انتخاب صفحه

برچسب: هالیوود

برگزیدگان بزودی اعلام می‌شوند

اسکار شخصی من!/ نامزدهای سینمای ۲۰۱۸ جهان از نگاه نویسنده سینمافا

امسال هم به سنت سال‌های گذشته، بهترین‌های سینمای جهان را از دید خودم انتخاب کردم. این یک جور بازی است که با اعلام بهترین‌ها در رشته‌های مختلف، سعی دارد جنبه تحلیلی هم پیدا کند.

بیشتر بخوانید
خانم میزل شگفت‌انگیز هر سه جایزه بخش کمدی را برد!

«بلک پنتر» فاتح جوایز اتحادیه بازیگری (SAG Awards) شد/ گلن گلوز و رامی ملک به اسکار نزدیک شدند

بلک پنتر که با نمره ۸۸% منتقدان متاکریتیک مواجه شده، با فروش بالغ بر ۷۰۰ میلیون دلار، سومین فیلم پرفروش تاریخ سینماهای آمریکا و البته فیلم اول باکس آفیس ۲۰۱۸ است. همچنین مجموع فروش جهانی فیلم ۱ میلیارد و ۳۴۶ میلیون دلار است که عنوان نهم را در تاریخ از آن خود کرده است. بلک پنتر همچنین نامزد ۷ جایزه اسکار در مراسم پیشروست.

بیشتر بخوانید
پایان اسکار برای ستاره‌ای متولد می‌شود

گرین بوک برنده جوایز کلیدی اتحادیه تهیه کنندگان (PGA Awards) شد

با همه این حواشی «گرین بوک» حالا خودش را در نزدیکی اسکار حس می‌کند. جایزه اتحادیه تهیه کنندگان، یکی از مهم‌ترین جوایز پیش از اسکار است و ۲۱ فیلم از ۲۹ برنده قبلی این مراسم، در نهایت به اسکار بهترین فیلم رسیده‌اند. 

بیشتر بخوانید
«اولین انسان» به اندازه دو اثر قبلی شزل ستایش نشد اما مجموعا نمرات بالایی از منتقدان گرفت

پرونده سینمافا برای «اولین انسان» (First Man) اثر جدید دیمین شزل (خالق «لا لا لند»)/ با مطالب و ترجمه‌های اختصاصی

چند روزی است کیفیت بلوری «اولین انسان» منتشر شده و  ما هم در سینمافا، پرونده‌ای برای آن تشکیل داده‌ایم. مجموعه‌ای شامل دو ترجمه (یک مصاحبه و یک نقد خارجی) و دو نقد اختصاصی. مواضع نقدها با هم متفاوت هستند.

بیشتر بخوانید
پرونده سینمافا برای «اولین انسان»/ 4

دومین نقد سینمافا بر فیلم «اولین انسان» (First Man) دیمین شزل

دیمین شزل مانند اثر قبلی خود، فیلمی متوسط ساخته است. البته این بدین معنی نیست که با فیلمی ضعیف طرف هستیم بلکه این همه ستایش در وصف آن هم اغراق آمیز است. اثر به یک مستند داستانی نزدیک است و جذابیت بصری و صوتی مدیون فیلم برداری و موسیقی متن حماسی جاستین هورویتز است.

بیشتر بخوانید
پرونده سینمافا برای «اولین انسان»/ 3

یک قدم برای انسان، یک پرش برای بشریت/ اولین نقد سینمافا بر فیلم «اولین انسان» (First Man) دیمین شزل

برای او اولویت، ساختن یک آدم است تا با تلاش و چشم اندازی در اندازهٔ خود به او برسد. نکته دقیقا این جاست که رسیدن شخصیت های او به هدف، فیلمش را شکل بدهد و باز تکرار می‌کنم این بار توانسته بدون این که کار عجیبی کند؛ که البته در مواقعی از فیلم این کار شده است.

بیشتر بخوانید
پرونده سینمافا برای «اولین انسان»/ 2

دیمین شزل : دوست داشتم کاری انجام دهم که دقیقاً قطب مخالف لالالند باشد

باید بگویم که بیشتر به فیلم‌های راجع به سفر به فضا علاقه مند بودم تا خودِ سفر به فضا. همیشه دلم می‌خواست کار هنری انجام دهم. چه موسیقی باشد، چه فیلم، چه نقاشی و چه داستان سرایی. یقیناً با ساختن این فیلم، نسبت به قبل، چیز های بیشتری راجع به سفر به فضا یاد گرفتم. همان اوایل، سفری به هیوستون باعث شد به خودم بیایم و بگویم : «اَه لعنتی، اگر واقعاً می‌خوام این کار رو انجام بدم، باید حواسمو جمع کنم و یاد بگیرم.»

