انتخاب صفحه

در رقابتی میلی‌متری با «رگ خواب»

«بدون تاریخ، بدون امضاء» بهترین فیلم ۹۶ از نظر سینمافا

«بدون تاریخ، بدون امضاء» بهترین فیلم ۹۶ از نظر سینمافا

سینمافا- امسال هم مانند سال‌های گذشته، نظرسنجی‌ای درباره‌ی بهترین‌های اکران سالانه‌ی سینمای ایران ترتیب دادیم.

فیلم «بدون تاریخ، بدون امضاء» در رقابتی میلی‌متری با «رگ خواب» و تنها با اختلاف یک امتیاز، فیلم برگزیده‌ی سال شد. نکته جالب اینکه این دو فیلم در دو رشته‌ی کارگردانی و فیلمنامه هم مشترکا اول شدند. ضمن آنکه در بخش‌های بازیگری هم این دو فیلم حضور چشمگیری داشتند. از جمله نوید محمدزاده که در حالی عنوان بهترین بازیگر مرد مکمل را برای «بدون تاریخ…» به خود اختصاص داد که دو امتیاز دیگر هم برای همین بازی، در بخش بازیگری اصلی، به دست آورده بود.

سومین اثر موفق، «برادرم خسرو» بود که علیرغم اکران دیرهنگامش، نه تنها جزو فیلم‌های برگزیده‌ی بخش‌های اصلی بود، بلکه عنوان «بهترین فیلم اول» را هم در حضور رقبایی چون «ویلایی‌ها»، «بیست و یک روز بعد» و «ایتالیا، ایتالیا» از آن خود کرد.

ماجرای نیمروز هم اگر چه در رشته‌های اصلی، امتیاز چندانی به دست نیاورد، ولی برگزیده پنج رشته‌ی فنی شد: صدابرداری، طراحی صحنه، طراحی لباس، گریم و جلوه‌های ویژه.

ذکر این نکته هم ضروری است که اگر چه نظرسنجی درباره‌ی تمام فیلم‌های اکران گروه‌های سینمایی، آزاد و هنر و تجربه بود، اما آثار هنر و تجربه متاسفانه به خاطر اکران محدودتر و منتشر نشدن نسخه نمایش خانگی‌شان، کم‌تر دیده شدند و اگر چه «ائو» و «هجوم» رای‌هایی به دست آوردند و حتی مستند «بزم رزم» مشترکا برنده‌ی بهترین مستند شد، ولی طبعا اگر تمام کارشناسان این فیلم‌ها را دیده بودند می‌توانستند مدعیان عنوان بهترین فیلم هم باشند.

همان‌طور که در نظرسنجی جشنواره فجر نوشتیم، رشته‌های فنی را به نظرسنجی اکران سالانه، منتقل کردیم. در ایام جشنواره، فیلم‌ها به شکل فشرده دیده می‌شوند و نظرات هم شتابزده خواهد بود. اما در اکران سالانه، فرصت برای پرداختن به جنبه‌های مختلف فیلم‌ها وجود دارد و در نتیجه، کارشناسان می‌توانند با دقت بیشتری، برترین‌های هر رشته را انتخاب کنند. ضمنا بخش‌های بازیگران کودک و نوجوان، بهترین فیلم اول، مستند و کمدی که معمولا در دیگر بخش‌ها چندان دیده نمی‌شوند‌ هم طراحی شدند تا این آثار هم سهمی در انتخاب‌های برترین‌های سال داشته باشند.

نظرسنجی به این شکل بوده که افراد در بخش بهترین فیلم، حق سه انتخاب و در سایر رشته‌ها، یک انتخاب داشته‌اند. البته بعضی از نویسندگان، اسامی بیشتری را صرفا جهت اطلاع خوانندگان نوشته‌‌اند، اما تنها امتیاز یک انتخاب‌شان، محاسبه شده. بدین صورت که در بخش بهترین فیلم، به ترتیب سه، دو و یک امتیاز به فیلم‌های اول تا سوم، اختصاص داده شده و در سایر رشته‌ها، یک امتیاز به اولین انتخاب.

 

نتیجه نظرسنجی

بهترین فیلم:
بدون تاریخ، بدون امضاء ۲۱ امتیاز
رگ خواب ۲۰ امتیاز
سد معبر ۸ امتیاز
ویلایی‌ها ۶ امتیاز
هجوم ۵ امتیاز
خفه‌گی ۵ امتیاز
برادرم خسرو ۵ امتیاز

بهترین کارگردان:
وحید جلیلوند (بدون تاریخ، بدون امضاء) ۴ امتیاز
حمید نعمت‌الله (رگ خواب) ۴ امتیاز
شهرام مکری (هجوم) ۲ امتیاز
محمدحسین مهدویان (ماجرای نیمروز) ۲ امتیاز

بهترین فیلمنامه:
وحید جلیلی، علی زرنگار (بدون تاریخ، بدون امضاء) ۴ امتیاز
معصومه بیات (رگ خواب) ۴ امتیاز

بهترین بازیگر زن اصلی:
لیلا حاتمی (رگ خواب) ۹ امتیاز
الناز شاکردوست (خفه‌گی) ۴ امتیاز
فاطمه معتمدآریا (آباجان) ۲ امتیاز

بهترین بازیگر مرد اصلی:
امیر آقایی (بدون تاریخ، بدون امضاء) ۳ امتیاز
حامد بهداد (سد معبر) ۳ امتیاز
شهاب حسینی (برادرم خسرو) ۲ امتیاز
نوید محمدزاده (بدون تاریخ، بدون امضاء) ۲ امتیاز

بهترین بازیگر زن مکمل:
ثریا قاسمی (ویلایی‌ها) ۴ امتیاز
زکیه بهبهانی (بدون تاریخ، بدون امضاء) ۲ امتیاز

بهترین بازیگر مرد مکمل:
نوید محمدزاده (بدون تاریخ، بدون امضاء) ۵ امتیاز
امیر جدیدی (قاتل اهلی) ۴ امتیاز
هادی حجازی‌فر (ماجرای نیمروز) ۲ امتیاز

بهترین بازیگر کودک و نوجوان:
مهدی قربانی (بیست و یک روز بعد) ۱۰ امتیاز
مانیا علیجانی (تابستان داغ) ۲ امتیاز

بهترین فیلمبرداری:
مسعود سلامی (خفه‌گی) ۶ امتیاز
هادی بهروز (ماجرای نیمروز) ۴ امتیاز

بهترین تدوین:
بهرام دهقانی (نگار) ۷ امتیاز
سجاد پهلوان‌زاده (ماجرای نیمروز) ۴ امتیاز

بهترین موسیقی:
سهراب پورناظری (رگ خواب) ۶ امتیاز
کریستف رضاعی (نگار) ۶ امتیاز

بهترین صدابرداری:
هادی ساعد محکم (ماجرای نیمروز) ۵ امتیاز
رشید دانشمند (ویلایی‌ها) ۲ امتیاز
سعید بجنوردی (سد معبر) ۲ امتیاز

