دبیر نخستین کنگره ملی معبر عشق مطرح کرد

۲۴ گروه اجرایی، بزرگداشت‌های «معبر عشق» را بر عهده دارند

۲۴ گروه اجرایی، بزرگداشت‌های «معبر عشق» را بر عهده دارند

سینمافا- نشست خبری نخستین کنگره ملی معبر عشق ویژه‌ی گرامی‌داشت شهدای غواص، عصر امروز با حضور بهرام عرب‌وند دبیر کنگره، محسن نظرپور نایب رییس کنگره و جمعی از اهالی رسانه در مرکز همایش‌های بین‌المللی جزیره‌ی کیش برگزار شد.

در این نشست، محسن نظرپور ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره‌ی شهدای غواص گفت: هدف از برگزاری این کنگره ارج نهادن به مقام والای شهدای غواص است و ما به منظور استمرار این رویداد، قصد داریم دبیرخانه‌ی دائمی این کنگره را در جزیره‌ی کیش مستقر کنیم.

در ادامه، بهرام عرب‌وند با اشاره به گستردگی ابعاد برگزاری این کنگره‌ی هنری گفت: در ابتدا قرار بود که این رویداد به صورت یادواره برگزار شود که با تمهیدات مسئولین و مشاوره‌های خانواده‌ی شهدا، بنا بر برگزاری به صورت کنگره در پنج بخش و به صورت سالانه نهاده شد. این کنگره که اولین دوره‌ی آن با حمایت مادی و معنوی بخش خصوصی در جزیره‌ی کیش برگزار می‌شود، بعد از انتشار فراخوان و تمدید فرصت برای دریافت آثار بیشتر، به مدت دو روز و همزمان با آغاز عملیات کربلای ۴ در سال ۶۵، در ۳ و ۴ دی برگزار خواهد شد.

۲۴ برنامه‌ی متنوع از جمله برگزاری و اهدای جوایز مسابقات دانش آموزی در محل غرفه‌های ساحلی، مانور دریایی نظامی و غیر نظامی، اجرای نمایش‌های آبی در آب‌های خلیج فارس، اجرای نمایش‌های ورزشی، اجرای نمایش هنری، رونمایی از تمبر پستی شهدای غواص، چندین برنامه‌ی جذاب دیگر برای خانواده‌ها و گردشگران در مدت دو روز برگزاری این جشنواره برنامه‌ریزی شده‌ است.

عرب‌وند افزود: برنامه‌های بیشتری برای این دوره در نظر داشتیم که با وضعیت به‌وجودآمده در کشور و فرصت محدودی که داشتیم، این برنامه‌ها به زودی و قبل از دومین دوره‌ی این کنگره اجرایی خواهند شد.‌ از جمله‌ی این برنامه‌ها، مستقر کردن ادوات نظامی جنگ تحمیلی در قسمت‌های ساحلی کیش خواهد بود که در آینده تبدیل به موزه‌ی آبی جنگ تحمیلی خواهد شد.

منصوره بسمل، دبیر اجرایی بخش فیلم این کنگره نیز در توضیح آثار رسیده به جشنواره نحوه‌ی داوری آثار گفت: در مجموع آثار فیلم کوتاه، مستند و کلیپ حدود ۴۰ اثر به مرحله‌ی داوری رسید که محمدعلی باشه‌آهنگر و رسول صدرعاملی کار داوری آثار را انجام داده‌اند. بسمل افزود: بخش رقابتی فیلم‌های بلند سینمایی نیز در دوره‌های بعدی این کنگره به برنامه‌ها اضافه خواهد شد.

جمعی از هنرمندان تجسمی، ادبی و سینمایی، ۱۳ نماینده‌ی مجلس، ۲ وزیر کابینه، امامان جمعه و چندی از مقامات لشکری در رویدادهای این کنگره حضور خواهند داشت.

اطلاع رسانی از طریق ایمیل
به من اطلاع بده در صورت:
guest
لطفا نام حقیقی خود را وارد کنید
آدرس ایمیلتان را وارد کنید
اگر وبسایت دارید، آدرس آن را وارد کنید

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

جست‌وجو

Generic selectors
فقط تطبیق کامل
جستجو در عناوین خبرها
جستجو در محتوای خبرها و گفتگوها
Post Type Selectors

ویدیو

در حال بارگذاری...

آخرین پست‌ها

سینمافا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

0
Would love your thoughts, please comment.x