پیش‌بینی سینمافا از برندگان اسکار 2018

اولین «غیر انگلیسی زبان برنده اسکار» متولد می‌شود

اولین «غیر انگلیسی زبان برنده اسکار» متولد می‌شود

سینمافا- پیام خدابنده‌لو- نود و یکمین دوره جوایز اسکار، پرمخاطب‌ترین جوایز هنری جهان، یک‌شنبه‌ی آینده (به وقت ایران: بامداد دوشنبه 6 اسفند) در دالبی تئاتر لس آنجلس برگزار می‌شود.

مثل سال‌های گذشته، امسال هم پیش‌بینی اختصاصی‌مان از برندگان اسکار رشته‌های مختلف را با شما در میان گذاشته‌ایم. با این توضیح که سال گذشته از بیست رشته‌ای که پیش‌بینی کردیم، هجده تایش درست از آب درآمد!

 

بهترین فیلم
امسال هم مثل سال گذشته، جوایز مختلف سینمایی با هم اختلاف نظر داشتند، اما در رشته «بهترین فیلم» فضا به گونه‌ای فراهم شده که «روما» برنده شود. دلیلش نه صرفا موفقیت‌های فیلم کوارون، بلکه نبودن هیچ رقیب قدرتمندی در مقابلش است.
گرین بوک که تا جایی خوب جلو آمده بود (برنده گلدن گلوب کمدی و اتحادیه تهیه کنندگان شده بود) به خاطر رسوایی‌های پی در پی عواملش، دیگر چندان محبوب رای دهندگان نیست و حتی در رشته کارگردانی نامزد نشده (رشته‌ای که بدون نامزدی در آن، بردن اسکار بهترین فیلم خیلی بعید است).
ستاره‌ای متولد می‌شود که با نقدهای مثبت و فروش چشمگیرش، مدعی جدی این رشته بود، با ناکامی‌های پی در پی در تمام جوایز،‌ از گلدن گلوب تا اتحادیه‌ها) دیگر بختی ندارد و البته در دو رشته کلیدی کارگردانی و تدوین هم نامزد نیست.
محبوب لانتیموس که تحسین‌شده‌ترین فیلم انگلیسی زبان سال است هم انگار عظمت بردن جایزه بهترین فیلم را ندارد و حتی در جوایز سینمایی بریتانیا که زمین خودی‌اش بود هم به «روما» باخت.
فیلم کوارون می‌تواند به سلطنت مکزیکی‌ها در اسکار ادامه دهد و با بردن جوایزی مثل بفتا و کریتیک چویز و اتحادیه کارگردانی، به اولین فیلم غیر انگلیسی زبان تاریخ اسکار تبدیل شود.
پیش‌بینی برنده: روما «60 درصد» / گرین بوک «20 درصد» / بلکککلزنمن «5 درصد» / محبوب «5 درصد» / ستاره‌ای متولد می‌شود «5 درصد» / معاون «2 درصد» / بلک پنتر «2 درصد» / راپسودی بوهمی «1 درصد»

بهترین کارگردان
کوارون اگر جایزه کارگردانی را ببرد، پنجمین اسکار این بخش را در شش سال اخیر نصیب مکزیکی‌ها می‌کند. عجیب اینکه تا شش سال پیش، هیچ فیلمساز مکزیکی برنده این جایزه نشده بود! طبعا کوارون با چالشی برای بردن جایزه مواجه نیست. او گلدن گلوب، کریتیک چویز، اتحادیه کارگردانی و بفتا را برده، مجموعا 32 جایزه را به خود اختصاص داده و البته دو رقیب بالقوه‌اش یعنی بردلی کوپر و پیتر فارلی هم اصلا نامزد نشده‌اند.
تنها چالش این است که اسپایک لی هم نامزد شده که اگر جایزه را ببرد به اولین سیاه‌پوست برنده این بخش تبدیل خواهد شد. اما خیلی بعید است رای‌دهندگان به کل متفاوت با جوایز قبلی، عمل کنند.
پیش‌بینی برنده: آلفونسو کوارون (روما) «85 درصد» / اسپایک لی (بلکککلنزمن) (10 درصد) / یورگس لانتیموس (محبوب) «3 درصد» / آدام مک‌کی (معاون) «1 درصد» / پاول پاولیکوفسکی (جنگ سرد) «1 درصد»

