یک نمایش پر مخاطب کمدی

نگاهی به نمایش «فین جین»

نگاهی به نمایش «فین جین»

سینمافا- محمد پورصادقی- نمایش “فین جین”، نوشته‌ی ابوالفضل حاجی علی‌خانی و کارگردانی شده توسط محمود موسوی، در عمارت نوفل لوشاتو به روی صحنه رفته است. این نمایش تا ۱۴ اردیبهشت سال آینده اجرا خواهد شد و بازیگرانی همچون سیدجواد یحیوی، حسین شفیعی، مسعود بهارلو و محمدهادی عطایی در آن حضور دارند. در ادامه نگاهی کوتاه به کیفیت این اثر می‌اندازیم.

داستان نمایش “فین جین” دربارهٔ حمام فین کاشان است و توسط یک گروه از جن‌ها روایت می‌شود. یکی از نکات قوت این نمایش، فضا سازی فانتزی است که برای بیان یک فاجعه‌ی واقعی تاریخی ایجاد شده است. همچنین، انتخاب لحن ساده و دیالوگ‌های قابل فهم نیز جزء نکات مثبت این نمایشنامه‌ی این اثر است. موسیقی مورد استفاده در نمایش هم با کیفیت بالایی در خدمت داستان است و ترانه‌هایی مناسب با محتوای داستان، به خوبی در دل لحظات جای‌گذاری شده‌اند. علاوه بر این، بازی پرتحرک و روان، نشان از تسلط بر فنون نمایشی و آمادگی بدنی بازیگران این نمایش دارد.

با این حال، در نمایش “فین جین” نقاط ضعفی نیز وجود دارد. از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به شوخی‌های زیاد و گه‌گاه تکراری اشاره کرد که برخی از آن‌ها به مسائل اقلیت‌های جنسی مرتبط می‌شوند و ممکن است تأثیر منفی بر تجربه‌ی بینندگان داشته باشد. همچنین، بعضی از بازیگران در بیان دیالوگ‌ها پراکنده عمل کرده‌اند و استفاده‌ی محدودی از مهارت‌های طراحی صحنه، لباس، نورپردازی و گریم توسط گروه کارگردانی صورت گرفته است.

برای بهبود نمایش “فین جین”، می‌توان اصلاحاتی در متن نمایش ایجاد کرد و شوخی‌های زیاد و تکراری آن را کاهش داد. همچنین، برای کاهش اتکای کیفیت نمایش بر بازی بازیگران آن، می‌توان بهبود در نورپردازی، المان‌های موجود در صحنه -مانند لباس و گریم- را پیشنهاد داد.

گفتنی است فین جین یکی از پرفروش‌ترین و پراقبال‌ترین نمایش‌های امسال بوده است.

اطلاع رسانی از طریق ایمیل
به من اطلاع بده در صورت:
guest
لطفا نام حقیقی خود را وارد کنید
آدرس ایمیلتان را وارد کنید
اگر وبسایت دارید، آدرس آن را وارد کنید

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

جست‌وجو

Generic selectors
فقط تطبیق کامل
جستجو در عناوین خبرها
جستجو در محتوای خبرها و گفتگوها
Post Type Selectors

ویدیو

در حال بارگذاری...

آخرین پست‌ها

سینمافا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

0
Would love your thoughts, please comment.x