از حاتمی کیا تا برزگر

پنج فیلم‌ مهم جشنواره سی و هشتم (بخش دوم)؛

پنج فیلم‌ مهم جشنواره سی و هشتم (بخش دوم)؛

سینمافا- آرین نغزگو- روز گذشته با گزارش سینمافا درباره شش فیلم از ۱۱ فیلم مهم حاضر در جشنواره آشنا شدید، در ادامه این گزارش با پنج فیلم دیگر از میان این آثار قابل تامل در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر آشنا خواهید شد. از فیلمساز صاحب نامی مانند ابراهیم حاتمی کیا تا فیلمسازی تجربی همچون مجید برزگر و کارگردان جوانی مثل محمد کارت در این فهرست حضور دارند.

«خروج» تازه ترین فیلم ابراهیم حاتمی کیا است، او پس از ساخت فیلم به وقت شام بار دیگر به فضای فیلم های اجتماعی بازگشته. حضور او که همیشه با جنجال های رسانه ای گوناگون همراه بوده اینبار نیز با فیلم «خروج» در جشنواره سی و هشتم حاضر است و به طور قطع یکی از فیلم‌های مورد توجه بخش مسابقه خواهد بود.

«روز بلوا» تازه ترین ساخته بهروز شعیبی است، او که سال 1396 با فیلم دارکوب در جشنواره فیلم فجر حاضر شده بود امسال با فیلمی متفاوت و مضمونی جنجالی در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر حاضر است. شعیبی که یکی از فیلمسازن موفق از نسل جدید سینماگران ایرانی است با فیلم های سیانور و دهلیز به جمع کارگردان های مطرح جوان ورود کرد و حضور فیلمی از او در بخش مسابقه قطعا برای مخاطبان جذاب خواهد بود.

«روزصفر» نخستین تجربه کارگردانی سعید ملکان از سینماگران مطرح ایرانی است. او که پیش از این در طراحی گریم و سپس تهیه کنندگی فیلم، توان خود را آزموده است امسال با کارگردانی یک فیلم پر خرج که موضوعی جنجالی نیز دارد به بخش مسابقه جشنواره راه پیدا کرده است. شنیده ها حاکی است که فیلم او در شهرهای مختلف ایران فیلمبرداری شده و حتی صحنه هایی از فیلم در خارج از ایران ضبط شده است. همه این ها در کنار حضور امیرجدیدی در نقش اول که این روزها از محبوب ترین بازیگران سینمای ایران است «روز صفر» را به اثری مهم در جشنواره سی و هشتم تبدیل کرده است.

«شنای پروانه» از محمد کارت فیلمسازی که که شاید نخستین تجربه بلند سینمایی اش را به جشنواره ارائه داده اما پیش از این با ساخت مستندها و فیلمهای کوتاه درخشش بسیاری در جشنواره های مختلف داشته است. توان کارت در کارگردانی و حضور بازیگرانی چون جواد عزتی، امیرآقایی و طناز طباطایی در کنار موضوع فیلم که گویا در جنوب شهر تهران می گذرد و نامی که برای فیلم انتخاب شده است جذابیت‌هایی برای مخاطب «شنای پروانه» خواهد داشت.

«ابربارانش گرفته» از مجید برزگر فیلمسازی که با ساخت فیلم «پرویز» به اوج توان کارگردانی خود رسید، امسال نیز با فیلم ابر بارانش گرفته در بخش مسابقه جشنواره حضور دارد. توان کارگردانی برزگر و فیلمنامه پرویز اثری قابل دفاع در کارنامه او به جا گذشت که باعث می شود تماشای فیلم جدید او برای سینما دوستان به خصوص مخاطبان حرفه ای سینمای مستقل مورد توجه باشد.

گفتنی است محمد احسانی، محمود اربابی، همایون اسعدیان، یلدا جبلی، رضا درستکار، سید محمود رضوی و حسین کرمی برای رقابت در بخش سودای سیمرغ (مسابقه سینمای ایران) این دوره جشنواره اعضای هیئت انتخاب جشنواره فیلم فجر را تشکیل داده‌اند

اطلاع رسانی از طریق ایمیل
به من اطلاع بده در صورت:
guest
لطفا نام حقیقی خود را وارد کنید
آدرس ایمیلتان را وارد کنید
اگر وبسایت دارید، آدرس آن را وارد کنید

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

جست‌وجو

Generic selectors
فقط تطبیق کامل
جستجو در عناوین خبرها
جستجو در محتوای خبرها و گفتگوها
Post Type Selectors

ویدیو

در حال بارگذاری...

آخرین پست‌ها

سینمافا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

0
Would love your thoughts, please comment.x