بعضی از افراد ناشنوا به امکانات درمان دسترسی ندارند

مهسا غفوری، بازیگر سریال «روزهای آبی»: دوست داشتم توانمندی یک دختر ناشنوا را به خوبی ترسیم کنم

مهسا غفوری، بازیگر سریال «روزهای آبی»: دوست داشتم توانمندی یک دختر ناشنوا را به خوبی ترسیم کنم

سینمافا- مهسا غفوری گفت: من در سریال «روز‌های آبی» نقش دختری کم‌شنوا، اما توانمند و با استعداد را بازی می‌کنم.

مهسا غفوری که این روز‌ها نقش «ماسو» را در سریال‌ «روز‌های آبی» بازی می‌کند، در گفت و گو با  باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: من در سریال «روز‌های آبی» نقش ماسو را بازی می‌کنم؛ دختری کم‌شنوا که همچون سایر افراد ناشنوا و کم‌شنوا، توانمند و با استعداد است. ما در سریال «روز‌های آبی» تلاش کردیم این توانمندی را به تصویر بکشیم.

وی افزود: من دختر پر صحبت و شنوایی هستم؛ البته از «ماسو» یاد گرفتم در شرایطی که توان شنیدن دارم، حرف‌ها را نشنوم.

این بازیگر جوان بیان داشت: این شخصیت داستانی به دلیل شرایط زندگی‌اش از امکانات درمانی بهره کافی نبرده است. این مورد حتی در شهر‌ها نیز دیده می‌شود؛ برخی از خانواده‌های شهرنشین نیز که فرزندی کم‌شنوا و ناشنوا دارند، به وضعیتشان رسیدگی نمی‌شود.

وی تأکید کرد: در سریال «روز‌های آبی» مسئولیت دستیاری کارگردان را نیز برعهده داشتم. کارگردان من را مکلف به کنترل دیالوگ‌ها کرده بود تا بازیگران از خط داستان دور نشوند. بنابراین زمانی که جلوی دوربین قرار می‌گرفتم، باید هم از طریق لب‌خوانی با بازیگران دیگر ارتباط برقرار می‌کردم و هم دیالوگ‌های دیگران را کنترل می‌کردم تا چیزی جا نیفتد و این کار بسیار دشوار بود. البته این دشواری از آن جهت که به خاطر اعتماد کارگردان به من برای سپردن همزمان ۲ مسئولیت بازیگری و دستیاری کارگردان بود، بسیار دلنشین بود.

وی تصریح کرد: من برای نزدیکی به شخصیت «ماسو» راهی جز مشورت دورادور با چند نفر از دوستان کم‌شنوا و ناشنوا نداشتم؛ زیرا با توجه به همه‌گیری کرونا نمی‌توانستم با مراجعه به این عزیزان با شرایط زندگی آن‌ها آشنا شوم. همین جا از دوستانی که به من کمک کردند تا به اندازه کافی با نقش «ماسو» آشنا و نزدیک شوم، تشکر می‌کنم.

غفوری درباره نحوه همکاری با کارگردان سریال روز‌های آبی گفت: آقای حاجی غلامی می‌داند چه می‌خواهد و نگاهش به کار، نگاه هنری است و در جریان سریال روز‌های آبی مدام به من گوشزد می‌کرد که از زیبایی هنری دور نشویم؛ اما کار کردن در شرایطی که وضعیت آب و هوایی مکان فیلمبرداری چندان مساعد نیست، کمی دشوار است.

این هنرمند جوان اظهار داشت: من در سریال «روز‌های آبی» در مقابل بازیگران توانمندی چون اکبر عبدی، فریبا متخصص و امیر غفارمنش قرار گرفتم و در روز‌های اول فیلمبرداری برقراری ارتباط با آن‌ها کمی برایم سخت بود؛ اما با گذر زمان روابط دوستانه‌ای بین ما شکل گرفت و من در قالب برخورد با آن‌ها چیز‌های زیادی یاد گرفتم.

او در خصوص اینکه چگونه با آب و هوای شمال وفق پیدا کرده است، اظهار کرد: من متولد اصفهان و فرزند یک خانواده جنوبی هنرمند هستم. با این حال با توجه به اینکه دوره لیسانسم را در استان گیلان و شهر رشت گذراندم، با شرایط آب و هوایی شهر‌های شمالی آشنا بودم.

غفوری ادامه داد: پس از دعوت آقای حاجی غلامی از من برای همکاری با دست‌اندرکاران تولید سریال «روز‌های آبی» و در زمان انتخاب مکان فیلمبرداری این سریال، پیشنهاد کردم که لوکیشن‌های این سریال را با توجه به بکری روستا‌های استان گیلان، در این استان فیلمبرداری کنیم، اما من که همیشه می‌گفتم دوست دارم در روستا زندگی کنم، پس از مدتی که از فیلمبرداری سریال روز‌های آبی گذشت به این نتیجه رسیدم که زندگی در روستا هم سختی‌های خاص خودش را دارد. حقیقتا زندگی در شرایطی با آب و هوای آن منطقه و انجام برخی از کار‌های رایج در زندگی روستایی، هم شیرین است و هم در عین حال دشوار.

دستیار کارگردان سریال «روز‌های آبی» دشواری‌های تولید یک سریال تلویزیونی در شرایط همه‌گیری کرونا را این گونه تشریح کرد: من پیش از همکاری با دست‌اندرکاران سریال روز‌های آبی، برای ساخت سریال «پدر پسری» با آقای حاجی غلامی همکاری کرده بودم. این سریال دقیقا در زمان اوج‌گیری همه‌گیری ویروس کرونا فیلمبرداری شد. پس با فضای کار در شرایط همه‌گیری این ویروس ناآشنا نبودم. البته در آن زمان با توجه به رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی کسی به ویروس کرونا مبتلا نشد؛ اما در زمان پیش تولید سریال روز‌های آبی که ما در تهران و دفتر کارگردان مشغول کار بودیم، من و کارگردان سریال «روز‌های آبی» کرونا گرفتیم.

وی اضافه کرد: در زمان فیلمبرداری این سریال تلاش می‌کردیم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به رغم اینکه بازیگران در حین اجرای نقش نمی‌توانستند ماسک داشته باشند، از ابتلای همکارانمان به ویروس کرونا پیشگیری کنیم.

اطلاع رسانی از طریق ایمیل
به من اطلاع بده در صورت:
guest
لطفا نام حقیقی خود را وارد کنید
آدرس ایمیلتان را وارد کنید
اگر وبسایت دارید، آدرس آن را وارد کنید

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

جست‌وجو

Generic selectors
فقط تطبیق کامل
جستجو در عناوین خبرها
جستجو در محتوای خبرها و گفتگوها
Post Type Selectors

ویدیو

در حال بارگذاری...

آخرین پست‌ها

سینمافا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

0
Would love your thoughts, please comment.x