مهدی کوشکی از تبعیض جنسیتی می‌گوید

نگاهی به نمایش «اکلیل» در تئاتر مستقل تهران

نگاهی به نمایش «اکلیل» در تئاتر مستقل تهران

سینمافا- محمد پورصادقی- نمایش «اکلیل» که این روزها در تئاتر مستقل تهران به روی صحنه رفته است، توسط مهدی کوشکی نوشته شده و مهتاب شکریان کارگردانی آن را بر عهده دارد. بازیگران اصلی این نمایش که شامل مهدی کوشکی و نگار عابدی می‌شوند، بازی خوبی را به نمایش می‌گذارند و با تیپ‌سازی موفقیت‌آمیز بازیگر مرد، تمرکز بیشتری را بر فضای داستانی ایجاد می‌کنند. همچنین، ریتم مناسب دیالوگ‌ها و رفت و برگشت‌ها بین بازیگران نیز به نمایش جذابیت می‌بخشد. علاوه بر این، طراحی صحنه و لباس‌های این نمایش به صورت مینیمال صورت گرفته است که باعث تمرکز بیشتر بر داستان می‌شود.

با این حال، سادگی خط روند داستان و عدم پیچیدگی مشکل و راه حل آن، یکی از نکات منفی عمده‌ی این نمایش است. این امر، در کنار استفاده‌ی بیش از حد از شوخی‌های جنسی و جنسیتی می‌تواند باعث کاهش سطح کیفی داستان و تاثیرگذاری بر مخاطب شود. همچنین به نظر می‌رسد که از پتانسیل‌های دیگر صحنه‌ی تئاتر مانند نور و موسیقی بهره‌گیری مناسبی صورت نگرفته است. استفاده از موسیقی و نور می‌توانست تاثیر بیشتری روی تجربه تماشاگر داشته باشد. هرچند که نمایش «اکلیل» در کیفیت کارگردانی و اجرای قابل قبولی قرار دارد، اما نیاز به استفاده از ابزارهای بهتر برای بهبود در عمق داستان و اثرگذاری دراماتیک دارد.

با توجه به موارد مثبت مانند پرداختن به موضوع تبعیض جنسیتی و نگاه مردسالارانه‌ی حاکم بر جامعه و بازیگری خوب بازیگران، و نکات منفی مانند سادگی خط روند داستان و شوخی‌های بیش از حد، می‌توان گفت که نمایش «اکلیل» یک نمایش قابل توجه است اما بهبودهایی در برخی جنبه‌های آن قابل انتظار است.

اطلاع رسانی از طریق ایمیل
به من اطلاع بده در صورت:
guest
لطفا نام حقیقی خود را وارد کنید
آدرس ایمیلتان را وارد کنید
اگر وبسایت دارید، آدرس آن را وارد کنید

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

جست‌وجو

Generic selectors
فقط تطبیق کامل
جستجو در عناوین خبرها
جستجو در محتوای خبرها و گفتگوها
Post Type Selectors

ویدیو

در حال بارگذاری...

آخرین پست‌ها

سینمافا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

0
Would love your thoughts, please comment.x