این فیلم نامزد 5 جایزه گلدن گلوب شده و از مدعیان اسکار است

گزیده‌ای از نقدهای منتقدان بر فیلم «محبوب» (The Favourite) یورگس لانتیموس

گزیده‌ای از نقدهای منتقدان بر فیلم «محبوب» (The Favourite) یورگس لانتیموس

سینمافا- «محبوب»، اثر جدید یورگس لانتیموس از پیشتازان جوایز مختلف سینمایی و مدعیان اسکار است.

این فیلم که اولین بار در جشنواره ونیز به نمایش درآمد، با استقبال چشمگیر منتقدان مواجه شد و از جمله بازی‌های اولیویا کولمن، اما استون و ریچل وایز مورد تمجید قرار گرفت. تا این لحظه در متاکریتیک بر اساس 49 نقد، نمره 91% و در راتن تومیتوز بر اساس 190 نقد، نمره 94% را کسب کرده است. ضمنا جایزه بزرگ و بهترین بازیگر زن جشنواره ونیز را هم به دست آورد.

 

اینجا گزیده‌ای از نقدهای منتقدان را بر این فیلم می‌خوانید:

آ.او.اسکات/ نیویورک تایمز – نمره: 100 از 100

فیلم «محبوب» با فیلمنامه ای تلخ و کفرآمیز که بسیار متبحرانه توسط دبورا دیویس و تونی مک نمارا نگاشته شده است، نمایشی خنده‌دار و مضحک با دندان های تیزی است که با ژانری تاریخی، غرایز سیاسی و یک حس خشونت آمیز پوچ گرا همراه شده است.

جاستین چانگ/ لس آنجلس تایمز – نمره: 100 از 100

بیشتر شما کولمن را در اجرایی که به قدرت دست پیدا می کند، بخاطر می آورید. در بخش بزرگی، کاملا، دانسته‌ی ما را درباره اینکه قدرت به چه شکلی است از بین می برد. او (کولمن) اخم میکند و می تاباند، خرد می کند و خون می ریزد، تکه تکه می کند و متلاشی می کند. او به معنای واقعی حکمفرمانی می کند.

پیتر تراورس/ رولینگ استون – نمره: 100 از 100

شما می دانید که چگونه بعضی از فیلم های حماسی با لباس های تاریخی می تواند به معنای واقعی خسته کننده باشد؟ اما فیلم «محبوب» به هیچ وجه اینگونه نیست! این یک فیلم لعنتی با دستاوردی درخشان است که توسط فیلمساز نابغه یونانی یورگس لانتیموس بسیار هنرمندانه و با شیطنت خاصی، ما را به سمت فیلم هایی نظیر دندان نیش، خرچنگ و کشتن گوزن مقدس می برد.

دیوید رونی/ هالیوود ریپورتر – نمره: 100 از 100

لانتیموس به زیبایی ما را با سبک کمدی- تراژدی سرگرم می کند. فیلم «محبوب»، قدرت شیرین درهم پیچیده‌ای را به نمایش می‌گذارد که به سه زن در دربار سلطنتی اوایل قرن هجدهم انگلستان مرتبط می شود و توسط سه الهه‌ی بازیگری که با لذتی آشکار با یکدیگر تبادل نظر می کنند، بازی می شود.

مایکل نوردین/ ایندی وایر – نمره: A منفی (91 از 100)

لانتیموس از ما می خواهد تا دلایل مختلفی را که از قدرت درک می‌کنیم، امتحان و بررسی کنیم – جسارت، خویشتن داری، حتی ترس و فهم بهتری از تاثیرات مخرب آنها!

ریچارد لاوسون/ ونیتی فایر – نمره: 90 از 100

تماشای فیلم «محبوب» کاملا لذت بخش است. بسیارعجیب است که بدون منزوی کردن اثر، فیلمی کثیف و پلید (نه به این معنا که لزوما کم ارزش باشد) را پدید آورده است. و شما به سختی می توانید در این پاییز، بازی سه نفره بهتری را از این فیلم پیدا کنید. این فیلم درحالی که حمله می کند، اندکی آکوردهای طنین اندازغمگین را نیز در بخش هایی از خود جای داده و این همان چیزی است که فیلم را بامزه می‌کند.

توماریس لافلی/ راجرایبرت دات کام – نمره: 88 از 100

حتی اگر در قدیم این اثر پوچ گرا دقیقا باب میل شما نبوده، در نهایت کارگردان با یک «ارتباط خوفناک» احتمالا بر شما غالب و پیروز خواهد شد. فیلمی تاریخی با محوریت زن و مشابه فیلم هایی در همین زمینه که با همکاری نویسندگان کار دبورا دیویس و تونی مک نمارا به نگارش در آمده است.

پیتر برادشاو/ گاردین – نمره: 80 از 100

فیلم «محبوب» ممکن است گرایش لانتیموس به فیلم های هنری مرده را اصلاح کند. این یک فیلم خنده دار و اغلب مضحک است، احمقانه ای که با تصاویر وحشتناک و زاویه های باز، عامدانه و تحریف شده توسط روبی رایان فیلمبردار فیلم ساخته شده است.

راجر مور/ مووی نشیون – نمره: 75 از 100

این فیلم یک بخش از تاریخ که در آن کاخ‌های چشم‌گیرشکوهمند با لباس های پرزرق و برق همراه شده‌اند، نیست. محبوب فقط یک فیلم سرگرم کننده، خنده دارو کاملا متفاوت است. اگرچه این فیلم تلاش می‌کند تا ما را به سمت و سویی ببرد که از پیش به آن مسیر مطمئنیم.

پیتر رینر/ کریستین اسکینس مونیتور – نمره: 58 از 100

بازیگران زن بسیار هنرمند و ماهرند، مخصوصا کولمن، با آن پریشانی بیش از حدش، ممکن است کاری کند که برای شما اهمیت نداشته باشد، اما اگر کسی بخواهد این نوع زرق و برق‌های تاریخی را مسخره کند، من رویکرد پوچ و سرخوشانه «مانتی پایتون» را به این حجم از بی محتواییِ این فیلم ترجیح می‌دهم!

 

ترجمه اختصاصی سینمافا/ مترجم: امیرعلی مهاجری

اطلاع رسانی از طریق ایمیل
به من اطلاع بده در صورت:
guest
لطفا نام حقیقی خود را وارد کنید
آدرس ایمیلتان را وارد کنید
اگر وبسایت دارید، آدرس آن را وارد کنید

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

جست‌وجو

Generic selectors
فقط تطبیق کامل
جستجو در عناوین خبرها
جستجو در محتوای خبرها و گفتگوها
Post Type Selectors

ویدیو

در حال بارگذاری...

آخرین پست‌ها

سینمافا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

0
Would love your thoughts, please comment.x