بهترین بازیگر زن اصلی
بر خلاف سال گذشته که برندگان بازیگری قطعی بودند، امسال تکلیف سه رشته نامشخص است. در بخش بهترین بازیگر زن اصلی، از ابتدای فصل جوایز صحبت از مثلث گلن کلوز، اولیویا کولمن و لیدی گاگا بود که شانسی تقریبا برابر داشتند.
هر چند فیلم کلوز (همسر) کم‌تر از دوتای دیگر دیده شده بود، اما چون این بازیگر 71 ساله، برای هفتمین بار نامزد می‌شود و شاید دیگر فرصتی برای بردن اسکار نداشته باشد، به مرور از دو نفر دیگر جلو زده و با بردن گلدن گلوب درام، کریتیک چویز (مشترکا با گاگا) و اتحادیه بازیگری، بالاخره طلسمش می‌شکند.
کولمن هم با بردن گلدن گلوب کمدی و بفتا و مجموعا 19 جایزه، هنوز از بردن اسکار نا امید نشده. اما گاگا که جز یک جایزه مشترک، سهمی نداشته احتمالا اسکارش را در بخش آواز خواهد گرفت.
پیش‌بینی برنده: گلن کلوز (همسر) «55 درصد» / اولیویا کولمن (محبوب) «30 درصد» / لیدی گاگا (ستاره‌ای متولد می‌شود) «12 درصد» / ملیسا مک‌کارتی (می‌تونی منو ببخشی؟) «2 درصد» / یالتیزا آپاریسیو (روما) «1 درصد»

بهترین بازیگر مرد اصلی
در شروع فصل جوایز صحبت از بردلی کوپر بود که با بازی در فیلم خودش جایزه بگیرد، اما رفته رفته ایفای نقش‌های واقعی توسط رامی ملک (فردی مرکوری) و کریستین بیل (دیک چینی) بیشتر چشم‌ها را خیره کرد و دو فیلمی که نمره پایینی از منتقدان گرفته بودند به واسطه حواشی مربوط به شخصیت‌های واقعی‌شان، بولد شدند.
این نکته که کریستین بیل قبلا یک بار اسکار گرفته، به رامی ملک کمک کرد تا از رقیبش پیشی بگیرد. ملک سه جایزه مهم گلدن گلوب درام، بفتا و اتحادیه بازیگری را گرفت و البته باید پذیرفت که موفقیت‌های «راپسودی بوهمی» بیش از هر چیز به بازی او وابسته بود. اما کریستین بیل هم با بردن گلدن گلوب کمدی و کریتیک چویز، کماکان به دومین اسکارش امید دارد.
نامزد نشدن ایتان هاواک که 28 جایزه از جوایز منتقدان گرفت هم شوک اصلی این بخش بود. ضمنا کوپر، مورتنسن و دفو در چندمین نامزدی‌شان باز هم دست خالی به خانه برمی‌گردند.
پیش‌بینی برنده: رامی ملک (راپسودی بوهمی) «55 درصد» / کریستین بیل (معاون) «40 درصد» / بردلی کوپر (ستاره‌ای متولد می‌شود) «3 درصد» / ویگو مورتنسن (گرین بوک) «1 درصد» / ویلیم دفو (بر دروازه ابدیت) «1 درصد»

بهترین بازیگر زن مکمل
پیچیده‌ترین بخش اسکار امسال!‌ از رجینا کینگ و ایمی آدامز به عنوان دو مدعی این بخش صحبت می‌شد. آدامز برای ششمین بار نامزد می‌شد و سخت بود دست خالی برگردد. در کمال شگفتی، رجینا کینگ در دو جایزه مهم بفتا و اتحادیه بازیگری، حتی نامزد هم نشد تا زمینه برای شکستن طلسم اسکار گرفتن آدامز فراهم شود.
ولی جوایز ساز دیگری زدند. کینگ در دو جایی که نامزد بود (گلدن گلوب و کریتیک چویز) برنده شد و در دو جایی که نبود، آدامز ناکام ماند. از جمله در اتحادیه بازیگری، امیلی بلانت برنده شد که حتی نامزد اسکار هم نشده!
رجینا کینگ حالا خودش را بخت نخست اسکار می‌داند. او مجموعا 30 جایزه برده و می‌تواند دو ناکامی‌اش را جبران کند. اما حالا ریچل وایز بریتانیایی هم با بردن بفتا، به سومین ضلع مثلث رقابتی امسال تبدیل شده. هر چند او هم مثل اما استون یک بار برده و چیزی از اسکار طلبکار نیست! برتری وایز و آدامز بر کینگ این است که در تمام جوایز مهم، حداقل نامزد شده‌اند.
پیش‌بینی برنده: رجینا کینگ (اگر خیابان بیل می‌توانست حرف بزند) «50 درصد» / ریچل وایز (محبوب) «25 درصد» / ایمی آدامز (معاون) «23 درصد» / اما استون (محبوب) «1 درصد» / ماریانا دتاویر (روما) «1 درصد»

