اولین گمانه‌زنی‌های کارشناسان درباره اسکار امسال

دانکرکِ کریستوفر نولان مدعیِ شماره یکِ اسکار

دانکرکِ کریستوفر نولان مدعیِ شماره یکِ اسکار

سینمافا- وب سایت معتبر گلددربی که معمولا اکثر پیشبینی های کارشناسانش از برندگان اسکار و دیگر جوایزِ مهم سال، درست از آب در می آید، اولین پیشبینی کارشناسان و کاربرانش را از برندگان احتمالی اسکار در هشت رشته اصلی، اعلام کرد.

فیلم “دانکرک” ساخته کریستوفر نولان از نظر کارشناسان این وب سایت، بخت اول تصاحب مجسمه ی اسکار بهترین فیلم است. نیمی از کارشناسان سایت به این فیلم رای داده اند. هر چند بسیاری از آن ها هم فیلم “پست” ساخته استیون اسپیلبرگ را دارای بالاترین شانس می دانند.

در رشته کارگردانی اما اتفاق نظر کامل درباره نولان وجود دارد. از بیست کارشناس، شانزده نفر یعنی هشتاد درصد به نولان رای داده اند.

محبوبیت “دانکرک” در میان کاربران این وب سایت بسیار بالاست و آن ها با فاصله فیلم را بخت نخست تصاحب هر دو اسکار بهترین فیلم و کارگردانی، پیشبینی کرده اند. فیلمی که نود و چهار درصد نقد مثبت منتقدان را هم به همراه داشته.

بهترین بازیگر زن اصلی ظاهرا قرار است رقابت میان دو بازیگر قدیمی باشد: مریل استریپ برای فیلم “پست” اسپیلبرگ که تا کنون بیست بار نامزد اسکار شده و سه بار این جایزه را فتح کرده و جودی دنج بازیگر بریتانیایی که یک بار موفق به دریافت اسکار شده. دنچ در فیلم “ویکتوریا و عبدل” بازی کرده که طی روزهای آینده در جشنواره ونیز رونمایی خواهد شد.

گری الدمن همچون بقیه وب سایت ها، اینجا هم شانس اول تصاحب اسکار مرد اصلی است. او در نقش وینستون چرچیل، نخست وزیر اسبق بریتانیا در فیلم “سیاه ترین ساعت” جو رایت ایفای نقش کرده که تریلرهای فیلم خبر از یک بازی درخشان می دهد.

اینها البته پیشبینی های اولیه است، در حالی که بسیاری از فیلم ها طی روزهای آینده تازه اولین نمایششان را در جشنواره های ونیز و تورنتو تجربه خواهند کرد. ممکن است واکنش ها به گونه ای باشد که کلا معادله ها عوض شود.

سال گذشته در همین روزها اکثر پیشبینی ها حاکی از رقابت فیلم های “سکوت” اسکورسیزی و “پیاده روی طولانی بیلی لین” بود. اما دومی به طور کامل محو شد و اولی فقط در رشته فیلمبرداری نامزد شد. در عوض “مهتاب” اثری بود که هیچکس رویش حساب نکرده بود اما رفته رفته مدعی شد و در نهایت به اسکار بهترین فیلم رسید.

دو هفته دیگر می توان پیشبینی های دقیق تری را مشاهده کرد، زمانی که اکثر فیلم ها واکنش های اولیه را گرفته باشند. اما ستایش ها از “دانکرک” چنان بالا بوده که سخت است فیلمی از پسش بربیاید.

اطلاع رسانی از طریق ایمیل
به من اطلاع بده در صورت:
guest
لطفا نام حقیقی خود را وارد کنید
آدرس ایمیلتان را وارد کنید
اگر وبسایت دارید، آدرس آن را وارد کنید

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

جست‌وجو

Generic selectors
فقط تطبیق کامل
جستجو در عناوین خبرها
جستجو در محتوای خبرها و گفتگوها
Post Type Selectors

ویدیو

در حال بارگذاری...

آخرین پست‌ها

سینمافا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

0
Would love your thoughts, please comment.x