دخترانه و بعضا اروتیک، به تنهایی نمی تواند مسئله حقوق زنان باشد.احترام و اعتماد باید دو سویه باشد. احترام گذاشتن و اعتماد داشتن به یکدیگر چه به هم جنس خود و چه غیر هم جنس باید برابر باشد و فقط قابل آموزش و نشان دادن نیست، بلکه در شرایط و مکان مختلف به وجود می آید. بالاترین خوشبختی برای انسان‌ها بخشیدن است و اینکه یک سیاست بی بخشش در مورد بی احترامی اعتقاد هر فردی باشد پس انتظار اعتماد و حقوق به یکدیگر را نباید داشت. باید خیلی راحت در مورد اتفاقات پیرامون حرف زده  و گفت و گو کرد که حق و حقوق کس پایمال نشود و نتیجه درست آن در جامعه و اجتماع نشان داده بشود.

بوجالسکی در سال های 2009 و 2013  به ترتیب با فیلم های بیسواکس و شطرنج کامپیوتری در جشنواره برلین نظر منتقدان را به خود جلب کرده بود.

اطلاع رسانی از طریق ایمیل
به من اطلاع بده در صورت:
guest
لطفا نام حقیقی خود را وارد کنید
آدرس ایمیلتان را وارد کنید
اگر وبسایت دارید، آدرس آن را وارد کنید

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

جست‌وجو

Generic selectors
فقط تطبیق کامل
جستجو در عناوین خبرها
جستجو در محتوای خبرها و گفتگوها
Post Type Selectors

ویدیو

در حال بارگذاری...

آخرین پست‌ها

سینمافا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

0
Would love your thoughts, please comment.x