بهترین صداگذاری:
حسین ابوالصدق (نگار) ۴ امتیاز
علیرضا علویان (بدون تاریخ، بدون امضاء) ۳ امتیاز
حسین ابوالصدق (سد معبر) ۲ امتیاز

بهترین طراحی صحنه:
بهزاد جعفری (ماجرای نیمروز) ۱۰ امتیاز
مهدی موسوی (ویلایی‌ها) ۲ امتیاز
محسن نصراللهی (خفه‌گی) ۲ امتیاز

بهترین طراحی لباس:
بهزاد جعفری (ماجرای نیمروز) ۶ امتیاز
مه‌لقا ناقد (ویلایی‌ها) ۴ امتیاز
گلناز گلشن (نهنگ عنبر دو: سلکشن رویا) ۴ امتیاز

بهترین گریم:
محسن دارسنج (ماجرای نیمروز) ۷ امتیاز
ایمان امیدواری (خفه‌گی) ۵ امتیاز

بهترین جلوه‌های ویژه:
حمید رسولیان (نگار) ۴ امتیاز
محسن روزبهانی (ماجرای نیمروز) ۴ امتیاز
آرش آقابیک (رگ خواب) ۳ امتیاز
ایمان کرمیان، محمد قاسمی (ویلایی‌ها) ۲ امتیاز

بهترین فیلم اول:
برادرم خسرو ۶ امتیاز
ویلایی‌ها ۳ امتیاز
ائو ۲ امتیاز

بهترین فیلم کمدی:
اکسیدان ۵ امتیاز
خوب، بد، جلف ۴ امتیاز
آینه بغل ۲ امتیاز

بهترین فیلم مستند:
بزم رزم ۴ امتیاز
صفر تا سکو ۴ امتیاز

 

 

آراء نویسندگان به تفکیک

 

پیام خدابنده‌لو
بهترین فیلم:
۱- هجوم
۲- ویلایی‌ها
۳- بیست و یک روز بعد
و: خفه‌گی – برادرم خسرو – بدون تاریخ، بدون امضاء – ایتالیا، ایتالیا
کارگردان: شهرام مکری (هجوم)
و: منیر قیدی (ویلایی‌ها)
فیلمنامه: احسان بیگلری، پریسا هاشم‌پور (برادم خسرو)
بازیگر زن اصلی: الناز شاکردوست (خفه‌گی)
بازیگر مرد اصلی: امیر آقایی (بدون تاریخ، بدون امضاء)
بازیگر زن مکمل: پریناز ایزدیار (ویلایی‌ها)
بازیگر مرد مکمل: محمدرضا فروتن (نگار)
بازیگر کودک و نوجوان: مهدی قربانی (بیست و یک روز بعد)
فیلمبرداری: علیرضا برازنده (هجوم)
تدوین: سپیده عبدالوهاب (تیک آف)
موسیقی: میلاد موحدی (هجوم)
آواز: «آهای خبردار» (رگ خواب) / جهت اطلاع
صدابرداری: رشید دانشمند (ویلایی‌ها)
صداگذاری: امیرحسین قاسمی (ویلایی‌ها)
طراحی صحنه: مهدی موسوی (ویلایی‌ها)
طراحی لباس: مه‌لقا ناقد (ویلایی‌ها)
گریم: محسن دارسنج (ماجرای نیمروز)
جلوه‌های ویژه: سینا قویدل (رگ خواب)
فیلم اول: ویلایی‌ها
انتخاب ویژه: عبد آبست (برای ساخت فیلم «تمارض» و بازی در «هجوم»)
توضیح: از فیلم‌های مهم «خانه»، «زادبوم» و «سوگ» را ندیدم.

 

محمد پورصادقی
بهترین فیلم:
۱- رگ خواب
۲- بدون تاریخ بدون امضا
۳- ائو
و: ماجرای نیمروز – تابستان داغ – نگار
(فیلم «هجوم» دیده نشده است)
بهترین کارگردان: حمید نعمت الله (رگ خواب)
بهترین فیلمنامه: علی زرنگار، وحید جلیلوند (بدون تاریخ، بدون امضا)
و: ائو (اصغر یوسفی نژاد)
بهترین بازیگر زن اصلی: لیلا حاتمی (رگ خواب)
بهترین بازیگر مرد اصلی: شهاب حسینی (برادرم خسرو)
و: محمدرضا فروتن (نگار)
بهترین بازیگر زن مکمل: مینا ساداتی (تابستان داغ)
بهترین بازیگر مرد مکمل: بهرام افشاری (کارگر ساده نیازمندیم)
بهترین بازیگر کودک و نوجوان: مانیا علیجانی (تابستان داغ)
بهترین فیلمبرداری: هادی بهروز (ماجرای نیمروز)
و: مسعود سلامی (نگار)
بهترین تدوین: بهرام دهقان (نگار)
بهترین موسیقی: کریستف رضاعی (نگار)
و: سهراب پورناظری (رگ خواب)
بهترین صدابرداری: احسان صالحی (ماجرای نیمروز)
بهترین صداگذاری: حسین ابوالصدق (نگار)
بهترین طراحی صحنه: بهزاد جعفری (ماجرای نیمروز)
بهترین طراحی لباس: گلناز گلشن (نهنگ عنبر ، سلکشن رویا)
بهترین گریم: ایمان امیدواری (خفگی)
بهترین جلوه‌های ویژه: محسن روزبهانی (نگار)
بهترین فیلم اول: تابستان داغ
بهترین فیلم کمدی: خوب، بد، جلف
بهترین فیلم مستند: رئیس الوزرا
انتخاب ویژه: الناز شاکردوست در «خفگی»، همایون شجریان برای آواز «رگ خواب» و مهدی یراحی برای خوانندگی «بیست و یک روز بعد»، تصاویر آرشیوی شگفت انگیز مستند «رئیس الوزرا»، ریسک پذیری رامبد جوان برای «نگار»، طرفداران «قاتل اهلی»، تحریف تاریخ در «ماجرای نیمروز»

 