بهترین بازیگر مرد مکمل
ماهرشالا علی دو سال پیش با بازی در نقشی نه چندان مهم در‌ «مهتاب» برنده اسکار بازیگر مرد مکمل شد. تصورش هم سخت بود که او خیلی زود برای بردن دومین جایزه‌اش آماده شود. ولی «گرین بوک»‌ چنان دیده و تحسین شد که بازی ماهرشالا علی به چشم بیاید.
ریچارد ای گرنت اگر چه در جوایز فرعی‌تر خیلی موفق‌تر بود، اما هر چهار جایزه اصلی گلدن گلوب، کریتیک چویز، اتحادیه بازیگری و بفتا را باخت که شکستش به عنوان یک بازیگر بریتانیایی در این آخری، به معنی قطعی شدن اسکار علی بود.
پیش‌بینی برنده: ماهرشالا علی (گرین بوک) «80 درصد» / ریچارد ای گرنت (می‌تونی منو ببخشی؟) «15 درصد» / سم الیوت (ستاره‌ای متولد می‌شود) «3 درصد» / آدام درایور (بلکککلنزمن) «1 درصد» / سم رکول (معاون) «1 درصد»

بهترین فیلمنامه اوریجینال
امسال جوایز اصلی در رشته فیلمنامه هر کدام ساز خودشان را زده‌اند. گرین بوک در گلدن گلوب، اولین اصلاح شدگان در کریتیک چویز، محبوب در بفتا و کلاس هشتم در اتحادیه فیلمنامه نویسان پیروز شده‌اند و این کار پیش‌بینی را بسیار دشوار می‌کند.
با این حال بعضی اتفاقات نشان می‌دهد «محبوب» بخت بیشتری دارد. این فیلم مجموعا 14 جایزه فیلمنامه برده. ضمنا رقبایش هم موقعیت خوبی ندارند.
«گرین بوک» تحت تاثیر رسوایی‌های عواملش است که اتفاقا دو تایشان در جمع نویسندگان فیلمنامه‌اش هستند. «کلاس هشتم» که جایزه اتحادیه را برده اصلا نامزد اسکار نشده. «اولین اصلاح شدگان» هم در بیشتر جوایز نامزد نبود و کاندیداتوری‌اش در اسکار هم ناپلئونی بود.
ضمن آن‌که «محبوب» به دلیل قوانین خاص اصلا امکان رقابت در اتحادیه فیلمنامه نویسان را نداشت و همین که رقبا در غیابش هم پیروز نشده‌اند، بر شانسش برای بردن اسکار می‌افزاید.
پیش‌بینی برنده: محبوب «50 درصد» / گرین بوک «20 درصد» / اولین اصلاح شدگان «15 درصد» / روما «10 درصد» / معاون «5 درصد»

