یادداشت سینمافا درباره فصل دوم «چیزهای عجیب»

اتحاد مثلث‌های عشقی

اتحاد مثلث‌های عشقی

سینمافا- پیام خدابنده‌لو- چیزهای عجیب، در فصل دوم حتی غافلگیرکننده‌تر از اولی است. فصل قبلی تا حد زیادی، پسرانه بود. بیشتر ماجرا پیرامون چهار پسربچه بود و کاراکتر «الون» دیالوگ‌های چندانی نداشت. حالا با پر رنگ شدن نقش الون و اضافه شدن مکس و همچنین کاراکترهای فرعی‌تر مثل خواهرهای الون و لوکاس، توازن بیشتری برقرار شده است.

برگ برنده این فصل کاراکتر مکس است. دختر نوجوان تخسی که جواب پسرها را می‌دهد و چه بسا از آن‌ها قدرتمندتر است. مثل همان اولین باری که اسمش را به عنوان رکوردشکن بازی کامپیوتری در به زیر کشیدن داستین و لوکاس، می‌شنویم. با این همه او مطلقا تیپ نیست. اگر داستین با هوش علمی‌اش از تیپ بچه موفرفری‌ها آشنایی زدایی کرد، مکس هم با روحیه شکننده‌اش در برابر خانواده‌ی سنگدلش، به درجه شخصیت‌پردازی می‌رسد.

نقطه قوت دیگر، کاراکتر ویل است. او در فصل اول خیلی زود ناپدید شد اما این‌جا عملا کاراکتر اصلی است. پسری جن‌زده که نوآ اشنپ به طرز شگفت‌آوری جنونش را به نمایش گذاشته. اگر پارسال میلی بابی براون، دستاوردی در بازیگری بچه‌ها بود، حالا می‌توان امیدوار به حضور اشنپ در فصل جوایز بود. ضمنا خود براون هم اینجا دیالوگ‌های بیشتری دارد و حتی یک قسمت به طور کامل به او اختصاص داده شده.

ویژگی اصلی این فصل، تعدد مثلث‌های عشقی است. ناتالیا (خواهر مایکل) کماکان در میان دوراهی استیو و جاناتان (برادر ویل)، مُردد است. سایه کلانتر جیم بر همسر سابقش جویس بایرز (مادر ویل) و باب، قابل لمس است. از طرفی با ورود مکس،‌ داستین (موفرفری) و لوکاس (پسرک سیاه پوست) جنگی ناگفتنی بر سر او دارند. حتی الون (دختر نوجوان با قدرت جادویی) در صحنه‌ای فکر می‌کند چیزی بین مایکل (عشقش در فصل اول)‌ و مکس هست که همین سوءتفاهم تاثیر زیادی بر روند قصه می‌گذارد.

دستاورد سریال این است که تمام این مثلث‌های عشقی را به خاطر بلاها، مجبور به کنار هم بودن می‌کند! آن‌ها حتی اگر حس خوبی به هم نداشته باشند مجبورند همدیگر را تحمل کنند تا از پس دشمن واقعی بربیایند. همین مانع از این می‌شود که از رقیب عشقی‌شان متنفر باشند.

نکته دیگر خطوط داستانی هستند که دائما در هم گره می‌خورند و بعد دور می‌شوند. الون تا اواخر سریال، داستان مجزایی از بقیه دارد و همراهی داستین با استیو، ناتالیا با جاناتان، مایکل با ویل و مادرش، باعث جدایی آن‌ها از همدیگر شده. این استراتژی در گره‌گشایی پایانی به اوج خود می‌رسد.

با سریال‌های درخشانی چون دروغ‌های کوچک بزرگ، عداوت و «سیزده دلیل…» و فصل جدید چیزهای عجیب، نارنجی سیاه است و بازی تاج و تخت، سالی شگفت‌انگیز را پشت سر گذاشته‌ایم.

اطلاع رسانی از طریق ایمیل
به من اطلاع بده در صورت:
guest
لطفا نام حقیقی خود را وارد کنید
آدرس ایمیلتان را وارد کنید
اگر وبسایت دارید، آدرس آن را وارد کنید

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

جست‌وجو

Generic selectors
فقط تطبیق کامل
جستجو در عناوین خبرها
جستجو در محتوای خبرها و گفتگوها
Post Type Selectors

ویدیو

در حال بارگذاری...

آخرین پست‌ها

سینمافا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

0
Would love your thoughts, please comment.x