بیشتر بخوانید
پرونده سینمافا برای «اولین انسان»/ 1

مروری بر فیلم اولین انسان (First Man)/ این فیلم، زندگی نامه نیل آرمسترانگ که قهرمان و نمادی روی زمین است را به تصویر می‌کشد

شزل فریبندگی مسحور کننده فضا را می‌گیرد و کلمه به کلمه در یک قوطی نمایش می‌دهد. این همانند آموزش دهنده‌های شبیه سازی شده‌ای به نظر می‌آیند که به فضانوردان برج جوزا در فضا سنگ پرتاب می‌کنند. و این ماشین‌های شبیه سازکننده فضایی در مقایسه با دنیای واقعی فضا که فضانوردان می‌روند و در آن پای می‌گذارند، اصلا کمتر ترسناک نیستند.

بیشتر بخوانید
این فیلم هفتمین اثر کارگردان مولف امریکایی آندره بوجالسکی است

یادداشت سینمافا بر فیلم «دخترها را حمایت کنید» (Support the Girls)

اثری شعارزده و حوصله سربر در مورد حقوق زنان که شعارهای بلند بلند آن در مورد احترام به جنس زن است، بدون هیچ تاثیرگذاری محتوایی و حتی فرمی روی مخاطبی که تا انتها فیلم را دنبال کند

بیشتر بخوانید
یک فیلم خوش ساخت برای مخاطب عام

پول را بردار و فرار کن!/ نقد سینمافا بر فیلم «اوقات بد در ال رویال» (Bad Times at the El Royale)

«اوقات بد در ال رویال» نمونه‌ی یک فیلم بلاک باسترِ موجه و قابل احترام است که در زمانی که هالیوود به صورت فله‌ای فیلم‌هایی سخیف‌تر از بالیوود تحویل صدها میلیون طرفدارانش می‌دهد، می‌توان همچنان به سینمای عامه پسند و اصطلاحا پاپ کورنی امیدوار بود!

بیشتر بخوانید
لانتیموس، شزل، جنکینز و کوگلر با اسکار امسال وداع کردند

کار تمام شد!/ اتحادیه کارگردانان هم‌سو با گلدن گلوب و بقیه

اتحادیه کارگردانان (DGA Awards) اسامی نامزدهای امسالش را اعلام کرد و ترکیب پنج نامزد کارگردانی گلدن گلوب، عینا در این‌جا تکرار شد.

بیشتر بخوانید
اتحادیه‌های فیلمبرداران، تدوین‌گران و طراحان صحنه هم نامزدهایشان را اعلام کردند

فیلم‌های درخشان «رما»، «کلاس هشتم» و «بلک پنتر» نامزد جوایز اتحادیه فیلمنامه نویسان (WGA Awards)

اتحادیه فیلمنامه نویسان (WGA Awards) نامزدهای خودش را اعلام کرد و سه فیلم درخشان «رما»، «کلاس هشتم» و «بلک پنتر» را هم در جمع نامزدهای خودش قرار داد.

بیشتر بخوانید
جوایز این اتحادیه تاثیر چشم‌گیری بر نامزدها و برندگان اسکار دارد

اتحادیه تهیه کنندگان آمریکا (PGA Awards) نامزدهایش را اعلام کرد

اتحادیه تهیه کنندگان، یکی از تاثیرگذارترین بخش‌ها بر مراسم اسکار، ده نامزد بهترین فیلم امسالش را اعلام کرد و چند اثر مهم از ترکیب بیرون ماندند.

بیشتر بخوانید
پرونده سینمافا برای فیلم «رما»/ 4

دومین نقد سینمافا بر فیلم «رما» (Roma) آلفونسو کوارون

روما اثری است سیاه و سفید و فضایی رئالیستی در قالب اجتماعی، خانوادگی دارد که طبقه متوسط مکزیکو سیتی را در سال ۷۰ و ۷۱ میلادی نشان می‌دهد. سیاه و سفید بودن فیلم به درک آن دوران و همچنین اتفاقات تلخ فیلم کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید
پرونده سینمافا برای فیلم «رما»/ 3

رنگ باخته/ اولین نقد سینمافا بر فیلم «رما» (Roma) آلفونسو کوارون

رما یکی از بدترین فیلم‌های مهمی است که در این چند وقت ساخته شده. فیلم دقیقا هیچ چیزی ندارد برای بحث؛ داستان ضعیف، کارگردانی ضعیف، عملکرد بازیگران ضعیف.

بیشتر بخوانید

جدول ارزشگذاری سینمافا بر فیلم‌های سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

آخرین ویدئوها

در حال بارگذاری...

آخرین تیترها

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

بایگانی

آرشیو سایت سینمافا از بهمن ۱۳۸۸ تا شهریور ۱۳۹۵