از کارتهای صادر نشده تا تاخیر در اکران؛

حواشی برگزاری روز اول جشنواره فیلم فجر

حواشی برگزاری روز اول جشنواره فیلم فجر

سینمافا- مدیریت اصحاب رسانه، مدیریت سالن، مدیریت فضای داخلی و همچنین میزبانی از مهمانان برج، در روز آغازین اغلب دوره های برگزاری جشنواره فجر دچار ناهماهنگی هایی بوده است.

صدور کارت؟ شاید روزی دیگر

امسال به مدد خرابکاری سامانه «سینوگرام» که متصدی پیش فروش بلیت ها و صدور کارت برای مهمانان جشنواره بود، پروسه تحویل کارتها بسیار فرسایشی شده بود. به طوریکه امروز بیش از صدها نفر از هنرمندان و اهالی رسانه کارتهای خود را دریافت نکرده اند و طبق اعلام روابط عمومی جشنواره، فردا این مشکل مرتفع خواهد شد.

بلیت های اشتباهی

امروز خبر رسیده است که بلیت های پیش فروش شده برای سینماهای مردمی، بعضا دارای اشکال در زمان بندی هستند و در ساعت درج شده بر روی بلیت ها، سانس مورد نظر یا شروع شده و یا با زمان شروع فیلم فاصله دارد. باید دید با شروع اکران فیلم ها در سینماهای مردمی، مسئولان با این مشکل چه خواهند کرد.

حضور آدمهای مرتبط، اما نه همه شان!

در چهار دوره گذشته برگزاری جشنواره فیلم فجر در برج میلاد، شاهد حضور بسیار پررنگ افراد غیرمرتبط با جریان سینما بودیم که این مساله مشکلات عدیده ای را برگزار کنندگان و اهالی رسانه و هنرمندان ایجاد کرده بود. امسال با سختگیری هایی که در صدور کارت برای هنرمندان و مطبوعاتی ها و همچنین دعوت از مهمانان «کمتر ویژه» صورت گرفته، عیار سینمایی حاضرین در برج میلاد بالا رفته و این مساله موجب خشنودی است. هرچند به نظر می رسد بسیاری از منتقدان، هنرمندان پیشکسوت و مطبوعاتی های اصیل نیز از گردونه حضور در برج میلاد جا مانده اند.

صدای ناهماهنگ

فارغ از بدون مخاطب ماندن سانس اول جشنواره که به نمایش فیلم مستند «آبی کمرنگ» اختصاص داشت، نمایش فیلم «خانه دیگری» ساخته بهنوش صادقی هم با مشکل صدا مواجه بود و به همین دلیل با تاخیر 30 دقیقه ای پخش شد.

نشست فیلم در وقت اضافه

سانس آخر برنامه نمایش فیلم ها در برج، ساعت 23 است و با احتساب 120 دقیقه برای آماده سازی و اکران فیلم، نمایش ساعت 1 بامداد به پایان خواهد رسید و با توجه به لزوم برگزاری نشست برای همه فیلم ها، عملا نشست نقد و بررسی فیلم های سانس آخر به ساعت 1 بامداد موکول شده است! زمانی که بسیاری از اهالی سینما نیاز مبرم به استراحت دارند و برج میلاد را ترک کرده اند. به نظر می رسد با اقبال کم نسبت به نشست فیلم های سانس آخر، باید منتظر اعتراض صاحبان آثار و یا تغییر تصمیم دبیر جشنواره در این خصوص باشیم.

اطلاع رسانی از طریق ایمیل
به من اطلاع بده در صورت:
guest
لطفا نام حقیقی خود را وارد کنید
آدرس ایمیلتان را وارد کنید
اگر وبسایت دارید، آدرس آن را وارد کنید

1 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
ردیاب خودرو
۱۳۹۶/۰۹/۲۲ ۰۹:۳۰

عالیییییییی بود

جست‌وجو

Generic selectors
فقط تطبیق کامل
جستجو در عناوین خبرها
جستجو در محتوای خبرها و گفتگوها
Post Type Selectors

ویدیو

در حال بارگذاری...

آخرین پست‌ها

سینمافا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

1
0
Would love your thoughts, please comment.x