در نشست فیلم «متری شش و نیم» مطرح شد؛

سعید روستایی: تعداد بازنویسی‌های فیلمم از دستم در رفته است

سعید روستایی: تعداد بازنویسی‌های فیلمم از دستم در رفته است

سینمافا- نشست پرسش و پاسخ فیلم سینمایی «متری شش و نیم» به کارگردانی سعید روستایی، دقایقی پیش با حضور عوامل، هنرمندان و اهالی رسانه در محل سالن اجتماعات پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

سعید روستایی کارگردان این فیلم با بیان اینکه تعداد بازنویسی های فیلمنامه آنقدر زیاد بوده که تعداد آن از دستش در رفته است گفت: از سال 95 مشغول نوشتن این فیلمنامه بودم. همان موقع پس از آنکه فیلمنامه به اتمام رسید خودم شخصاً پیش از ارسالش برای دریافت پروانه ساخت دو بار آن را بازنویسی کردم؛ بعدها هم بخاطر ایراداتی که شورای پروانه ساخت به فیلم می گرفت چندین بار کار بازنویسی شد. در کل آنقدر این فیلمنامه پیش از ساخت بازنویسی شده است که حسابش از دستم در رفته است.

وی در خصوص جواب به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر افت فیلم در نیمه دوم آن نیز گفت: اعتقادی به افت فیلم از نیمه دوم آن ندارم؛ اما متاسفانه به دلیل برخی اصلاحاتی که انجام شده بود و درآوردن برخی صحنه ها خصوصا در یک چهارم پایانی فیلم، شاید چنین چیزی در تماشاگران احساس شود.

روستایی افزود: واقعا باور کنید ۹۰٪ اتفاقات فیلم کاملآ طبیعی و واقعی است. من خودم بچه منطقه ۱۷ و خیابان زمزم هستم و به ضرس قاطع اعلام می کنم که بله چنین پلیس‌هایی آنجا بوده و همه ی قدیمی های آن محل وی را می شناسند.

روستایی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه سن و سال نقش ناصر خاکزاد با بازی نوید محمدزاده به اتفاقاتی که برای وی رخ می داد نمی خورد گفت: سه یا چهار سال پیش شخصی به اسم غلام سوسمار یا حسن سوسمار که الان اسمش دقیق خاطرم نیست را دستگیر کردند که فقط ۲۴ سالش بود اما گردش مالی چند ده میلیاردی از طریق شیشه داشت، پس سن نوید محمدزاده در فیلم طبیعی بود.

وی در خصوص اینکه به جزییات نقش پیمان معادی در فیلم خیلی اشاره نشده است گفت: برای شخصیت پلیس داستان تا جایی که می شد به جزییات پرداختیم اما بیش از این نه می شد و نه می خواستیم.

نوید محمدزاده بازیگر فیلم متری شش و نیم ضمن انتقاد از خبرنگاران که به جای پرداختن به خود فیلم سراغ حاشیه ها رفته اند در خصوص فیلمنامه این فیلم گفت: من فیلمنامه را خواندم و سپس به دادگاه انقلاب مراجعه کردم و برخورد قاضی ها را دیدم و فهمیدم چقدر سعید روستایی حتی این نقش را هم با جزییات دقیق نوشته است.

پیمان معادی دیگر بازیگر فیلم متری شش و نیم در خصوص نحوه همکاری اش در این فیلم خاطرنشان کرد: من و سعید پیش از یکسال قبل از فیلمبرداری در خصوص نقش چندین بار صحبت کردیم. ما مابه‌ازاهای بیرونی‌ای داشتیم که بارها سر صحنه می آمدند و می گفتند برای آنها هم اتفاقاتی مشابه رخ داده است. خیلی از هنرورهای معتاد در فیلم واقعاً معتاد بودند و نقش خودشان را بازی می‌کردند.

سیدجمال ساداتیان تهیه کننده فیلم متری شش و نیم هم در خصوص نحوه کسب سرمایه برای ساخت این فیلم گفت: ما حسرت به دلمان ماند بتوانیم از بنگاه اقتصادی ریالی وام بگیریم. این فیلم تعداد بالایی هنرور داشت و دو برابر فیلم معمولی برایش هزینه شد. خدا را شکر موفق شدیم یک گروه سرمایه گذاری را پیدا کنیم. آنها سرمایه گذاری کردند تا فیلم راه افتاد.

غزاله معتمد، طراح لباس این فیلم هم در خصوص تجربه همکاری اش با سعید روستایی در فیلم متری شش و نیم گفت: کار کردن با سعید روستایی واقعاً لذت بخش است. در این فیلم ما بسیار سعی کردیم به شکل مستند آن نزدیک شویم. ما خانواده هایی شبیه خانواده ناصر خاکزاد در فیلم را بسیار در واقعیت دیدیم و سعی کردیم حتی جنس لباس خانواده ناصر خاکزاد هم بسیار به آنها نزدیک باشد. از نظر من نقطه قوت داستان کلیت خود فیلم است که باعث شده طراحی لباس آن نیز دیده شود. من برای این فیلم به اندازه سه اتاق بزرگ لباس داشتم و تشکر می کنم از آقای ساداتیان که چنین محیطی را برای من فراهم کرد.

محسن نصرالهی طراح صحنه کار هم در خصوص طراحی های صحنه ای که در این فیلم داشت گفت: حقیقتا سخت ترین فیلمی بود که کار کردم. سعید روستایی برای پلان به پلان فیلم ایده داشت و سعی کردیم تمام آن را بسازیم.

اطلاع رسانی از طریق ایمیل
به من اطلاع بده در صورت:
guest
لطفا نام حقیقی خود را وارد کنید
آدرس ایمیلتان را وارد کنید
اگر وبسایت دارید، آدرس آن را وارد کنید

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

جست‌وجو

Generic selectors
فقط تطبیق کامل
جستجو در عناوین خبرها
جستجو در محتوای خبرها و گفتگوها
Post Type Selectors

ویدیو

در حال بارگذاری...

آخرین پست‌ها

سینمافا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

0
Would love your thoughts, please comment.x