مهدی غضنفری
بهترین فیلم:
۱- ائو (خانه)
۲- بدون تاریخ، بدون امضاء
۳- سد معبر
و: ماجرای نیمروز – ایتالیا، ایتالیا
کارگردان: محمد حسین مهدویان (ماجرای نیمروز)
و: اصغر یوسفی‌نژاد (ائو) – وحید جلیلوند (بدون تاریخ، بدون امضاء) – محسن قرایی (سد معبر)
فیلمنامه: اصغریوسفی نژاد (ائو)
و: سعید روستایی (سد معبر)
بهترین بازیگر زن اصلی: الناز شاکردوست (خفه گی)
و: محدثه حیرت (ائو) – سارا بهرامی (ایتالیا ایتالیا) – لیلا حاتمی (رگ خواب )
بهترین بازیگر مرد اصلی: حامد بهداد (سد معبر)
بهترین بازیگر زن مکمل: زکیه بهبهانی (بدون تاریخ بدون امضا )
بهترین بازیگر مرد مکمل: هادی حجازی فر (ماجرای نیمروز)
بهترین بازیگر کودک و نوجوان: مانیا علیجانی، پرهام محمدی (تابستان داغ)
بهترین فیلمبرداری: مسعود سلامی (خفه گی)
و: فرشاد محمدی (رگ خواب)
بهترین تدوین: سجاد پهلوان زاده (ماجرای نیمروز)
بهترین موسیقی: سهراب پورناظری (رگ خواب)
بهترین صدابرداری: سد معبر
بهترین صداگذاری: سد معبر
بهترین طراحی صحنه: ماجرای نیمروز
بهترین طراحی لباس: ماجرای نیمروز
بهترین گریم: ماجرای نیمروز
بهترین فیلم اول: ائو
بهترین فیلم کمدی: آینه بغل
بهترین فیلم مستند: بزم رزم
انتخاب ویژه : فیلمنامه «شنل» – کارگردانی‌های: خانه دختر، اسرافیل، نگار، هجوم، کله سرخ، سکانس قتل «پل خواب» سکانس دستشویی «آینه بغل» – سکانس بازجویی «ساعت ۵ عصر» – سکانس طوفان «رگ خواب» – سکانس برفی «خفه گی» – سی دقیقه شروع «مادر قلب اتمی» – بهرام افشاری (کارگرساده نیازمندیم)

 

احسان طهماسبی
بهترین فیلم:
۱-خفه گی
۲- تیک آف
۳- برادرم خسرو
و بدون تاریخ بدون امضا، تمارض، رگ خواب
بهترین کارگردان: احسان بیگلری (برادرم خسرو)
و فریدون جیرانی (خفه گی) – عبد آبست (تمارض) – حمید نعمت الله (رگ خواب) – پژمان تیمورتاش (مفت آباد)
بهترین فیلمنامه: وحید جلیلوند، علی زرنگار (بدون تاریخ بدون امضا)
و: احسان بیگلری، پریسا هاشم پور (برادرم خسرو) – احسان عبدی پور (تیک آف) – اصغر یوسفی نژاد (خانه)
بهترین بازیگر زن اصلی: لیلا حاتمی (رگ خواب)
و الناز شاکردوست (خفه گی) – مریلا زارعی (زیرسقف دودی) – محدثه حیرت (خانه)
بهترین بازیگر مرد اصلی: مصطفی زمانی (تیک آف)
و: شهاب حسینی (برادرم خسرو) – امیر آقایی (بدون تاریخ، بدون امضاء) – هادی حجازی‌فر (ماجرای نیمروز) – کوروش تهامی (رگ خواب)
بهترین بازیگر زن مکمل: ماهایا پطروسیان (خفه گی)
و: ثریا قاسمی (ویلایی ها)
بهترین بازیگر مرد مکمل: ناصر هاشمی (برادرم خسرو)
و: مهرداد صدیقیان (زرد و مادر قلب اتمی) – نوید محمد زاده (بدون تاریخ، بدون امضاء) – پرویز پورحسینی (قاتل اهلی) – اکبر زنجانپور (پل خواب) – نادر فلاح (سد معبر) – امیرجدیدی (قاتل اهلی)
بهترین بازیگر کودک و نوجوان: مهدی قربانی (بیست و یک روز بعد)
بهترین فیلمبرداری: مسعود سلامی (خفه گی)
و: فرشاد محمدی (رگ خواب و قاتل اهلی)
بهترین تدوین: سجاد پهلوان زاده (ماجرای نیمروز)
و: بهرام دهقانی (خفه گی)، ژینوس پدرام (ایتالیا ایتالیا)
بهترین موسیقی: کارن همایونفر (خفه‌گی)
و: حامد ثابت (برادرم خسرو)
بهترین صدابرداری: پرویز آبنار (هجوم)
و: داریوش صادق پور، محمود کاشانی (تابستان داغ)
بهترین صداگذاری: سید علیرضا علویان (بدون تاریخ، بدون امضاء)
بهترین طراحی صحنه: بهزاد جعفری طادی (ماجرای نیمروز)
بهترین طراحی لباس: مه لقا ناقد (ویلایی ها)
بهترین گریم: ایمان امیدواری (خفه گی، زیر سقف دودی)
بهترین جلوه‌های ویژه: محمد قاسمی (ویلایی ها)
بهترین فیلم اول: برادرم خسرو
بهترین فیلم مستند: بزم رزم
(«بیدار شو آرزو» و «صفر تا سکو» را ندیده ام)
انتخاب ویژه: جسارت فیلمسازان جوان در گروه هنر و تجربه به واسطه ساخت فیلمهایی جذاب و قابل توجهی همچون تمارض، هجوم و مفت آباد – فیلم دیدنی و دوست داشتنی تیک آف- خفه گی که یکبار دیگر لذت تماشای فیلمهای نوآر را روی پرده های سینما برایمان فراهم کرد – امیرجدیدی که بسیار شبیه قهرمان های کلاسیک سینمای کیمیایی ست – حضور مستند صفر تا سکو در گروه اکران های غیر از هنرو تجربه – افت عجیب فیلم های کمدی در سالی که گذشت و توجه بیش از حدشان به گیشه بدون لحاظ کردن اصلی ترین اصول فیلمسازی –حاشیه های تاسف بار و تمام نشدنی فیلم قاتل اهلی

 

