این فیلم امسال در هشت رشته نامزد اسکار بود

نقد فیلم سینمایی «ستاره‌ای متولد می شود» (A Star is Born) به کارگردانی بردلی کوپر

نقد فیلم سینمایی «ستاره‌ای متولد می شود» (A Star is Born) به کارگردانی بردلی کوپر

سینمافا- «ستاره‌ای متولد می شود» محصول 2018 امریکا که اولین تجربه کارگردانی بردلی کوپر و همچنین اولین تجربه بازیگری خواننده بنام امریکایی لیدی گاگا در سینما محسوب می‌شود.

جکسون مین (بردلی کوپر) راک استار، نوازنده و خواننده چیره دست و مشهور در کلوپی پی به استعداد ترانه سرایی و خوانندگی الی (لیدی گاگا) می‌برد و اورا به یکی از کنسرت‌هایش دعوت به همکاری می‌کند و برای اولین بار روی استیج می‌آید و خوانندگی می‌کند و در ادامه عاشق او نیز می‌شود.

اثری موزیکال، عاشقانه و با موضوعی عامه پسند و سرگرم کننده و گیشه‌ای که این همه تعریف و تمجید در وصفش غیر باور است. فیلمی معمولی و تجاری با محتوای تکراری که قبل از اکران به دلیل بازی لیدی گاگا سینماها را تسخیر خودش کرده است.

مضمون فیلم استعداد پنهان در یک جامعه است که می‌تواند به لحاظ محتوایی عالی باشد، اما شتاب زده از این بحث عبور می‌کند و مابقی فیلم به دوران شهرت و حرفه‌ای خواننده و مشکلات خاص هنر می‌گذرد و در آخر هم یک پایان دراماتیک و تراژیک اثر را بیش از هر حد، احساساتی می‌کند.

البته سکانس جذاب و نمایشی لحظه ورود الی به سالن کنسرت و در عمل انجام شده قرار گرفتن وی با خواندش روبه روی جمعیت حاضر در سالن کنسرت و تحقق یافتن رویایش، بسیار دراماتیک و نحوه فیلمبرداری روی دست و نماهای کلوزآپ از الی و حس نزدیک شدن به کاراکتر الی، خیلی عالی به تصویر کشیده شده است.

نکته دیگر اینکه مثل همیشه یک طرف داستان‌هایی که مربوط به هنرهای نمایشی است کاراکترش باید معتاد به الکل و مواد مخدر باشد سوژه بسیار تکراری در سینما تبدیل شده و مخاطب به شخصیت داستان با ترحم و دلسوزی نگاه می‌کند.

نمره: 4 از 10

اطلاع رسانی از طریق ایمیل
به من اطلاع بده در صورت:
guest
لطفا نام حقیقی خود را وارد کنید
آدرس ایمیلتان را وارد کنید
اگر وبسایت دارید، آدرس آن را وارد کنید

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

جست‌وجو

Generic selectors
فقط تطبیق کامل
جستجو در عناوین خبرها
جستجو در محتوای خبرها و گفتگوها
Post Type Selectors

ویدیو

در حال بارگذاری...

آخرین پست‌ها

سینمافا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

0
Would love your thoughts, please comment.x