موفقیتی برای سینمای ایران

«گسل» بهترین فیلم کوتاه جشنواره لندن شد

«گسل» بهترین فیلم کوتاه جشنواره لندن شد

سینمافا- فیلم کوتاه «گسل» به کارگردانی سهیل امیرشریفی جایزه بهترین فیلم کوتاه جشنواره بین‌المللی فیلم لندن را از آن خود کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از هالیوود ریپورتر، شصت و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم لندن برندگان خود را اعلام کرد و فیلم «گسل» به کارگردانی سهیل امیرشریفی به نمایندگی از سینمای ایران توانست جایزه بهترین فیلم کوتاه این رویداد مهم سینمایی را از آن خود کند.

در خلاصه داستان این فیلم کوتاه آمده است: نهال در راه مدرسه اقدام به کاری کرده که باعث بروز مشکلاتی برای خودش و دیگران شده است. او تصمیم می‌گیرد که با یک صحنه‌سازی در مدرسه خطای صبحش را بپوشاند.

اما در سایر بخش‌های این رویداد سینمایی فیلم کلمبیایی «مانوس» ساخته «الخاندرو لاندس» جایزه اصلی بهترین فیلم جشنواره را به خود اختصاص داد. این فیلم که نماینده سینمای کلمبیا در جوایز اسکار ۲۰۲۰ است روایتگر داستانی از کودک سربازان است.

هیات داوران جشنواره فیلم لندن به ریاست «واش وستمورلند» از دو فیلم «هانی بوی» به کارگردانی «آلما هارل» و «سنت مود» ساخته «رُز گلس» به صورت ویژه تقدیر کردند.

فیلم «آتلانتیکس» به کارگردانی «متی دیوپ» که پیش از این به عنوان اولین ساخته یک کارگردان زن سیاه‌پوست در جشنواره کن رونمایی شده بود نیز جایزه بهترین فیلم اول جشنواره لندن را کسب کرد. این فیلم نماینده سینمای سنگال در اسکار پیش رو است. جایزه بهترین مستند جشنواره نیز به «آشوب سفید» ساخته «روبیکا شاه» رسید.

امسال مستند «کودتای ۵۳» به کارگردانی تقی امیرانی در بخش مستند و فیلم «سرخپوست» به کارگردانی نیما جاویدی در اولین حضور بین‌المللی خود در بخش «Thrill»، دیگر نمایندگان سینمای ایران در جشنواره لندن بودند.

شصت و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم لندن از تاریخ ۲ تا ۱۳ اکتبر (۱۰ تا ۲۱ مهر) برگزار می‌شود.

اطلاع رسانی از طریق ایمیل
به من اطلاع بده در صورت:
guest
لطفا نام حقیقی خود را وارد کنید
آدرس ایمیلتان را وارد کنید
اگر وبسایت دارید، آدرس آن را وارد کنید

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

جست‌وجو

Generic selectors
فقط تطبیق کامل
جستجو در عناوین خبرها
جستجو در محتوای خبرها و گفتگوها
Post Type Selectors

ویدیو

در حال بارگذاری...

آخرین پست‌ها

سینمافا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

0
Would love your thoughts, please comment.x