حامد صرافی‌زاده
بهترین فیلم:
۱- سوگ
۲- بیدار شو آرزو
۳- مادر قلب اتمی
و: هجوم، اسرافیل، خفه‌گی، کله سرخ، ائو
بهترین کارگردان: شهرام مکری (هجوم)
و: مرتضی فرشباف (سوگ) – علی احمد‌زاده (مادر قلب اتمی) – کیانوش عیاری (بیدارشو آرزو) – آیدا پناهنده (اسرافیل) – فریدون جیرانی (خفه‌گی)
بهترین فیلمنامه: مرتضی فرشباف، آناهیتا قزوینی‌زاده (سوگ)
و: اصغر یوسفی‌نژاد (ائو) – علی احمد‌زاده، مانی باغبانی (مادر قلب اتمی)
بهترین بازیگر زن اصلی: الناز شاکر دوست (خفه‌گی)
و: هدیه تهرانی (اسرافیل) – بهناز جعفری (بیدارشو آرزو) – محدثه حیرت (ائو) – ترانه علیدوستی (مادر قلب اتمی)
بهترین بازیگر مرد اصلی: بهزاد دورانی (کله سرخ)
و: محمد‌رضا گلزار (مادر قلب اتمی) – پژمان بازغی (اسرافیل) – عبد آبست (هجوم) – هادی حجازی‌فر (ماجرای نیم‌روز) – شهاب حسینی (برادرم خسرو) – مهران رجبی (بیدارشو آرزو)
بهترین بازیگر زن مکمل: مریلا زارعی (اسرافیل)
و: ماهایا پطروسیان (خفه‌گی) – پگاه آهنگرانی (مادر قلب اتمی)
بهترین بازیگر مرد مکمل: آذرخش فراهانی (مالاریا)
و: جواد عزتی (ماجرای نیمروز) – احمد مهرانفر (ماجرای نیمروز) – مهرداد صدیقیان (مادر قلب اتمی) – پرویز پور‌حسینی (قاتل اهلی) – علی عمرانی (اسرافیل)
بهترین بازیگر کودک و نوجوان: امیرحسین مالکی (سوگ)
بهترین فیلمبرداری: مسعود سلامی (خفه‌گی)
و: فرشاد محمدی (رگ خواب) – اشکان اشکانی (مادر قلب اتمی) – حمید احمدی (سوگ) – هادی بهروز (ماجرای نیم‌روز)
بهترین تدوین: سجاد پهلوان‌زاده (ماجرای نیمروز)
و: محدثه گلچین عارفی (بزم رزم)
بهترین موسیقی: [متاسفانه چند فیلم قابل توجه در این رشته را ندید‌ه‌ام و در این باره نمی‌توانم نظر نهایی‌ام را اعلام کنم]
بهترین صدابرداری: بابک اردلان (رگ‌خواب)
و: احسان صالحی (ماجرای نیمروز) – جهانگیر میرشکاری، ابراهیم اصغرزاده (اسرافیل)
بهترین طراحی صحنه: محسن نصراللهی (خفه‌گی)
و: بهزاد جعفری (ماجرای نیمروز) – محمدرضا میرزا محمدی (رگ خواب) – کیوان مقدم (اسرافیل) – بهمن ارک (ائو)
بهترین طراحی لباس: بهزاد جعفری (ماجرای نیمروز)
و: ملودی اسماعیلی (مادر قلب‌اتمی) – آزاده قوام (رگ‌ خواب) – بهمن ارک (ائو)
بهترین گریم: محسن دارسنج (ماجرای نیمروز)
و ایمان امیدواری (خفه‌گی) – سودبه خسروی (اسرافیل) – حسناخان محمدی (کله سرخ) – ایمان امیدواری (هجوم)
بهترین جلوه‌های ویژه: محسن روزبهانی (ماجرای نیمروز)
بهترین فیلم اول: سوگ
بهترین فیلم مستند: بزم رزم
انتخاب ویژه:
۱- سکانس تعقیب و گریز و شب فیلم «بیدار شو آرزو»
۲- سکانس سنگ کاغذ قیچی فیلم «مادر قلب اتمی»
۳- سکانس سیرک فیلم «کله‌سرخ»
۴- سکانس درماندگی کامران در دشت فیلم «سوگ»
۵- بازگشت موفق هدیه تهرانی و ماهیا پطروسیان در فیلم‌های «اسرافیل» و «خفه‌گی»
۶- مهندسی و اجرای فیلم «هجوم»

 

مجید فراهانی
بهترین فیلم:
۱- رگ خواب
۲- بدون تاریخ، بدون امضاء
۳- ماجرای نیمروز
و: ائو – زادبوم
بهترین کارگردان: حمید نعمت الله (رگ خواب)
و: وحید جلیلوند (بدون تاریخ، بدون امضاء)
بهترین فیلمنامه: معصومه بیات (رگ خواب)
و : احسان بیگلری، پریسا هاشم پور (برادرم خسرو) – وحید جلیلی، علی زرنگار (بدون تاریخ بدون امضاء)، حسین نمازی (آپاندیس) – آیدا پناهنده، ارسلان امیری (اسرافیل) – اکتای براهنی (پل خواب)
بهترین بازیگر زن اصلی: لیلا حاتمی (رگ خواب)
و: فاطمه معتمدآریا (پریناز) – فاطمه معتمدآریا (آباجان) – الناز شاکردوست (خفه‌گی)
بهترین بازیگر مرد اصلی: شهاب حسینی (برادرم خسرو)
و: حامد بهداد (سد معبر) – حامد بهداد (خانه دختر) – امیرآقایی (بدون تاریخ، بدون امضاء)
بهترین بازیگر مرد مکمل: نوید محمدزاده (بدون تاریخ، بدون امضاء)
و: بهرام افشاری (به کارگر ساده نیازمندیم)
بهترین بازیگر کودک و نوجوان: مهدی قربانی(بیست و یک روز بعد)
بهترین فیلمبرداری: مسعود سلامی (خفگی)
و: هادی بهروز (ماجرای نیمروز)، مسعود سلامی (نگار)
بهترین تدوین: بهرام دهقانی (نگار)
بهترین موسیقی: سهراب پورناظری (رگ خواب)
و: کریستف رضاعی (نگار)
بهترین صدابرداری: احسان صالحی (ماجرای نیمروز)
بهترین صداگذاری: حسین ابوالصدق (نگار)
بهترین طراحی صحنه: بهزاد جعفری طادی (ماجرای نیمروز)
بهترین طراحی لباس: گلناز گلشن (نهنگ عنبر، سلکشن رویا)
بهترین گریم: ایمان امیدواری (خفه‌گی)
بهترین جلوه‌های ویژه: محسن روزبهانی (نگار)
و: محسن روزبهانی (ماجرای نیمروز)
بهترین فیلم اول: برادرم خسرو
بهترین فیلم کمدی: خوب، بد، جلف
بهترین فیلم مستند: مستند صفر تا سکو
انتخاب ویژه: ریسک پذیری رامبد جوان برای «نگار» – کلیپ های نهنگ عنبر سلکشن رویا

 

مرسده مقیمی
بهترین فیلم:
۱-بدون تاریخ، بدون امضا
۲- ویلایی ها
۳- برادرم خسرو
بهترین کارگردان: وحید جلیلوند (بدون تاریخ، بدون امضاء)
بهترین فیلمنامه: علی زرنگار، وحید جلیلوند (بدون تاریخ، بدون امضاء)
بهترین بازیگر زن اصلی: فاطمه معتمدآریا (آباجان)
و: هدیه تهرانی (اسرافیل) – الناز شاکردوست (خفه گی) – سارا بهرامی (ایتالیا ایتالیا)
بهترین بازیگر مرد اصلی: شهاب حسینی (برادرم خسرو)
و: مهرداد صدیقیان (ماجرای نیمروز)
بهترین بازیگر زن مکمل: ثریا قاسمی (ویلایی ها)
و: مریلا زارعی (اسرافیل)
بهترین بازیگر مرد مکمل: نوید محمدزاده (بدون تاریخ بدون امضا)
و: صابر ابر (ویلایی ها) – جواد عزتی (ماجرای نیمروز)
بهترین بازیگر کودک و نوجوان: مهدی قربانی (بیست و یک روز بعد)
بهترین فیلمبرداری: مسعود سلامی (خفه گی)
بهترین تدوین: بهرام دهقانی (نگار)
بهترین موسیقی: پیمان یزدانیان (بدون تاریخ، بدون امضا)
بهترین صدابرداری: احسان صالحی (ماجرای نیمروز)
بهترین صداگذاری: مهرشاد ملکوتی (ماجرای نیمروز)
بهترین طراحی صحنه: محسن نصرالهی (خفه گی)
بهترین طراحی لباس: بهزاد جعفری (ماجرای نیمروز)
بهترین گریم: محسن دارسنج (ماجرای نیمروز)
بهترین جلوه‌های ویژه: محسن روزبهانی (ماجرای نیمروز)
بهترین فیلم اول: برادرم خسرو
و: ایتالیا ایتالیا
بهترین فیلم کمدی: آینه بغل
انتخاب ویژه: لحظه به لحظه بازی شورانگیز نوید محمدزاده (بدون تاریخ، بدون امضا)

