مردم فیلم‌ها و بازیگران محبوب‌شان را انتخاب می‌کنند

نشست خبری جشنواره انتخاب مردمی «داورشو» برگزار شد

نشست خبری جشنواره انتخاب مردمی «داورشو» برگزار شد

سینمافا- نشست خبری اولین جشنواره انتخاب مردمی «داورشو» (جشنواره انتخاب مردمی سینما و تلویزیون ایران) در دفتر وب سایت «فیلسین» (FilCin) برگزار شد.

فرشید نجاریان دبیر این جشنواره، در این نشست گفت: ما از سال‌ها قبل به دنبال این بودیم که جوایزی را با انتخاب‌های مردمی، اهداء‌ کنیم. بدین منظور جوایز «داورشو» را راه‌اندازی کردیم تا مردم بتوانند بهترین‌های سینمایی و تلویزیونی را از نظر خودشان اعلام کنند.

وی ادامه داد: این جشنواره شامل بخش‌های بهترین فیلم سینمایی، بهترین سریال تلویزیونی، بهترین سریال شبکه نمایش خانگی، بهترین ستاره سینمایی زن، بهترین ستاره سینمایی مرد، بهترین ستاره زن تلویزیونی و بهترین ستاره مرد تلویزیونی خواهد شد.

سردبیر سایت سینمایی «فیلسین» افزود: مردم می‌توانند از 10 تا 30 بهمن، با مراجعه به وب سایت فیلسین، بهترین‌های خود را در هر بخش انتخاب کنند و برگزیدگان با مجموع آراء، اعلام خواهد شد.

نجاریان بیان کرد: برای سال جاری تمام فیلم‌ها و سریال‌های موجود را در جمع نامزدها قرار دادیم و سعی کردیم تمام بازیگرانی را که از شهرت نسبی برخوردار هستند و یا نقش‌های مهمی در فیلم‌ها داشته‌اند کاندیدا کنیم تا مردم حق انتخاب بیشتری داشته باشند. ولی از سال آینده امکانی را فراهم خواهیم کرد که خود مردم بتوانند هر بازیگری را که در یک اثر بازی کرده، کاندیدا کنند.

وی همچنین از افزودن چند بخش و اهداء تندیس برای سال‌های آینده خبر داد.

نجاریان همچنین با اشاره به برگزاری سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر گفت: بدین منظور این امکان را برای کاربران فراهم کرده‌ایم که در طول ایام برگزاری جشنواره، بهترین فیلم‌ها و بازیگران این رویداد را هم انتخاب کنند. با این تفاوت که اینجا به جای انتخاب بهترین فیلم، نمره خودشان را به آثار می‌دهند و از میانگین نمره رای دهندگان، فیلم برگزیده مشخص خواهد شد.

سردبیر سایت سینمایی «فیلسین» همچنین درباره ویژگی‌های این سایت گفت: تلاش ما این بوده که کامل‌ترین مرجع اطلاعات و اسامی فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی را در این وب سایت ایجاد کنیم. هر فیلمی که از 1309 تا کنون در ایران تولید شده را پوشش داده‌ایم و سعی کرده‌ایم متن کامل تیتراژ فیلم‌های قدیم و جدید ایران را در آن بیاوریم، تا حدی که حتی عنوان‌های پس از «با تشکر از» را هم در آن آورده‌ایم.

نجاریان ادامه داد: اطلاعات هر فیلم،‌ شامل همه عوامل، عکس‌ها، تیزرها و همین‌طور تک تک نامزدی‌ها و جوایز فیلم در تمام جشنواره‌ها و جشن‌های داخلی و خارجی می‌شود. در مورد هر هنرمند هم چنین است و تمام موفقیت‌های او در آن درج شده است.

وی افزود: این امکان را برای کاربران فراهم کرده‌ایم که در تکمیل بیوگرافی و اطلاعات فیلم‌ها و هنرمندان به ما کمک کنند. با این حال، ما خودمان هم بر اطلاعاتی که کاربران می‌دهند، نظارت خواهیم کرد تا اطلاعات غلط یا دروغین، توسط افراد اضافه نشود.

سردبیر این سایت همچنین از پوشش اطلاعات فیلم‌ها و هنرمندان خارجی در آینده خبر داد و گفت: تمرکز ما در فازهای اولیه، روی سینمای ایران بود. البته در مواردی که یک بازیگر ایرانی در یک فیلم خارجی ایفای نقش کرده بود یا در یک جشنواره خارجی جایزه برده بود، ما اطلاعات آن فیلم را هم به سایت اضافه کردیم. اما در ماه‌های آینده پوشش کامل فیلم‌ها و هنرمندان خارجی را هم در برنامه قرار داده‌ایم تا این وب سایت،‌ به مرجعی کامل تبدیل شود.

نجاریان تصریح کرد: برای برنامه ریزی این وب سایت‌، ماه‌ها روی مرجع‌های مشابه خارجی تمرکز کردیم و تحقیقات گسترده‌ای انجام دادیم تا بتوانیم برای برنامه ریزی «فیلسین» از آن‌ها بهره ببریم و به بهترین دیتابیس ممکن برسیم.
وی همچنین از امکان نمره دهی مردم به فیلم‌ها خبر داد و گفت: تلاش ما بر این است که علاوه بر ارائه میانگین نمره مردم، نمرات منتقدان سینمایی را هم در کنارش بیاوریم و البته اطلاعات مربوط به منتقدها و خبرنگاران سینمایی را هم در این وب سایت، قرار می‌دهیم که اکنون بسیاری از آن‌ها موجود هستند. ضمنا ما به نقدهای این منتقدها هم لینک داده‌ایم و این امکان را فراهم کرده‌ایم که کاربران حتی به نقدهای سینمایی هم رای دهند.

وب سایت فیلسین با لینک https://filcin.com  قابل دسترسی است.

اطلاع رسانی از طریق ایمیل
به من اطلاع بده در صورت:
guest
لطفا نام حقیقی خود را وارد کنید
آدرس ایمیلتان را وارد کنید
اگر وبسایت دارید، آدرس آن را وارد کنید

1 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
خرید بوت و نیم بوت زنانه
۱۳۹۷/۱۱/۰۸ ۲۰:۲۷

اهدا جوایز در جشواره میتونه کمک کنه به انگیزه برای شرکت بیشتر در جشنواره

جست‌وجو

Generic selectors
فقط تطبیق کامل
جستجو در عناوین خبرها
جستجو در محتوای خبرها و گفتگوها
Post Type Selectors

ویدیو

در حال بارگذاری...

آخرین پست‌ها

سینمافا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

1
0
Would love your thoughts, please comment.x