بهترین فیلمنامه اقتباسی
بخش فیلمنامه اقتباسی هم تفاوت چندانی با اوریجینال ندارد. «اگر خیابان بیل می‌توانست حرف بزند»، «بلکککلنزمن» و «می‌تونی منو ببخشی؟» هر کدام یک جایزه مهم را برده‌اند و رقابت نزدیکی دارند.
اما چند عامل به پیروزی «بلکککلنزمن» کمک می‌کند. اول اینکه بر خلاف دو تای دیگر، نامزد بهترین فیلم هم هست و طبعا بیشتر دیده شده. دوم اینکه خود اسپایک لی به عنوان تهیه کننده و کارگردان فیلم هم نامزد شده و تا کنون مجموعا پنج بار نامزد اسکار شده و (به خاطر سابقه‌اش هم که شده) شاید نخواهند دست خالی بدرقه‌اش کنند. ضمن آن‌که بری جنکینز که نویسنده «اگر خیابان…» است همین دو سال پیش برای «مهتاب» جایزه فیلمنامه برده و اصراری نیست به همین زودی دوباره برنده شود.
پیش‌بینی برنده: بلکککلنزمن «45 درصد» / می‌تونی منو ببخشی؟ «25 درصد» / اگر خیابان بیل می‌توانست حرف بزند «20 درصد» / تصنیف باستر اسکراگز «5 درصد» / ستاره‌ای متولد می‌شود «5 درصد»

بهترین فیلم انیمیشن
طی یازده سال گذشته، ده بار محصولات دیزنی (استودیوهای والت دیزنی انیمیشن و پیکسار) برنده اسکار انیمیشن شده‌اند و امسال هم دو نماینده دارند (قسمت‌های دوم «شگفت‌انگیزها» و «رالف خرابکار») و یکی از محصولاتشان به پرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ هم تبدیل شده! ولی امسال خبری از بردن دیزنی نخواهد بود.
اواخر سال «اسپایدرمن: سفر به درون» محصول سونی پیکچرز روی پرده رفت و نه تنها با نمره «هشتاد و هفت درصد» منتقدان به شدت تحسین شد، بلکه مهم‌ترین جوایز سال مثل گلدن گلوب، کریتیک چویز، بفتا، آنی (جوایز مخصوص انیمیشن) و بعضی اتحادیه‌ها (تهیه کنندگان، جلوه‌های ویژه، تدوینگران صدا) را از آن خودش کرد و مجموعا با کسب 28 جایزه، موفق‌ترین انیمیشن سال شد.
این در حالیست که وس اندرسون هم با استاپ موشن «جزیره سگ‌ها» برنده جایزه کارگردانی جشنواره برلین شده بود و امید زیادی داشت بالاخره اولین اسکارش را بگیرد.
پیش‌بینی برنده: اسپایدرمن: سفر به درون «75 درصد» / شگفت‌انگیزها دو «12 درصد» / جزیره سگ‌ها «10 درصد» / رالف اینترنت را خراب می‌کند «2 درصد» / میرای «1 درصد»

بهترین فیلم خارجی زبان
در سالی که قرار است «روما» به اولین فیلم خارجی زبان تبدیل شود که اسکار «بهترین فیلم» را می‌برد، تصور اینکه برای بردن جایزه «بهترین فیلم خارجی زبان» به مشکل بخورد، سخت است. «روما» نامزد ده رشته شده و بدیهی است که از بقیه رقبایش جلوتر است. جوایز خارجی زبان گلدن گلوب، کریتیک چویز و بفتا را هم برده و مجموعا 30 جایزه در بخش خارجی زبان گرفته. این‌ها تازه جدا از موفقیت‌های عظیمش در رشته‌های بهترین فیلم، کارگردانی و فیلمبرداری است.
تنها در یک صورت ممکن است «روما» برنده این رشته نشود. اینکه اعضای آکادمی با اطمینان از اینکه «روما» جوایز اصلی (بهترین فیلم و کارگردانی) را می‌برد بخواهند جایزه خارجی زبان را به اثر دیگری بدهند. در آن صورت «جنگ سرد» که خودش نامزد رشته‌های کارگردانی و فیلمبرداری هم هست، برنده خواهد شد.
پیش‌بینی برنده: روما «90 درصد» / جنگ سرد «7 درصد» / دزدان خرده پا «1 درصد» / کفرناحوم «1 درصد» / هیچ وقت آن طرف را نگاه نکن «1 درصد»