 

محسن آزاددل
بهترین فیلم:
۱- رگ‌خواب
۲- خفه گی
۳- برادرم خسرو
و: مادر قلب اتمی – ماجرای نیمروز
بهترین کارگردان: فریدون جیرانی (خفه‌گی)
بهترین فیلمنامه: رگ خواب
و: برادرم خسرو
بهترین بازیگر زن اصلی: لیلا حاتمی (رگ خواب)
و: فاطمه معتمد آریا (پریناز، آباجان)
بهترین بازیگر مرد اصلی: محمدرضا گلزار (مادر قلب اتمی)
و: شهاب حسینی (برادرم خسرو)
بهترین بازیگر نقش مکمل مرد: امیر جدیدی (قاتل اهلی)
و: نوید محمدزاده (بدون تاریخ بدون امضا) – هادی حجازی فر (ماجرای نیمروز)
بهترین بازیگر کودک و نوجوان: مهدی قربانی (بیست و یک روز بعد)
بهترین فیلمبرداری: هادی بهروز (ماجرای نیمروز)
و: مسعود سلامی (خفه گی)
بهترین تدوین: مصطفی خرقه پوش (برادرم خسرو)
بهترین موسیقی: کریستف رضاعی (نگار)
بهترین صدابرداری: ماجرای نیمروز
بهترین صداگذاری: بدون تاریخ بدون امضا
بهترین طراحی صحنه: بهزاد جعفری (ماجرای نیمروز)
بهترین طراحی لباس: بهزاد جعفری (ماجرای نیمروز)
بهترین چهره پردازی: ایمان امیدواری (خفه گی)
بهترین جلوه های ویژه: محسن روزبهانی (ماجرای نیمروز)
بهترین فیلم اول: برادرم خسرو
بهترین مستند: –
بهترین فیلم کمدی : اکسیدان

 

مژده غضنفری
بهترین فیلم:
۱- بدون تاریخ، بدون امضا
۲- سد معبر
۳- ماجرای نیمروز
توضیح: اکثر فیلم های هنر و تجربه و فیلمِ تحسین شده ی اِئو(خانه) را متاسفانه ندیدم.
بهترین کارگردان: محمد حسین مهدویان (ماجرای نیمروز)
و: وحید جلیلوند (بدون تاریخ، بدون امضاء)
بهترین فیلمنامه: سعید روستایی (سد معبر)
بهترین بازیگر زن اصلی: الناز شاکر دوست (خفگی)
بهترین بازیگر مرد اصلی: امیر آقایی (بدون تاریخ، بدون امضاء)
بهترین بازیگر زن مکمل: زکیه بهبهانی (بدون تاریخ، بدون امضاء)
بهترین بازیگر مرد مکمل: نوید محمدزاده (بدون تاریخ، بدون امضاء)
بهترین فیلمبرداری: مسعود سلامی (خفگی)
بهترین تدوین: سجاد پهلوان زاده (ماجرای نیمروز )
بهترین موسیقی: سهراب پورناظری (رگ خواب)
بهترین صدابرداری: سد معبر
بهترین صداگذاری: سد معبر
بهترین طراحی صحنه: بهزاد جعفری (ماجرای نیمروز)
بهترین طراحی لباس: بهزاد جعفری (ماجرای نیمروز)
بهترین گریم: محسن دارسنج (ماجرای نیمروز)

 

پریا پرنوری
بهترین فیلم:
۱- بدون تاریخ، بدون امضا
۲- سد معبر
۳- اکسیدان
کارگردان: وحید جلیلوند (بدون تاریخ، بدون امضاء)
بهترین بازیگر زن اصلی: نگار جواهریان (نگار)
بهترین بازیگر مرد اصلی: نوید محمدزاده (بدون تاریخ، بدون امضاء)
بهترین مکمل زن: ویشکا آسایش (نهنگ عنبر)
بهترین مرد مکمل: امیر جدیدی (قاتل اهلی)
بهترین بازیگر کودک و نوجوان: مهدی قربانی (بیست و یک روز بعد)
بهترین تدوین: نگار
بهترین موسیقی: نگار
بهترین گریم: نهنگ عنبر دو
بهترین جلوه‌های ویژه: نگار
بهترین مستند: کارستان
بهترین کمدی: اکسیدان

 

امید عشیری
بهترین فیلم:
۱-بدون تاریخ، بدون امضاء
۲- رگ خواب
۳- سد معبر
و: هجوم
بهترین کارگردان: حمید نعمت‌الله (رگ خواب)
و: وحید جلیلوند (بدون‌تاریخ، بدون امضاء) – محمدحسین مهدویان (ماجرای نیمروز) – شهرام مکری (هجوم)
بهترین فیلمنامه: وحید جلیلوند و علی زرنگار (بدون تاریخ، بدون امضاء)
و: سعید روستایی (سد معبر)
بهترین بازیگر زن اصلی: فاطمه معتمد‌آریا (آباجان)
و: لیلا حاتمی(رگ خواب) – سارا بهرامی (ایتالیا، ایتالیا) – محدثه حیرت(خانه-ائو)
بهترین بازیگر مرد اصلی: امیر آقایی (بدون ‌تاریخ، بدون امضاء)
و: ناصر هاشمی (برادرم خسرو) – حامد بهداد (سد معبر)
بهترین بازیگر زن مکمل: ثریا قاسمی (ویلایی‌ها)
بهترین بازیگر مرد مکمل: سعید آقاخانی(آباجان)
و: نوید محمدزاده (بدون تاریخ، بدون امضاء) – هادی حجازی‌فر (ماجرای نیمروز)
بهترین بازیگر کودک و نوجوان: مهدی قربانی (بیست و یک روز بعد)
بهترین فیلمبرداری: پیمان شادمانفر (بدون تاریخ، بدون امضاء)
بهترین تدوین: بهرام دهقانی (نگار)
بهترین موسیقی: ستار اورکی (ویلایی‌ها)
و: کریستوف رضاعی (نگار)
بهترین طراحی صحنه: بهزاد جعفری طادی (ماجرای نیمروز)
بهترین طراحی لباس: مه لقا نافذ (ویلایی‌ها)
بهترین گریم: عبدالله اسکندری (بدون تاریخ، بدون امضاء)
بهترین جلوه‌های ویژه: ایمان کرمیان، محمد قاسمی (ویلایی‌ها)
بهترین فیلم اول: برادرم خسرو
و: ایتالیا ایتالیا – ویلایی‌ها – بیست و یک روز بعد -انزوا
بهترین فیلم کمدی: خوب، بد، جلف
بهترین فیلم مستند: صفر تا سکو
انتخاب ویژه: هجوم (شهرام مکری)

