در نشست فیلم «سمفونی نهم» مطرح شد؛

محمدرضا هنرمند: بخاطر اینکه نهمین فیلمم را می ساختم، نام سمفونی نهم را برایش برگزیدم

محمدرضا هنرمند: بخاطر اینکه نهمین فیلمم را می ساختم، نام سمفونی نهم را برایش برگزیدم

سینمافا- نشست پرسش و پاسخ فیلم سینمایی «سمفونی نهم» به کارگردانی محمدرضا هنرمند، دقایقی پیش با حضور عوامل، هنرمندان و اهالی رسانه در محل سالن اجتماعات پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

محمدرضا هنرمند در نشست خبری فیلم سمفونی نهم با بیان اینکه چندین سال فیلم نساخته بود و دوست داشت با مضمون جدیدی دوباره فیلم بسازد گفت: چون این نهمین فیلم من است دوست داشتم اسم فیلم را سمفونی نهم بگذارم. از طرفی سمفونی نهم بتهوون به سمفونی مرگ مشهور است که به تم اصلی فیلم من نیز می‌خورد.

وی ادامه داد: بیشتر لوکیشن‌ها را در اطراف کاشان گرفتیم. از طرفی سیرچ شهری کوهستانی در دل کویر است که حس تعلیق خاصی دارد ما هم دوست داشتیم این شهر را برای فیلمنامه مان انتخاب کنیم.

هنرمند در پاسخ به پرسش مبنی بر اینکه آیا احتمال می‌دهید برای اکران عمومی برخی صحنه‌ها حذف شود گفت: فراموش نکنید من همان کارگردان سریال کاکتوس هستم؛ خط قرمزها را می‌شناسم و امیدوارم برای اکران عمومی مرا مجبور به حذف صحنه‌ای نکنند.

زینب تقوایی تهیه‎‌کننده فیلم با بیان اینکه پس از چندین تهیه‌کنندگی در سریال سراغ سینما آمده است گفت: برای تهیه‎‌کنندگی یک سری امتیازها نیاز است. طبق چارت وزارت ارشاد من بیشترین امتیازات تهیه‌کنندگی سینما را داشتم و فقط یک امتیاز از آن را نداشتم. با توجه به اینکه امکان دریافت تسهیلات را داشتم و این فیلم نیازمند هزینه‌های بالا بود و ارشاد هم مخالفتی با تهیه‌کنندگی من نکرد. به هر حال تهیه‌کنندگی چهار سریال می‌تواند رزومه خوبی برای کسی باشد که می‌خواهد تهیه‌کننده سینما باشد. من حدود پنج‌هزار دقیقه تهیه‌‎کنندگی سینما کرده‌ام. آیا این برای تهیه‌کنندگی در سینما کافی نیست؟

وی بودجه ساخت این فیلم را پنج میلیارد تومان اعلام کرد.

حمید فرخ‌‎نژاد هم با بیان اینکه این نقش ما به ازای بیرونی ندارد ادامه داد: با مشورت با آقای هنرمند به این نتیجه رسیدیم که نقش باید کاملاً بی حس باشد، بی حس نسبت به سوژه‌ها و اتفاقش. اینکه عزراییل چندین کارگزار دارد را نیز با تحقیق و بررسی‌های مذهبی به آن رسیدیم.

پژمان بازغی در خصوص بازی در نقش کوتاه امیرکبیر در این فیلم گفت: خودم هم نمی‌دانم که چرا آقای هنرمند این نقش را برای من انتخاب کردند و چه کسی است که از بازی در نقش امیرکبیر بدش بیاید. من روزی حدود چهار ساعت گریم داشتم و اگر خوب درآمده است مدیون گریم فوق‌العاده ی مجید اسکندری هستم.

علیرضا کمالی هم در خصوص بازی در فیلم سمفونی نهم گفت: واقعاً یکی از سه آرزوی برزگ من بازی در نقش کوروش بود. گفتگوهای تاریخی زیادی با آقای هنرمند داشتیم. برای رسیدن به این نقش به این نتیجه رسیدیم که کوروش حال و هوای شاعرانه‌ای باشد. در این روزها که به عمد یا غیرعمد برخی در صدد حذف بحشی از تاریخ این وطن هستند، اینکه محمدرضا هنرمند کوروش را تصویر می‌کند فوق‌العاده است.

وی در صحبت‌هایی جنجالی آمده است: همین حذف تاریخ است که باعث می‌شود امروز کشور ما تبدیل به شود به صف گوشت کیلویی 137 هزار تومان آن هم با کارت ملی! امید است این کشور بعد از مجمع تشخیص مصلحت نظام، دارای یک مجمع تشخیص مصلحت های تاریخی این کشور شود.

حرف های علیرضا کمالی با واکنش و تشویق حضار حاضر در سالن نشست همراه شد.

اطلاع رسانی از طریق ایمیل
به من اطلاع بده در صورت:
guest
لطفا نام حقیقی خود را وارد کنید
آدرس ایمیلتان را وارد کنید
اگر وبسایت دارید، آدرس آن را وارد کنید

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

جست‌وجو

Generic selectors
فقط تطبیق کامل
جستجو در عناوین خبرها
جستجو در محتوای خبرها و گفتگوها
Post Type Selectors

ویدیو

در حال بارگذاری...

آخرین پست‌ها

سینمافا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

0
Would love your thoughts, please comment.x