بهترین فیلمبرداری
در سال‌های اخیر، معمولا هر دو جایزه کارگردانی و فیلمبرداری به یک اثر رسیده (زندگی پی، جاذبه، بردمن، از گور برخاسته و لا لا لند). امسال هم این امکان برای «روما» بسیار قوی است، با این تفاوت که کارگردان و فیلمبردارش یک نفر است.
آلفونسو کوارون. کوارون همزمان برای تهیه کنندگی، کارگردانی، نویسندگی و فیلمبرداری «روما» نامزد شده و با احتساب جایزه خارجی زبان، ممکن است پنج بار روی سن بیاید. البته چنین موقعیتی برای او تازه نیست و پنج سال قبل، برای کارگردانی و تدوین «جاذبه» دو اسکار در یک شب گرفت.
تصاویر «روما» بیشترین چیزی است که ستایش شده و بردن جوایز بفتا و کریتیک چویز و مجموعا 28 جایزه در فصل جوایز، زمینه را برای پیروزی‌اش فراهم کرده است. تنها مانع ووکاش ژال لهستانی است که برای «جنگ سرد» جایزه بسیار مهم اتحادیه فیلمبرداران را گرفته و البته پیش‌تر هم برای «ایدا» نامزد اسکار شده. کلا هم سه نامزدی «جنگ سرد» ممکن است اعضا را قانع کند که حداقل یک جایزه به آن بدهند.
پیش‌بینی برنده: روما «75 درصد» / جنگ سرد «20 درصد» / محبوب «3 درصد» / ستاره‌ای متولد می‌شود «1 درصد» / هیچ وقت آن طرف را نگاه کن «1 درصد»

بهترین تدوین
یکی از بزرگ‌ترین شگفتی‌های اعلام نامزدی‌های اسکار در این رشته اتفاق افتاد. اکثر وب‌سایت‌ها از سه فیلم «روما»، «اولین انسان» و «ستاره‌ای متولد می‌شود» به عنوان بخت‌های اول تا سوم اسکار تدوین خبر می‌دادند، اما در نهایت تعجب، هیچ‌کدام نامزد نشدند؛ حتی «اولین انسان» که جایزه تدوین کریتیک چویز را برده بود.
حالا با پنج فیلمی مواجه هستیم که هیچ‌کدام برای بردن این جایزه، بدون شانس نیستند. اتحادیه تدوینگران جوایزش را در بخش‌های درام و کمدی به دو فیلم بریتانیایی «راپسودی بوهمی» و «محبوب» داد، اما جوایز سینمایی بریتانیا (بفتا) فیلم آمریکایی «معاون» را انتخاب کرد!
با این حال به نظر می‌رسد سکانس‌های پر کات اجراهای فردی مرکوری در «راپسودی بوهمی» بیشتر از بقیه توجهات را به خود جلب کند.
پیش‌بینی برنده: راپسودی بوهمی «35 درصد» / معاون «30 درصد» / محبوب «20 درصد» / بلکککلنزمن «10 درصد» / گرین بوک «5 درصد»

بهترین موسیقی
باز هم یک بخش عجیب و غریب! جاستین هورویتز برای «اولین انسان» جوایز گلدن گلوب و کریتیک چویز را برد تا خیلی‌ها از بخت بالایش برای اسکار مجدد، صحبت کنند. اما در کمال شگفتی حتی نامزد اسکار هم نشد. بفتا هم که جایزه آواز ندارد، ترانه‌های «ستاره‌ای متولد می‌شود» را به بخش موسیقی منتقل کرد و جایزه‌اش را به فیلمی داد که عملا موسیقی متن ندارد. بنابراین هیچ‌کدام از پنج نامزد این بخش، جایزه‌ای در طول فصل جوایز نگرفته‌اند.
نیکولاس بریتل که طی سال‌های اخیر موسیقی چند فیلم مهم را ساخته و از جمله برای «مهتاب» نامزد اسکار شده این شانس را دارد که در دومین همکاری‌اش با بری جنکینز (اگر خیابان بیل می‌توانست حرف بزند) این جایزه را از آن خود کند. البته در رقابتی دشوار با بقیه از جمله مارک شیمن (بازگشت مری پاپینز) که با هفت نامزدی بالاخره می‌خواهد اسکار بگیرد و «بلک پنتر» که موفقیت‌های بزرگی در جوایز گرمی به دست آورد.
پیش‌بینی برنده: اگر خیابان بیل می‌توانست حرف بزند «35 درصد» / بازگشت مری پاپینز «30 درصد» / بلک پنتر «25 درصد» / بلکککلنزمن «8 درصد» / جزیره سگ‌ها «2 درصد»

