نمایشی با زیرلایه‌های روان‌شناختی

نگاهی به نمایش «کمپانی مرگ»

نگاهی به نمایش «کمپانی مرگ»

سینمافا- محمد پورصادقی- نمایش “کمپانی مرگ” به نویسندگی و کارگردانی امیررضا ملکی با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی در پردیس تئاتر شهرزاد به روی صحنه رفته است. این نمایش تا تاریخ ۱۰ دی اجرا می‌شود. بازیگرانی که در این نمایش حضور دارند عبارتند از: امیرعلی آلوسی، نوید احمدزاده، الهام احمدی، کیوان احمدی، رضا بابایی، دنیا خشنو، نیوشا رضوانی، نسیم سروش، امیر شیخ زاده و علی غفاری. در ادامه نگاهی به کیفیت این اثر نمایشی می‌اندازیم.

داستان نمایش “کمپانی مرگ” به قدر کافی عمیق، جذاب و کنجکاوی‌برانگیز است. زیرلایه‌های روان‌شناختی نیز به طور موفقیت‌آمیزی در آن گنجانده شده است. همراهی موسیقی نیز باعث می‌شود که مخاطب در طول نمایش درون داستان نگه داشته شود. همچنین، بازیگران در این نمایش عملکرد قابل قبولی داشته‌اند و توانسته‌اند روحیه و احساسات مورد نیاز در شخصیت‌ها را به تا حد خوبی به تماشاگران منتقل کنند.

با این حال، ممکن است به عنوان تماشاچی، آن هم در زمانه‌ای که به لطف همه‌گیری کرونا، هنرمندان و نویسندگان فرصت مناسبی برای خلق آثار هنری داشته‌اند، در بعضی لحظات، منطق داستانی این نمایش برای شما نامشخص و مبهم به نظر برسد. این مساله موجب می‌شود که از روند اتفاقات درک مناسبی نداشته باشید. مساله‌ی دیگری هم توامان متوجه نویسندگی و کارگردانی است. ریتم این نمایش کند و خسته کننده به نظر می‌رسد و ممکن است باعث از بین رفتن تمرکز و علاقه تماشاچی شود. همچنین، طراحی صحنه نیز به صورت خام و ناکارآمد است و در کنار آن، نورپردازی ضعیف موجب می‌شود که برخی از فضاهای صحنه به درستی مشاهده نشوند. طراحی صدا و اجرای موسیقی و جلوه‌های صوتی نیز می‌توانستند به شکلی حرفه‌ای‌تر ارائه شوند و به تجربه تئاتری تماشاچیان کمک کنند.

به طور کلی، نمایش “کمپانی مرگ” با داشتن داستان جذاب و عمیق و همچنین نقاط ضعفِ قابل بهبود، یک نمایش قابل توجه است. با رفع نواقص، نمایش “کمپانی مرگ” می‌تواند به یک تجربه تئاتری بهتر تبدیل شود و تماشاگران بیشتری را به خود جذب کند. امیدواریم که با توجه به این نقدها، نمایش‌های آینده از این نویسنده و کارگردان با کیفیت‌تر و بهتر عرضه شوند.

اطلاع رسانی از طریق ایمیل
به من اطلاع بده در صورت:
guest
لطفا نام حقیقی خود را وارد کنید
آدرس ایمیلتان را وارد کنید
اگر وبسایت دارید، آدرس آن را وارد کنید

0 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments

جست‌وجو

Generic selectors
فقط تطبیق کامل
جستجو در عناوین خبرها
جستجو در محتوای خبرها و گفتگوها
Post Type Selectors

ویدیو

در حال بارگذاری...

آخرین پست‌ها

سینمافا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

0
Would love your thoughts, please comment.x