 

علی خطیبی
بهترین فیلم:
۱- اسرافیل
۲- شَنِل
۳- رگ خواب
و: خوب، بد، جلف – نگار – برادرم خسرو – هجوم – خانه ی دختر – ماجرای نیمروز – مادر قلب اتمی
بهترین کارگردان: وحید جلیلوند (بدون تاریخ، بدون امضاء)
حمید نعمت الله (رگ خواب) – شهرام مُکری (هجوم) – آیدا پناهنده (اسرافیل) – علی احمدزاده (مادر قلب اتمی)
بهترین فیلمنامه : پیمان قاسم خانی (خوب، بد، جلف)
و: حمیدرضا بابابیگی (شَنِل) – ارسلان امیری و آیدا پناهنده (اسرافیل) – احسان گودرزی (نگار) – معصومه بیات (رگ خواب)
بهترین بازیگر زن اصلی: لیلا حاتمی (رگ خواب)
و: الناز شاکردوست (خفه‌گی) – هدیه تهرانی (اسرافیل) – غزل شاکری (سارا و آیدا) / ساغر قناعت (مالاریا)
بهترین بازیگر مرد اصلی: کوروش تهامی (رگ خواب)
محمدرضا گلزار (مادر قلب اتمی) – رضا بهبودی (شَنِل) – حامد کمیلی (ایتالیا، ایتالیا) – مهرداد صدیقیان (ماجرای نیمروز)
بهترین بازیگر زن مکمل: شبنم مقدمی (آباجان)
و: مینا ساداتی (تابستان داغ) – ویشکا آسایش (نهنگ عنبر ۲: سلکشنِ رؤیا) / ثریا قاسمی (ویلایی ها) / پردیس احمدیه (خانه ی دختر)
بهترین بازیگر مرد مکمل: امیر جدیدی (قاتل اهلی)
و: نوید محمدزاده (بدون تاریخ، بدون امضاء) – اشکان خطیبی (نگار) – هادی حجازی فر (ماجرای نیمروز) – آذرخش فراهانی (مالاریا)
بهترین بازیگر کودک و نوجوان: حسین شریفی (بیست و یک روز بعد)
و: مهدی قربانی (بیست و یک روز بعد) – بهنام عسگری (امتحان نهایی) / تژاو یونس پور (برادرم خسرو)
بهترین فیلمبرداری: معین رضا مطلبی (ایتالیا، ایتالیا)
و: هومن بهمنش (مالاریا) – بهرام بدخشانی (نگار) – هادی بهروز (ماجرای نیمروز) – علیرضا برازنده (هجوم)
بهترین تدوین : سیف الله صمدیان (هفتاد و شش دقیقه و پانزده ثانیه با عباس کیارستمی)
و: مصطفی خرقه پوش (خوب، بد، جلف) – بهرام دهقان (نگار) – هایده صفی یاری (اسرافیل) / سجاد پهلوان زاده (ماجرای نیمروز)
بهترین موسیقی: کریستف رضاعی (نگار)
و: افشین عزیزی (آباجان) – پیمان یزدانیان (بدون تاریخ، بدون امضاء) – ستار اورکی (ویلایی ها) – سهراب پورناظری (رگ خواب)
بهترین صدابرداری: وحید مقدسی (نگار)
و: هادی ساعد محکم (ماجرای نیمروز) – داریوش صادق پور و محمود کاشانی (تابستان داغ) – محمد کیان ارثی (شَنِل) / امیر نوبخت (بیست و یک روز بعد)
بهترین صداگذاری: محمدرضا دلپاک (زیر سقف دودی)
و: منصور شهبازی (خانه ی دختر) – حسین ابوالصدق (مادر قلب اتمی) – سید علیرضا علویان (ایتالیا، ایتالیا) – حسین ابوالصدق (خفه گی)
بهترین طراحی صحنه : امیرحسین قدسی (نگار)
و: بهزاد جعفری طادی (ماجرای نیمروز) – محسن نصراللهی (خفه گی) – بابک کریمی طاری (برادرم خسرو) – امیرحسین حداد (ساعت پنج عصر)
بهترین طراحی لباس: رعنا امینی (خوب، بد، جلف)
و: نگار نعمتی (نگار) – گلناز گُلشن (نهنگ عنبر ۲ : سلکشنِ رؤیا) – آزاده قوام (رگ خواب) – کیوان مقدم (مالاریا)
بهترین گریم: محسن دارسنج (ماجرای نیمروز)
و: سعید ملکان (نهنگ عنبر ۲ : سلکشنِ رؤیا) – علی بهرامی فر (ایتالیا، ایتالیا) – عبدالله اسکندری (خوب، بد، جلف) – سودابه خسروی (اسرافیل)
بهترین جلوه های ویژه: آرش آقابیک (رگ خواب)
و: حمید رسولیان (نگار) – ارشا اقدسی (سارا و آیدا) / محسن روزبهانی (ماجرای نیمروز) / حمید رسولیان (گشت ۲)
بهترین فیلم کمدی: خوب، بد، جلف
و: ایتالیا، ایتالیا – ساعت پنج عصر
بهترین فیلم اول: برادرم خسرو
و: بیست و یک روز بعد – ایتالیا، ایتالیا – ویلایی‌ها
بهترین فیلم مستند: هفتاد و شش دقیقه و پانزده ثانیه با عباس کیارستمی
و: بزمِ رزم – صفر تا سکو – خوان بی خان
بهترین پوستر : بابک یادگاریان (هجوم) / جهت اطلاع
و: احسان برآبادی (نگار) – محمد روح الامین (رگ خواب) – استودیو بُعد (قاتل اهلی)
انتخاب ویژه:
۱- شهامت شرکت پخش کننده‌ی «بامداد فیلم» و مساعدت شورای صنفی نمایش برای اکران عمومی گسترده ی مستند «صفر تا سکو» (سحر مصیبی) در یک گروه سینمایی که می تواند حُسن مطلعی برای نمایش جدی‌تر آثار درخشان مستند در سینماهای کشورمان باشد.
۲- حجم بالای فیلم های اکران شده در حد فاصل پایان سی و ششمین جشنواره ی فیلم فجر تا پایان اسفندماه ۹۶ که مصداق بارز «فیلم سوزی» است. به قول یکی از سردبیران محترم ماهنامه ی «فیلم» ؛ گویی در آستانه ی سال نو، مدیران و پخش کننده ها دست به خانه تکانی زده اند و اثاثیه ی نه چندان به درد بخورشان را سر راه گذاشته اند تا به نوعی از شرشان خلاص شوند و جایی برای دیگر آثار باز بگذارند و صد البته ؛ فیلم های ارزشمندی هم در این بین هستند که متأسفانه لا به لای این تَرها و خشک ها، می سوزند.
۳- کماکان عدم نمایش عمومی «عصبانی نیستم!» (رضا دُرمیشیان)؛ علیرغم انجام اصلاحات چندباره، دریافت پروانه ی نمایش، عقد قرارداد با پخش کننده و تضمین شماری از مدیران ارشد سینمایی کشور و همچنان بلاتکلیفی بسیاری از آثار در مُحاق مانده علیرغم وعده ی تابستانی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و گذشت ماه ها از ضرب الأجل شصت روزه ی رئیس محترم سازمان سینمایی!
۴- ثبت رکورد کم فروش ترین و کم مخاطب ترین فیلم تاریخ سینمای ایران به نام «قلب سفید قاصدک ها» (افشین محمودی) با چیزی در حدود هشتاد و چهار هزار تومان فروش! البته اگر حوصله کنید و به تماشایش بنشینید، به احتمال زیاد با من هم عقیده خواهید بود که فیلمی محترم است و اصلاً شایسته ی چنین عنوان تحقیرآمیزی نیست. حداقل در قیاس با بسیاری از آثار مبتذل و به شدت نازلی که در نیمه های بالایی جدول اکران امسال، جا خوش کرده اند!
۵- این حجم از تمسخر و توهین به مسیحیت و اقلیت ها در فیلم «اکسیدان» (حامد محمدی)؛ باعث شرمساری است. این را به عنوان یک مسلمان عرض می کنم و اینکه آیا اگر چنین سناریوهایی، با یک کاراکتر شیعه به نگارش دربیایند، به این سادگی اکران می شوند و هیچ گروهی معترضشان نمی شود؟ توهین به یکی از ادیان الهی، با شوخی و نقد اجتماعی قطعاً تفاوت دارد.
۶- اگر فیلمی نازل و شعاری که حتی تماشای تیزر تبلیغاتی شصت ثانیه ای اش هم دشوار است، با بازی یکی از قهرمانان اسبق کُشتی تهیه کردید و نقشی ویژه برای اوکراین و اوکراینی ها در آن قائل شدید (احیاناً چون همسر محترمتان اوکراینی است) و در سینمایی استاندارد و همیشه شلوغ مثل: «پردیس کوروش»؛ ظرف سه روز، فقط ششصد هزار تومان فروش داشتید؛ به جای گِل گرفتن درب شورای صنفی نمایش ؛ درب منزل فیلمنامه نویس یا کارگردان محترمتان را گِل بگیرید تا شاید یاد بگیرند در ازای دستمزدی که دریافت می کند، قدری هم زحمت بکشند. مُشک آن است، خود ببوید، نه آنکه عطار بگوید؛ جناب آقای مصلحِ تنها! … ضمن اینکه انتظار می رود ادبیات اهالی فرهنگ و هنر، از جنس حرفه ی خودشان باشد ؛ نه از جنس ادبیات دوستان سیاستمدار سابقشان!
۷- جشنواره ی فیلم فجر؛ متأسفانه در حال فاصله گرفتن از یکی از رسالت هایش به عنوان کشف کننده ی استعدادهای جوان و تشویقشان برای ادامه دادن قدرتمندتر در مسیر حرفه ای است. جوایز تا حد زیادی قابل پیش بینی شده اند و انگار بیشتر محفلی برای تقدیر از پیشکسوت هاست تا شناسایی آینده سازان خوش ذوق و مستعد! حذف بخش هایی مثل : مسابقه ی فیلم های اول و «هنر و تجربه»؛ خبر خوبی نیست. گو اینکه وعده ی ایجاد جشنواره هایی مستقل هم داده شود. کمی از جشنواره های معتبر و الف جهانی، بیاموزیم؛ ضرر نخواهیم کرد.

