اگر تیم ملی به فینال رسید درباره تغییر ساعات پخش فیلم‌ها تصمیم می‌گیریم

مسعود نجفی در گفت و گو با سینمافا: کتبی شدن سوالات سطح نشست‌ها را بالا می‌برد

مسعود نجفی در گفت و گو با سینمافا: کتبی شدن سوالات سطح نشست‌ها را بالا می‌برد

سینمافا- مدیر روابط عمومی سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر، دلیل کتبی شدن سوالات نشست‌های امسال را سطح پایین بعضی سوال‌های سال گذشته، بیان کرد.

مسعود نجفی در گفت و گو با سینمافا، گفت: متاسفانه سال گذشته شاهد طرح سوالاتی از سوی برخی خبرنگاران بودیم که در حد استانداردهای جشنواره نبود. این جشنواره، مهم‌ترین رویداد فرهنگی کشور است و باید شان آن در همه جا، از جمله نشست‌های پرسش و پاسخ حفظ شود.

وی ادامه داد: کتبی کردن سوالات این امکان را به ما می‌دهد که از اتلاف وقت جلسات برای بیان سوالات حاشیه‌ای، جلوگیری کنیم و مجری جلسه سوالاتی را که تخصصی‌تر باشد، انتخاب کند. این شیوه‌ای است که پیش‌تر هم در جشنواره فجر سابقه داشته و البته مطالبه خود اهالی رسانه بوده است.

نجفی افزود: طرح سوالات ضعیف، انگیزه خبرنگاران و منتقدانی که می‌خواهند سوالات تخصصی بپرسند را هم کاهش می‌دهد و بسیاری از آن‌ها به همین دلیل، قید حضور در جلسات را می‌زنند. امیدواریم امسال با تغییر شیوه طرح سوال، شاهد بالا رفتن سطح کیفی جلسات و حضور پر رنگ‌تر خبرنگاران سینماشناس در جلسات باشیم.

مدیر روابط عمومی جشنواره فجر همچنین در رابطه با همزمانی مسابقه فینال جام ملت‌های آسیا با نمایش فیلم «قصر شیرین» در سینمای رسانه‌ها و احتمال تغییر ساعت نمایش فیلم گفت: فعلا باید صبر کنیم و ببینیم تیم ملی ایران به دیدار فینال صعود می‌کند یا خیر. اگر شاهد حضور ایران در دیدار پایانی باشیم، آن وقت درباره تغییر ساعت نمایش فیلم‌ها تصمیم خواهیم گرفت.

نجفی همچنین درباره دلیل استفاده از مجری‌هایی که بعضی‌هایشان منتقد سینما نیستند در جلسات پرسش و پاسخ جشنواره گفت: نام این جلسات «پرسش و پاسخ» است. نقد و بررسی نیست و بنابراین لزومی ندارد حتما از منتقدان سینمایی به عنوان مجری جلسات استفاده کنیم.

وی در پایان درباره شیوه اعلام فیلم‌های منتخب مردمی هم تصریح کرد: بخش آرای مردمی به طور کامل در اختیار خانه سینماست و آن‌ها تصمیم می‌گیرند که نتایج آراء‌ را در طول جشنواره به چه شیوه‌ای، اعلام کنند.

اطلاع رسانی از طریق ایمیل
به من اطلاع بده در صورت:
guest
لطفا نام حقیقی خود را وارد کنید
آدرس ایمیلتان را وارد کنید
اگر وبسایت دارید، آدرس آن را وارد کنید

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

جست‌وجو

Generic selectors
فقط تطبیق کامل
جستجو در عناوین خبرها
جستجو در محتوای خبرها و گفتگوها
Post Type Selectors

ویدیو

در حال بارگذاری...

آخرین پست‌ها

سینمافا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

0
Would love your thoughts, please comment.x