بهترین آواز
شاید بتوان قطعی‌ترین جایزه شب را در همین بخش جست و جو کار کرد. قطعه «سطحی» (از فیلم «ستاره‌ای متولد می‌شود») با صدای لیدی گاگا و بردی کوپر چنان سر و صدایی به پا کرد که حتی نامزد چهار رشته گرمی هم شد و دو جایزه بهترین آواز فیلم‌ و بهترین آواز پاپ دو نفره را هم از آن خودش کرد.
«سطحی» جوایز سینمایی مثل گلدن گلوب و کریتیک چویز را هم از آن خودش کرد و البته آن‌قدر مورد توجه قرار گرفت که مراسم سینمایی بفتا که جایزه آواز ندارد هم تندیس موسیقی‌اش را به همین فیلم داد.
البته «همه ستارگان» از فیلم «بلک پنتر» هم نامزد چهار جایزه گرمی شد و اگر چنین رقیبی نداشت احتمالا به راحتی اسکار آواز را از آن خودش می‌کرد.
پیش‌بینی برنده: سطحی (ستاره‌ای متولد می‌شود) «90 درصد» / همه ستارگان (بلک پنتر) «7 درصد» / من مبارزه می‌کنم (آر بی جی) «1 درصد» / جایی که چیزهای گم‌شده می‌روند (بازگشت مری پاپینز) «1 درصد» / وقتی که کابوی مهمیزش را با بال معاوضه می‌کند (تصنیف باستر اسکراگز) «1 درصد»

بهترین تدوین صدا/ بهترین میکس صدا
پیش‌بینی جوایز صدا نسبت به دیگر بخش‌ها، دشوارتر است. هم به دلیل اینکه بسیار تخصصی است و حتی بسیاری از منتقدان سینمایی هم چندان با جزئیات فنی‌اش آشنایی ندارند و هم اینکه جوایز تعیین کننده گلدن گلوب و کریتیک چویز اصلا جایزه صدا ندارند و بفتا هم این دو را در قالب یک جایزه «صدا» ادغام کرده است. اکثر اتحادیه‌های منتقدان هم جایزه صدا اهدا نمی‌کنند و به همین دلیل برگزیدگان صدای چندانی نداریم که بخواهیم به آن‌ها استناد کنیم.
اگر جوایز اتحادیه‌های تدوینگران صدا و میکس‌کنندگان صدا را معیار قرار دهیم «راپسودی بوهمی» در هر دو موفق‌ترین بوده و البته جایزه صدای بفتا را هم گرفته. به طور کلی هم تاریخ نشان داده که فیلم‌هایی که صحنه‌های اجرای آواز زیادی دارند (مثل‌ آثار موزیکال) خصوصا در رشته میکس صدا، بخت بالایی دارند.
با این حال تکیه زیاد فیلم «اولین انسان» به بحث صدا ممکن است اعضا را قانع کند که حداقل یکی از دو جایزه صدا را به فیلم شزل دهند. ضمنا نباید از بخش‌های پرشمار آواز در «ستاره‌ای متولد می‌شود» هم به سادگی گذشت.
پیش‌بینی برنده تدوین صدا: راپسودی بوهمی «55 درصد» / اولین انسان «30 درصد» / یک مکان ساکت «13 درصد» / روما «1 درصد» / بلک پنتر «1 درصد»
پیش‌بینی برنده میکس صدا: راپسودی بوهمی «65 درصد» / ستاره‌ای متولد می‌شود «20 درصد» / اولین انسان «13 درصد» / بلک پنتر «1 درصد» / روما «1 درصد»