 

آی‌نور یگانه
بهترین فیلم:
١- رگ خواب
٢- ویلایى ها
٣- سدمعبر
بهترین کارگردان: منیر قیدى (ویلایی‌ها)
بهترین فیلمنامه: رگ خواب
بهترین بازیگر زن اصلى: لیلا حاتمى (رگ خواب)
بهترین بازیگر مرد اصلى: حامد بهداد (سد معبر)
بهترین بازیگر زن مکمل: ثریا قاسمى (ویلایى ها)
بهترین بازیگر مرد مکمل: نوید محمدزاده (بدون تاریخ، بدون امضاء)
بهترین فیلمبردارى: على قاضى (ویلایى ها)
بهترین تدوین: سپیده عبدالوهاب (سد معبر)
بهترین موسیقى: کریستف رضاعی (نگار)
بهترین صدابردارى: بدون تاریخ بدون امضاء
بهترین صداگذارى: بدون تاریخ بدون امضاء
بهترین طراحى صحنه: ماجراى نیمروز
بهترین طراحى لباس: ماجراى نیمروز
بهترین گریم: زیر سقف دودى
بهترین جلوه هاى ویژه: رگ خواب
بهترین فیلم اول: ویلایی‌ها
بهترین فیلم کمدى: اکسیدان
انتخاب ویژه: هادی حجازی‌فر (ماجرای نیمروز)

 

امیر قاضی‌پور
بهترین فیلم:
۱ – مادر قلب اتمی
۲- هجوم
بهترین کارگردان: علی احمدزاده (مادر قلب اتمی)
بهترین فیلمنامه: علی احمدزاده، مانی باغبانی (مادر قلب اتمی )
بهترین بازیگر زن اصلی: ترانه علیدوستی (مادر قلب اتمی )
بهترین بازیگر مرد اصلی: پژمان بازغی (اسرافیل)
بهترین بازیگر زن مکمل: پگاه آهنگرانی (مادر قلب اتمی)
بهترین بازیگر مرد مکمل: مهرداد صدیقیان (مادر قلب اتمی)
بهترین فیلمبرداری: مرتضی قیدی (اسرافیل)
بهترین تدوین: علی احمدزاده (مادر قلبْ اتمی )
بهترین موسیقی: کریستف رضاعی (نگار)
بهترین طراحی صحنه: انتخابی ندارم! اما قطعا طراحی صحنه و گریم فیلم بی ارزش و خنثای «ماجرای نیمروز» را زیر سوال می برم. کارشناسان این رشته، درباره طراحی صحنه بسیار بد ماجرای نیمروز نظر بدهند.
بهترین گریم: انتخابی ندارم. اما گریم فیلم «خفگی» و کلیت فیلم، مساوی با اغراق است. اغراق در فضایی که ایرانی نیست.
بهترین فیلم اول: خانه (اصغر یوسفی نژاد)
انتخاب ویژه: فیلم مادر قلب اتمی؛ بخاطر ایده ی نو، خلاق و جسور. به عنوان یک فیلم آلترناتیو در سینمای ماست. بازی های فوق العاده و باور نکردنی از سه بازیگر مادر قلب اتمی.

