شگفتی ها از راه می رسند؛

بررسی فیلم های چراغهای ناتمام، شماره 17 سهیلا، دعوتنامه و تابستان داغ

بررسی فیلم های چراغهای ناتمام، شماره 17 سهیلا، دعوتنامه و تابستان داغ

سینمافا- مهدی غضنفری- همه فیلم های شاخص جشنواره که تا اکنون در سالن میلاد به نمایش در آمده است فیلم اولی اند و تعدادش برای جشنواره ای محلی چون ما حیرت انگیز است . تا روز دوم جشنواره در سالن میلاد 8 فیلم بلند داستانی از هر دو بخش اصلی جشنواره(سودای سیمرغ و چشم انداز سینمای ایران ) به نمایش در آمد است تا اکنون یک شگفتی داشتیم “خانه” (اصغر یوسفی نژاد ) و یک فیلم به نسبت خوب “تابستان داغ” (ابراهیم ایرج زاد ) و دو فیلم جالب “شماره 17 سهیلا” (محمود غفاری ) و “ایتالیا ایتالیا” (کاوه صباغ زاده ) و این برای روز دوم جشنواره محلی ما و از بین 8فیلم حیرت انگیز است.

البته جشنواره فیلم های خیلی ضعیف و پایین تر از استاندارد هم دارد فیلم هایی چون “آزاد به قید شرط” (حسین شهابی ) و” دعوت نامه “(مهرداد فرید ) که خب بهتر بود چنین فیلم هایی در جشنواره نباشد .

1- در روز دوم جشنواره در سالن همایش های میلاد 4 فیلم به نمایش در آمد :
چراغ های ناتمام (مصطفی سلطانی) شماره 17 سهیلا (محمود غفاری) دعوت نامه (مهرداد فرید) تابستان داغ (ابراهیم ایرج زاد )

چراغ های ناتمام (مصطفی سلطانی )/ اصراری نیست دیده شود
در سینمای ایران دو گونه تولید وجود دارد . گونه ای که فیلمساز دغدغه ای پیدا می کند خودش یا با مشارکت فرد دیگری فیلمنامه ای می نویسد و بعد تلاش می کند برای فیلمنامه اش سرمایه ای پیدا کند . در خوش بینانه ترین شکل ممکن 50 درصد از تولیدات سینمای ایران از این روش به تولید و نمایش رسیده اند. اما 50 درصد دیگرتولید درسینمای ایران برای پولی که وجود دارد فیلمنامه ای نوشته می شود . احتمالن مهم نیست فیلم از چه کفیتی برخوردار است و اصلا در آینده به اکران می رسد . نمایش در جشنواره مهم است که امسال سراسری هم است . “چراغ های ناتمام” چنین تولیدی در سینمای ایران است

شماره 17 سهیلا (محمود غفاری ) / با تاکید بدلیل یا دلایلی خوب است دیده شود
ایده مرکزی فیلم در سینمای ایران بدیع و جالب است . فیلم سکانس های بامزه زیادی دارد . کارگردانی فیلم خوب و زهرا داوود نژاد نیز عالی است . پیشنهاد فیلم ساز به دختران بیشتر مسن و یا هنوز ازدواج نکرده (اگر در شرایط جنسی قرار گیرند) در عین بامزگی ،بشدت تلخ و رادیکال است

دعوتنامه ( مهرداد فرید ) / اصراری نیست دیده شود
فیلمی شعار گونه با اجرایی بشدت ضعیف که اذیت می کند .

تابستان داغ (ابراهیم ایرج زاد ) / با تاکید بدلیل یا دلایلی خوب است دیده شود
مستندنمایی با بازیگران مطرح سینمای ایران و تعلیقی هیچکاکی . همان شیوه اصغر فرهادی که دوباره و در داستانی دیگر تکرار شده است . فیلم در اجرا موفق است اما رویکردش در عین ماهرانه بودن بدیع نیست.

اطلاع رسانی از طریق ایمیل
به من اطلاع بده در صورت:
guest
لطفا نام حقیقی خود را وارد کنید
آدرس ایمیلتان را وارد کنید
اگر وبسایت دارید، آدرس آن را وارد کنید

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

جست‌وجو

Generic selectors
فقط تطبیق کامل
جستجو در عناوین خبرها
جستجو در محتوای خبرها و گفتگوها
Post Type Selectors

ویدیو

در حال بارگذاری...

آخرین پست‌ها

سینمافا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

0
Would love your thoughts, please comment.x