بررسی فیلم های ماجان، دریاچه ماهی، ویلایی ها و نگار

بررسی فیلم های ماجان، دریاچه ماهی، ویلایی ها و نگار

سینمافا- مهدی غضنفری- در روز سوم جشنواره در سالن همایش های میلاد 4 فیلم به نمایش در آمد :

ماجان (رحمان سیفی آزاد ) دریاچه ماهی (مریم دوستی ) ویلایی ها (منیر قیدی ) نگار (رامبد جوان ) و مستند فوق ماراتن (سعید کشاورز)

ماجان (رحمان سیفی آزاد )/ اصراری نیست دیده شود
فیلمی درباره مهر مادری . فیلمی دهه شصتی که اکنون نونوار شده است ! کاراکتری که مهتاب کرامتی نقشش را بازی می کند باید همدلی مخاطب را برانگیزد تا فیلم منطقی جلوه کند اما بیشتر رفتاری دارد که حماقت گونه است! فرهاد اصلانی به مانند همیشه خوب است اما بازی خوبش فیلم را نجات نمی دهد.

دریاچه ماهی (محمود غفاری ) / اصراری نیست دیده شود
فیلم درباره مردی در جبهه است که توانایی پیشگویی دارد . خب نه کاراکتر مرد و نه اتفاقات بعد از جنگ فیلم هیچکدام به پرده منتقل نمی شود . پولی وجود داشته و برای پول موجود فیلمنامه ای نوشته شده است و خب چنین فیلم های تکلیفش روشن است.

ویلایی ها ( منیرقیدی ) / اصراری نیست دیده شود
فیلم درباره مکانی درزمان جنگ است (ویلا ) که گروهی از زن های رزمنده در آنجا ساکن بوده اند فیلم داستانی واقعی دارد و به نظر داستان اصلی هم جذاب بوده است . اما آنچه روی پرده نمایش داده می شود گروهی از بازیگران چهره سینمای ایران است که بی دلیل آنجا حضور دارند و برای حضورشان داستانی طراحی نشده است . فیلم ، بین فیلمی مستند نما با حضور بازیگران حرفه ای سینما و فیلمی نمایشی با سکانس های عظیم معلق است و خب اذیت می کند.

نگار( رامبد جوان ) / با تاکید بدلیل یا دلایلی خوب است دیده شود
“نگار” فیلم خوش ساختی است . فیلمساز همه تلاشش را کرده است که ازپرسونای آشنای نگار جواهریان آشنازدایی کند . فیلم داستان کابوس های یک دختر و چرایی قتل پدرش است . فیلم در اجرا موفق است اما چرا فیلم خوبی نیست ؟ چون داستان کاستی های بسیار دارد و البته مشابه آمریکایی فیلم نیز بسیار است . فیلم های شبیه به نگار فیلم های فرم ند و برای کسانی که پیشتر با چنین فرم هایی مواجه نشده اند یا موجب دلبری شدید یا دلگیری زیاد خواهد بود . نگارنده ذوق زده نشد و فقط تولید چنین فیلمی در سینمای ایران برایش جالب بود.

اطلاع رسانی از طریق ایمیل
به من اطلاع بده در صورت:
guest
لطفا نام حقیقی خود را وارد کنید
آدرس ایمیلتان را وارد کنید
اگر وبسایت دارید، آدرس آن را وارد کنید

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

جست‌وجو

Generic selectors
فقط تطبیق کامل
جستجو در عناوین خبرها
جستجو در محتوای خبرها و گفتگوها
Post Type Selectors

ویدیو

در حال بارگذاری...

آخرین پست‌ها

سینمافا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

0
Would love your thoughts, please comment.x