این فیلم توسط نت فلیکس عرضه شده و قابل دانلود است

معرفی فیلم «22 جولای» (July 22) ساخته‌ی پل گرینگرس

معرفی فیلم «22 جولای» (July 22) ساخته‌ی پل گرینگرس

سینمافا- محمد خضریان‌زاده- پل گرینگرس، کارگردان واقع گرا بریتانیایی و خالق آثاری چون «کاپیتان فیلیپس» و «اولتیماتوم بورن» این بار اثری بر اساس داستان واقعی خلق کرده است. در گذشته هم با  «یونایتد 93» دست به چنین ساخت فیلم هایی زده بود.

«22 جولای» محصول 2018 کشور نروژ است که حادثه وحشتناک تروریستی سال 2011 که در آن 77 نفر کشته شدند را به تصویر کشیده است. نکته قابل تامل این است که اکثر قربانیان این حمله تروریستی، نوجوانان بودند.

آندرس بهرینگ بریویک (آندرس دنیلسن لی) افراط گرای راستی به صورت انفرادی حمله تروریستی را در نروژ آغاز می‌کند و در اولین اقدام، بمبی را در نزدیکی دفتر نخست وزیر منفجر می‌کند و بلافاصله به جزیره‌ای به نام اتویا می‌رود و در اقدامی مرگبار، 70 نوجوان را به طرز وحشتناک و دلخراشی به قتل می رساند.

دهمین اثر گرینگرس، فیلم خوش ریتمی است و به عنوان یک اثر سینمایی که واقعیتی را به تصویر کشیده است موفق عمل کرده است، اما مضمون «مبارزه با تروریسم» تا کی باید در چنین فیلم هایی دیده شود و در حد شعار باقی بماند؟!

از گذشته تا به امروز انسانها به دست خود، اتفاقات وحشتناکی را رقم زدند که باعث از بین رفتن آمال و آرزوهای نوجوانان و جوانان شده است. کسانی که آینده کشورشان در دستشان است، اما قربانی بعضی اعمال سیاسی از جانب اشخاص یا گروه ها یا احزاب می شوند. تا کی باید یک عده بی گناه کشته شوند؟ یا درست تر این است که تا چه زمانی انسان ها باید قربانی سیاست های اشتباه اعتقادی و دینی برخی از گروه‌ها شوند؟

اطلاع رسانی از طریق ایمیل
به من اطلاع بده در صورت:
guest
لطفا نام حقیقی خود را وارد کنید
آدرس ایمیلتان را وارد کنید
اگر وبسایت دارید، آدرس آن را وارد کنید

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

جست‌وجو

Generic selectors
فقط تطبیق کامل
جستجو در عناوین خبرها
جستجو در محتوای خبرها و گفتگوها
Post Type Selectors

ویدیو

در حال بارگذاری...

آخرین پست‌ها

سینمافا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

0
Would love your thoughts, please comment.x