نشست «تیغ و ترمه» برگزار شد؛

پوراحمد: مهمترین اتفاق برای من رضایت مردم است

پوراحمد: مهمترین اتفاق برای من رضایت مردم است

سینمافا- نشست پرسش و پاسخ فیلم سینمایی «تیغ و ترمه» ساخته‌ی کیومرث پوراحمد با حضور عوامل و اهالی رسانه در سالن اجتماعات پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

در این نشست کیومرث پوراحمد گفت: این بیستمین فیلمی است که من ساخته ام اما هر بار برای ساخت فیلم استرس دارم. اما در مورد این فیلم خیالم  راحت بود که هر بار اگر گیری در فیلم بخورم علیرضا زرین دست به عنوان فیلمبردار کنارم هست و به همین خاطر فیلم کیفیت خود را از دست نمی دهد.

وی منفعل ماندن نقش امیر را درست دانست و گفت: متاسفانه دو سکانس از فیلم حذف شد و به همین خاطر نقش امیر در فیلم منفعل باقی ماند. شاید برای اکران مردمی تدوین دیگری را در نظر بگیریم و آن را اصلاح کنیم.

پوراحمد در خصوص چرایی تبدیل کردن کتاب «کی از این چرخ و فلک پیاده می شوم» به فیلم تیغ و ترمه نیز گفت: من ماهی  یک بار برای خرید کتاب به کتابفروشی مراجعه می کنم، این کتاب را هم به صورت اتفاقی خریدم، تنها تفاوت فیلم من با کتاب این است که در کتاب ترمه هیچ عکس العملی نسبت به خیانت ها انجام نمی دهد. من هر کتابی که به دلم بنشیند سعی می کنم آن را فیلم کنم، فرقی نمی کند کتاب قصه های مجید باشد یا کی از این چرخ فلک پیاده می شوم. اتفاقاً ارشاد ابتدا بخاطر نقش مادر و جزییات آن ابتدا اجازه ساخت به من نمی داد.  این را نیز بگویم که برخی مشکلات در فیلمنامه مثل اینکه رفتن ترمه به سالن ترانزیت فرودگاه به راحتی انجام شد بخاطر این است که قرار بود این داستان واقعی نباشد

وی افزود: برای من نظر اصحاب رسانه و مردم مهم است، مهم این است که همه این فیلم را دوست داشته باشند. من فعلاً هیچ قضاوتی در مورد فیلمم ندارم.

پور احمد در خصوص بازی دیبا زاهدی در نقش ترمه نیز گفت: بسیار بی حاشیه بود و به شدت روی نقشش تمرکز داشت. بعضی از حرکت هایش در فیلم حاکی از خلاقیت های خود بازیگر است.

علی قائم مقامی تهیه کننده این فیلم در خصوص مسائل مالی و اکران فیلم تیغ و ترمه در نشست خبری این فیلم در سی و هفتمین جشنواره  فیلم فجر گفت: بودجه این فیلم شخصی است و 60% متعلق به من ، 30% متعلق به کیومرث پوراحمد و 10% متعلق به یکی از دوستان آقای پوراحمد است و در کل حدود دو میلیارد می شود. این فیلم به هیچ جایی مثل بنیاد سینمایی فارابی و… نیست. ما سعی می کنیم شرایطی را برای اکران فراهم کنیم که در اکران فروش خوبی برای فیلم محیا شود یا حداقل به سودی برابر برسد.

پژمان بازغی نیز با بیان اینکه دو فیلم در بخش مسابقه سودای سیمرغ سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر دارد همکاری اش با کیومرث پوراحمد را بی نظیرترین همکاری دوران بازیگریش دانست و گفت: سینما ساخت غرب است و بهتر است ما از آنها یاد بگیریم. کاری با برخی جزییات فیلم نداشته باشیم اما به عنوان یک بازیگری که حدود سه دهه است مشغول بازیگری هستم این فیلم یکی از بهترین فیلم های کیومرث پوراحمد است. من نقش امیر را تماماً منفی نمی بینم، بلکه امیر به نوعی نقش جوانی های جهانگیر است. نقش امیر قطعاً به  نظر من دارای هویت است. من به عنوان بازیگر وظیفه دارم نقش های مختلفی بازی کنم و ترسی از بازخوردهای آن ندارم.

خشایار موحدیان تدوینگر فیلم تیغ و ترمه نیز در خصوص منفعل بودن نقش امیر در فیلم نیز گفت: من در هنگام تدوین فکر می کردم دغدغه مخاطب دیگر امیر نیست و قصه ی خود ترمه و مادرش برای مخاطب مهم تر است.

اطلاع رسانی از طریق ایمیل
به من اطلاع بده در صورت:
guest
لطفا نام حقیقی خود را وارد کنید
آدرس ایمیلتان را وارد کنید
اگر وبسایت دارید، آدرس آن را وارد کنید

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

جست‌وجو

Generic selectors
فقط تطبیق کامل
جستجو در عناوین خبرها
جستجو در محتوای خبرها و گفتگوها
Post Type Selectors

ویدیو

در حال بارگذاری...

آخرین پست‌ها

سینمافا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

0
Would love your thoughts, please comment.x