سرزمین سیستان و بلوچستان، میراث‌دار هزاران ساله فرهنگ و هنر جهانیان است

پیام مدیر عامل انجمن سینمای جوانان به جشنواره آسوریک

پیام مدیر عامل انجمن سینمای جوانان به جشنواره آسوریک

سینمافا- سید صادق موسوی مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران به مناسبت برگزاری شصت و چهارمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان- آسوریک پیامی را منتشر کرد.

به گزارش روابط عمومی شصت و چهارمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان، در این پیام آمده است:

هر بامداد، خورشید از خاستگاه پهلوانان اساطیری ایران زمین بوسه بر خاک این «مرز پر گهر» می‌زند و به شوق دیرپای تماشای قرن‌ها تمدن و اصالت، گیسوانش را از فراز تفتان بر این «سرچشمه هنر» می‌افشاند.

سرزمین سیستان و بلوچستان، میراث‌دار هزاران ساله فرهنگ و هنر جهانیان است و خشت خشت بنای کهن‌اش، ردی از فرهیختگی نیاکان نیک‌اندیش را به یادگار دارد.

سرزمینی که فردوسی بزرگ، رستم‌اش را آن‌جا بر بدسگالان چیره می‌سازد؛ سنگ‌نگاره‌های دره‌ی نگارانش بر تارک فرهنگ بشریت می‌درخشد و سفالین منقوش پنج هزار ساله‌اش سر بر آسمان هنر بی‌مرز دنیای امروزین می‌ساید.

امروز چامه مفاخره «بز» و «آسوریک» شهر سوخته، بار دیگر در دالان تاریخ طنین انداخته و در این جدل بی‌پایان، آنچه «چون میخی بر زمین کوبیده شده»، درفش افراشته هنرمندان شایسته ایران‌زمین در همیشه‌ی ادوار است.

و اینک زاهدان، شصت وچهارمین وعده‌گاه هنرمندان جوان است و «آسوریک»، فرصت مبارکی‌ست که فیلمسازان، فیلمنامه‌نویسان و عکاسان برگزیده از جای‌جای میهن پرشکوه‌مان، رقابتی شورانگیز را رقم بزنند و خاطراتی شیرین بیافرینند.

شیرینی این دیدار، گوارایتان

شصت و چهارمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان «آسوریک» از تاریخ ۹ الی ۱۲ دی ماه سال ۱۳۹۸ به مدت چهار روز در استان سیستان و بلوچستان، شهر زاهدان با حضور استان‌های ( خراسان شمالی، سمنان، لرستان، ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، یزد، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، تهران و سیستان و بلوچستان) توسط انجمن سینمای جوانان ایران دفتر زاهدان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.

اطلاع رسانی از طریق ایمیل
به من اطلاع بده در صورت:
guest
لطفا نام حقیقی خود را وارد کنید
آدرس ایمیلتان را وارد کنید
اگر وبسایت دارید، آدرس آن را وارد کنید

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

جست‌وجو

Generic selectors
فقط تطبیق کامل
جستجو در عناوین خبرها
جستجو در محتوای خبرها و گفتگوها
Post Type Selectors

ویدیو

در حال بارگذاری...

آخرین پست‌ها

سینمافا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

0
Would love your thoughts, please comment.x