 

سینا هنربخش
بهترین فیلم:
۱- بدون تاریخ بدون امضا
۲- رگ خواب
۳- سد معبر
بهترین کارگردان: وحید جلیلوند (بدون تاریخ بدون امضا)
بهترین فیلمنامه: معصومه بیات (رگ خواب)
بهترین بازیگر زن اصلی: لیلا حاتمی (رگ خواب)
بهترین بازیگر مرد اصلی: سیامک انصاری (ساعت ۵ عصر)
بهترین بازیگر زن مکمل: هنگامه قاضیانی (برادرم خسرو)
بهترین بازیگر مرد مکمل: نوید محمدزاده (بدون تاریخ بدون امضا)
بهترین بازیگر کودک و نوجوان: مهدی قربانی (بیست و یک روز بعد)
بهترین فیلمبرداری: هادی بهروز (ماجرای نیمروز)
بهترین تدوین: بهرام دهقان (نگار)
بهترین موسیقی: سهراب پورناظری (رگ خواب)
بهترین صدابرداری: احسان صالحی (ماجرای نیمروز)
بهترین صداگذاری: حسین ابوالصدق (نگار)
بهترین طراحی صحنه: بهزاد جعفری (ماجرای نیمروز)
بهترین طراحی لباس: گلناز گلشن (نهنگ عنبر ، سلکشن رویا)
بهترین گریم: علی بهرامی فر (ایتالیا ، ایتالیا)
بهترین جلوه‌های ویژه: محسن روزبهانی (ماجرای نیمروز)
بهترین فیلم اول: ویلایی ها
بهترین فیلم کمدی: اکسیدان
بهترین فیلم مستند: صفر تا سکو
انتخاب ویژه: ساعت ۵ عصر (مهران مدیری)

 

مانلی هفت‌لنگ
بهترین فیلم:
۱- بیست و یک روز بعد
۲- برادرم خسرو
بهترین بازیگر زن اصلی : لیلا حاتمی (رگ خواب)
بهترین بازیگر مرد اصلی : نوید محمدزاده (بدون تاریخ بدون امضا)
بهترین بازیگر زن مکمل : ثریا قاسمی (ویلایی ها)
بهترین بازیگر مرد مکمل: امیر جدیدی (قاتل اهلی)
بهترین بازیگر کودک و نوجوان: مهدی قربانی (بیست و یک روز بعد)
بهترین فیلمبرداری: محمود کلاری (ساعت پنج عصر)
بهترین تدوین: بهرام دهقانی (خفه‌گی)
بهترین موسیقی: سهراب پورناظری (رگ خواب)
بهترین صدابرداری: مسیح حدپور‌سراج (برادرم خسرو)
بهترین صداگذاری: بابک اردلان (رگ خواب)
بهترین طراحی صحنه: مهدی موسوی (ویلایی ها)
بهترین طراحی لباس: گلناز گلشن (نهنگ عنبر ۲)
بهترین گریم: ایمان امیدواری (خفه‌‌گی)
بهترین فیلم کمدی: ساعت پنج عصر
و: گشت ارشاد ۲
بهترین فیلم مستند: صفر تا سکو
انتخاب ویژه: مهدی قربانی (بیست و یک روز بعد)
توضیح: «نگار» و «خانه دختر» را از بین فیلم‌های مهم ندیده‌ام.

 

مهسا جعفری
بهترین فیلم:
۱- رگ خواب
۲- ماجرای نیمروز
۳- ایتالیا، ایتالیا
و: ویلایی ها
بهترین کارگردان: حمید نعمت الله (رگ خواب)
بهترین فیلمنامه: احسان گودرزی (نگار)
بهترین بازیگر زن اصلی: لیلا حاتمی (رگ خواب)
و: سارا بهرامی (ایتالیا، ایتالیا)
بهترین بازیگر مرد اصلی: امیر جعفری (اکسیدان)
و: کورش تهامی (رگ خواب)
بهترین بازیگر زن مکمل: گیتی قاسمی (ویلایی ها)
و: مینا ساداتی (تابستان داغ) – فریما کهنمویی (ویلایی ها)
بهترین بازیگر مرد مکمل: هادی حجازی فر (ماجرای نیمروز)
و: جواد عزتی (ماجرای نیمروز)
بهترین بازیگر کودک و نوجوان: مهدی قربانی (بیست و یک روز بعد)
بهترین فیلمبرداری: هادی بهروز (ماجرای نیمروز)
و: فرشاد محمدی (رگ خواب)
بهترین تدوین: بهرام دهقان (نگار)
و: مهدی سعدی (رگ خواب)
بهترین موسیقی: سهراب پورناظری (رگ خواب)
بهترین صدابرداری: رشید دانشمند (ویلایی ها)
بهترین صداگذاری: حسین ابوالصدق (نگار)
بهترین طراحی صحنه: بهزاد جعفری (ماجرای نیمروز)
و: زیبا موسوی (ایتالیا، ایتالیا)
بهترین طراحی لباس: مه لقا ناقد (ویلایی ها)
بهترین گریم: محسن دارسنج (ماجرای نیمروز)
بهترین جلوه‌های ویژه: حمید رسولیان (نگار)
بهترین فیلم اول: ایتالیا ایتالیا
بهترین فیلم کمدی: اکسیدان
بهترین فیلم مستند: بزم رزم
انتخاب ویژه: کارگردانی حمید نعمت الله – فیلم ایتالیا ایتالیا که جز بهترین فیلمای عمرم محسوب می‌شود –
منیر قیدی – سکانس رقصیدن لیلا حاتمی پشت در کلاس موسیقی در فیلم رگ خواب – سکانس گریه در دستشویی فرودگاه لیلا حاتمی در رگ خواب – سکانس ماشین در تونل لیلا حاتمی در رگ خواب – کورش تهامی در رگ خواب – محمد حسین مهدویان به لحاظ کارگردانی و بازسازی نوستالژیک دهه شصت – فیلمبرداری هادی بهروز در ماجرای نیمروز – طراحی صحنه بهزاد جعفری برای ماجرای نیمروز – پیمان قاسمخانی – سکانس کتابخانه فیلم ایتالیا ایتالیا که ادای دین به هامون بود – سکانس اشنایی حامد کمیلی وسارا بهرامی در پشت صحنه‌ی فیلم در فیلم ایتالیا ایتالیا – سکانس‌های هلی‌شات در فیلم ویلایی‌ها – لوکیشن و بازسازی نوستالژیک‌ها در فیلم ویلایی‌ها – امیر جدیدی در فیلم قاتل اهلی که به نظرم بازیگر درست فیلمای کیمیایی است – جسارت تمام نشدنی فریدون جیرانی در ساخت فیلم نوآر خفه‌گی – بازی ماهایا پطروسیان برای فیلم خفه‌گی – و سید وحید حسینی به تبحر بی بدیلش در مورد مستندهای پرتره و هنری

نظر شما در مورد موضوع بالا چیست؟

avatar

آخرین ویدئوها

در حال بارگذاری...

آخرین تیترها

بایگانی