گفتگوی سینمافا با خالق جذاب‌ترین حاشیه‌ی جشنواره فیلم کوتاه؛

بهرنگ معتمدی: بعضی‌ها می‌گفتند فضا را غمگین کردی!

سینمافا- در غرفه‌ی سینمافا میزبان سُلیست معروف سی و پنجمین جشنواره فیلم کوتاه تهران بودیم. گپ و گفتی کردیم با بهرنگ معتمدی که شب‌ها برای میهمانان جشنواره در سالن پذیرایی، قطعات موسیقی می‌نوازد.

– ایده اینکه برای میهمانان ساز بزنید از کجا آمد؟

مسئولان جشنواره این پیشنهاد را دادند و از من خواستند که روزی دو سه ساعت ساز بزنم. این ترجیح خودم بود که به جز موسیقی صرفا کلاسیک، آهنگ‌های فیلم را بنوازم. چون فضا سینمایی بود و چنین چیزی را می‌طلبید. خودم هم علاقمند هستم.

– موسیقی چند فیلم را می‌نوازید؟

مجموعا 10 قطعه است که آهنگ‌های کلاسیک را شامل می‌شود. پدرخوانده، فهرست شیندلر، گلادیاتور، سینما پارادیزو و پاپیون از این جمله هستند.

– تجربه مشابهی داشتید که برای کسانی که دارند کار خودشان را می‌کنند، موسیقی بنوازید؟ آیا احساس منزوی بودن یا زیادی در دید بودن به شما دست نمی‌دهد؟

چنین تجربه‌ای قبلا نداشتم. این خیلی جذاب است. موسیقی در جایی ممکن است توجه مخاطب را جلب کند، ولی در حالت دیگری هم می‌تواند به صورت ناخودآگاه روی او اثر بگذارد و با کارهایی مثل غذا خوردن یا بحث کردن، همراهی کند. موسیقی می‌تواند در بک‌گراند باشد و جذابیت خودش را داشته باشد.

– واکنشی از افراد حاضر در اینجا گرفته‌اید که نظر خاصی در مورد کارتان داشته باشند؟

جشنواره فیلم کوتاه خیلی خاص است. هم به لحاظ فیلم‌ها و هم مخاطب، شرایط متفاوتی دارد. نظم جشنواره را خیلی دوست دارم. موارد زیادی بوده که افراد آمده‌اند و نظرات مثبت یا منفی داده‌اند. مثلا کسی بوده که گفته فضا را غمگین کرده است! ولی خیلی‌ها هم استقبال کرده‌اند و حتی تقاضای موسیقی خاصی دادند. یک کارگردان تئاتر هم پیشنهاد همکاری دارد که البته من به دلایلی قبول نکردم.

اطلاع رسانی از طریق ایمیل
به من اطلاع بده در صورت:
guest
لطفا نام حقیقی خود را وارد کنید
آدرس ایمیلتان را وارد کنید
اگر وبسایت دارید، آدرس آن را وارد کنید

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

جست‌وجو

Generic selectors
فقط تطبیق کامل
جستجو در عناوین خبرها
جستجو در محتوای خبرها و گفتگوها
Post Type Selectors

ویدیو

در حال بارگذاری...

آخرین پست‌ها

سینمافا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

0
Would love your thoughts, please comment.x