در نشست فیلم «آشفته‌گی» مطرح شد؛

فریدون جیرانی: آشفته‌گی پخته‌تر از خفه‌گی است

فریدون جیرانی: آشفته‌گی پخته‌تر از خفه‌گی است

سینمافا- نشست پرسش و پاسخ فیلم سینمایی «آشفته‌گی» به کارگردانی فریدون جیرانی، دقایقی پیش با حضور عوامل، هنرمندان و اهالی رسانه در محل سالن اجتماعات پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

فریدون جیرانی کارگردان فیلم با بیان اینکه آشفته‌گی را در ادامه ی ژانر فیلم خفگی ساخته است گفت: آشفته‌گی را به مراتب پخته تر از خفگی می دانم. فراموش نکنید که ساخت این جنس از فیلم‌ها بسیار سخت است. من کارگردان تجربه ‌گرایی هستم و دوست داشتم این گونه از فیلم ها را تجربه کنم. خوشحالم که سه فیلم در این محتوا ساخته ام و از نظر من این فیلم بهتر از دو فیلم قبلی من است، چرا که جنس فضاهای عاشقانه آن چیزی است که همیشه دلم  می خواست در فیلم هایم داشته باشم.

وی افزود: طراحی لباس فوق العاده دخترم مارال جیرانی و نیز طراحی صحنه کامیاب امین عشایری بسیار به من برای درآوردن چیزی که می خواستم کمک کرد. در خصوص شباهت نقش مهران احمدی با نقش زنده یاد خسرو شکیبایی در فیلم سالاد فصل باید بگویم که قبول دارم که چنین چیزی ممکن است احساس شود. چون دوست داشتم نقش ارژنگ ته مایه هایی از آن را داشته باشد.

جیرانی با بیان اینکه ایده فیلم را از سوی آقای حسن حسینی دریافت کرده است خاطرنشان کرد: من قصه را ابتدا براساس دوقلوهای زن نوشتم. اما چون احساس کردم ممکن است پروانه ساخت فیلم را بخاطر دوقلوهای زن دریافت نکنم، دوقلوها را تبدیل به مرد کردم. چون بسیار دوست داشتم این تقابل خیر و شر در فیلم وجود داشته باشد و احساس شود. آدم های سرگشته و دیوانگی ها همیشه در نقش های مختلف فیلمم وجود داشته است و سعی می کنم همواره آن را حفظ کنم.

وی در خصوص واکنش های مسعود فراستی درباره فیلمش گفت: خاطرم هست که من وقتی فیلم قصه پریا را ساختم، آقای فراستی از همان داخل سینما با من تماس گرفت و گفت فریدون خیلی بدی. از او پرسیدم از فیلم خوشت نیامد؟ گفت نه. گفتم پس بیا و خیلی منطقی در برنامه هفت فیلم را نقد کنیم. فراموش نکنید که همین آقای فراستی همان موقع وقتی علیه فیلم در دادگستری شکایت شده بود در جسله دادگاه حاضر شد و به دفاع از فیلم پرداخت تا فیلم  از روی پرده ها پایین کشیده نشود. من و فراستی در عین اختلافاتی که داریم با یکدیگر بسیار دوست هستیم و مشکلی با هم نداریم.

جیرانی از شباهت فیلمش به جنس ساخت فیلم های مرحوم خاچیکیان افزود: مرحوم خاچیکیان سمبل دوران نوجوانی من است و فیلم هایی که از ایشان باقی مانده است واقعاً از آثار ماندگار سینماست. کتمان نمی کنم که در فیلمسازیم گاهی از نوع ساخت فیلم های ایشان ایده گرفته ام.

وی اعتقاد داشت که فیلمش ربطی به طبقه متوسط جامعه ندارد و گفت: زن های فیلم من از درون ژانر فیلم می آیند و ربطی به طبقه متوسط جامعه ندارند.

بهرام رادان بازیگر فیلم نیز تجربه بازی در فیلم آشفته‌گی را فوق العاده توصیف کرد و افزود: همیشه تعریف آقای جیرانی شنیده بودم و هیچ وقت قسمت نمی شد در کنار ایشان بازی کنم. حالا که این اتفاق افتاده با قدرت اعلام می کنم که جنس کارگردانی ایشان واقعاً فوق العاده و درخشان است. من در این فیلم دو نقش را بازی می کنم که شخصیت پردازی های آنها کاملاً با هم متفاوت است. در فیلم همه بازیگران سعی کردیم مترونوم مدنظر آقای جیرانی را حفظ کنیم. در اکران مردمی سینما آزادی که بودم پس از پایان فیلم سکوت عجیبی بین مردم احساس کردم و فهمیدم که گویا نه تنها نقش من که نقش همه بازیگران خوب از کار درآمده است.

مهناز افشار دیگر بازیگر فیلم هم با بیان اینکه فریدون جیرانی کارگردان مورد علاقه‌اش است افزود: من سه فیلم با ایشان کار کردم و دنیای فیلمسازی ایشان را بسیار ستایش می کنم. اگر نقش دریا مشرقی خوب از کار درنیامده است مقصر خود من هستم وگرنه آقای جیرانی تمام شرایط را برای خوب بودن نقش من فراهم کرده بود.

نسیم ادبی بازیگر فیلم آشفته‌گی هم در خصوص پذیرش بازی در این فیلم گفت: نقش من کوتاه است و خوشحالم که خانم آلاله هاشمی دستیار آقای جیرانی برای بازی در این نقش با من تماس گرفتند و افتخار می کنم که در این فیلم بازی کردم. تمام عوامل این فیلم  به قدری حرفه‌ای و کامل بودند که حتی حاضر بودم تنها یک سکانس هم که شده در این فیلم بازی کنم.

اطلاع رسانی از طریق ایمیل
به من اطلاع بده در صورت:
guest
لطفا نام حقیقی خود را وارد کنید
آدرس ایمیلتان را وارد کنید
اگر وبسایت دارید، آدرس آن را وارد کنید

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

جست‌وجو

Generic selectors
فقط تطبیق کامل
جستجو در عناوین خبرها
جستجو در محتوای خبرها و گفتگوها
Post Type Selectors

ویدیو

در حال بارگذاری...

آخرین پست‌ها

سینمافا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

0
Would love your thoughts, please comment.x