بهترین طراحی صحنه/ بهترین طراحی لباس
از ابتدای فصل جوایز در دو رشته طراحی صحنه و طراحی لباس، صحبت از دو قطبی «محبوب» و «بلک پنتر» بود و روند اهدای جوایز هم آن را تشدید کرد.
ابتدا در جوایز کریتیک چویز «بلک پنتر» هر دو جایزه را از آن خودش کرد و سپس در جوایز بفتا «محبوب» بود که توانست برنده این بخش‌ها شود.
جوایز اتحادیه طراحان صحنه و طراحان لباس که هر سال جوایزشان را به سه بخش فیلم‌های تاریخی، فانتزی و معاصر تقسیم می‌کنند با خیال راحت، جایزه تاریخی را به «محبوب» و جایزه فانتزی را به «بلک پنتر» دادند تا معادله پیچیده‌تر شود.
اما محبوب از یک جهت جلوتر است و آن‌ اینکه «بلک پنتر» در جوایز بفتا حتی نامزد طراحی صحنه و طراحی لباس نشده، ولی «محبوب» در تمام جوایز حداقل به کاندیداتوری رسیده است.
هر چند بخت «محبوب» بیشتر است، ولی این احتمال هم بسیار قوی است که اعضای آکادمی بخواهند این دو جایزه را بین دو فیلم تقسیم کنند تا هر کدام سهمی ببرند. در این صورت دکورهای عظیم‌تر و پر خرج‌تر «بلک پنتر» و لباس‌های بسیار دیده شده «محبوب» وضعیت بهتری از یکدیگر خواهند داشت.
پیش‌بینی برنده طراحی صحنه: محبوب «50 درصد» / بلک پنتر «45 درصد» / اولین انسان «3 درصد» / روما «1 درصد» / بازگشت مری پاپینز «1 درصد»
پیش‌بینی برنده طراحی لباس: محبوب «55 درصد»‌ / بلک پنتر «35 درصد» / بازگشت مری پاپینز «5 درصد»‌ / مری ملکه اسکاتلند «3 درصد» / تصنیف باستر اسکراگز «2 درصد»

بهترین گریم
بخش گریم این تفاوت را با بقیه دارد که تنها سه نامزد نهایی اعلام می‌کند. اما در بسیاری از سال‌ها هم جوایزش بر خلاف پیش‌بینی‌ها و روند فصل جوایز بوده است. مثلا همین امسال «محبوب» علیرغم اینکه جایزه بفتا را برده، در اسکار حتی به فهرست هفت تایی اولیه گریم هم راه پیدا نکرده است.
«معاون» که توانسته جوایز کریتیک چویز و اتحادیه گریمورها را به دست بیاورد، بخت نخست این رشته محسوب می‌شود. خصوصا اینکه گریم چهره‌های واقعی (دیک چینی) محبوبیت بالایی در اسکار دارد و کریستین بیل زیر بار سنگین گریم «معاون» به کل قیافه‌اش عوض شده است.
ولی «مری ملکه اسکاتلند» هم یک جایزه از اتحادیه گریمورها گرفته و ملکه‌های واقعی انگلیس و اسکاتلند را در خود دارد که خصوصا گریم موی مارگو رابی (به دلیل مریضی‌اش در فیلم) به شدت اسکارپسند است.
پیش‌بینی برنده: معاون «60 درصد» / مری ملکه اسکاتلند «30 درصد»‌ / مرز «10 درصد»

بهترین جلوه‌های ویژه
باز هم یک شوک دیگر! «بلک پنتر» که بخت مسلم این رشته محسوب می‌شد و جوایزی مثل کریتیک چویز و بفتا را هم از آن خودش کرد، اینجا حتی نامزد هم نشد!
اونجرز که فروشی رویایی در جهان داشته، با بردن بیشتر جوایز اتحادیه جلوه‌های ویژه، وضعیت بهتری نسبت به رقبایش دارد، ولی «بازیکن شماره یک آماده» اسپیلبرگ و «اولین انسان» شزل را هم نباید نادیده گرفت که آن‌ها هم جوایزی از اتحادیه بردند و البته کار سنگینی رویشان انجام شده است.
پیش‌بینی برنده: اونجرز «55 درصد» / اولین انسان «20 درصد» / بازیکن شماره یک آماده «20 درصد» / سولو: یک داستان جنگ ستاره‌ای « 3 درصد» / کریستوفر رابین «2 درصد»

اطلاع رسانی از طریق ایمیل
به من اطلاع بده در صورت:
guest
لطفا نام حقیقی خود را وارد کنید
آدرس ایمیلتان را وارد کنید
اگر وبسایت دارید، آدرس آن را وارد کنید

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

جست‌وجو

Generic selectors
فقط تطبیق کامل
جستجو در عناوین خبرها
جستجو در محتوای خبرها و گفتگوها
Post Type Selectors

ویدیو

در حال بارگذاری...

آخرین پست‌ها

سینمافا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

0
Would love your thoughts, please comment.x