هفتاد و ششمین مراسم گلدن گلوب بامداد دوشنبه 17 دی برگزار می‌شود

پیش‌بینی سینمافا از جوایز گلدن گلوب (Golden Globe Awards)

پیش‌بینی سینمافا از جوایز گلدن گلوب (Golden Globe Awards)

سینمافا- پیام خدابنده‌لو- هفتاد و ششمین جوایز گلدن گلوب، هفته آینده برگزار می‌شود. مراسمی بسیار پر مخاطب که تاثیر چشم‌گیری بر برندگان اسکار هم دارد.

امسال هم به روال سال‌های قبل، چند روز مانده به برگزاری مراسم (بامداد دوشنبه 17 دی ماه به وقت ایران) پیش‌بینی‌مان را از برندگان رشته‌های مختلف سینمایی و تلویزیونی گلدن گلوب، اعلام کردیم.

ذکر این توضیح ضروری است که با توجه به در دسترس نبودن اکثر فیلم‌های سینمایی نامزد شده، طبعا امکان دیدن آن‌ها فراهم نبود و به پیش‌بینی بسنده کردیم، اما در بخش تلویزیونی با توجه به اینکه تمام آثار قابل تماشا بودند، نظر شخصی هم به آن اضافه شده است.

 

در ادامه پیش‌بینی سینمافا را از برندگان احتمالی مشاهده می‌کنید.

 

بهترین فیلم درام:
نامزدها: اگر خیابان بیل می‌توانست حرف بزند / بلکککلنزمن / بلک پنتر / حماسه کولی / ستاره‌ای متولد می‌شود
شاید چند ماه قبل، کسی فکرش را هم نمی‌کرد «اولین انسان» (اثر جدید خالق «لا لا لند») حتی وارد فهرست نامزدهای این بخش هم نشود.
رشته بهترین فیلم درام، معمولا با حضور اکثر مدعیان اسکار همراه است، اما امسال بسیاری از آثار مهم در بخش کمدی/ موزیکال و یکی‌شان (رما) در بخش خارجی زبان است و در نتیجه، می‌توان از حالا برنده شدن «ستاره‌ای متولد می‌شود» اولین ساخته بردلی کوپر را قطعی دانست.
شاید فیلم جدید اسپایک لی (بلکککلنزمن) تنها رقیبش روی کاغذ باشد، آن هم با اختلاف فراوان.
می‌برد: ستاره‌ای متولد می‌شود
تعقیب کننده: بلکککلنزمن
غایب بزرگ: اولین انسان

 

بهترین فیلم کمدی/ موزیکال:
نامزدها: آسیایی‌های خرپول / بازگشت مری پاپینز / گرین بوک / محبوب / معاون
در سال‌های اخیر معمولا یک یا دو فیلم کمدی، مدعی اسکار هستند و آثار کم سر و صداتر هم شانس نامزد شدن در این رشته گلدن گلوب را دارند. اما امسال هر پنج فیلم مهم هستند و حتی اثر تحسین شده‌ای چون «کلاس هشتم» هم از جمع نامزدها بیرون ماند.
فیلم جدید یورگس لانتیموس (محبوب) به لحاظ نمره منتقدان، فاصله چشم‌گیری با بقیه نامزدها دارد،‌ اما نامزد نشدن لانتیموس در رشته کارگردانی، از شانس پیروزی‌اش کاسته. خصوصا اینکه «گرین بوک» و «معاون» در هر دو رشته کارگردانی و فیلمنامه نامزد هستند. محبوبیت چشمگیر «گرین بوک» در میان سینماروها می‌تواند کمک کند که برنده این رشته شود.
می‌برد: گرین بوک
تعقیب کننده: محبوب
غایب بزرگ: کلاس هشتم

 

بهترین بازیگر زن درام:
نامزدها: رزماند پایک (جنگ خصوصی) / گلن کلوز (همسر) / نیکول کیدمن (نابودگر) / لیدی گاگا (ستاره‌ای متولد می‌شود) / ملیسا مک‌کارتی (می‌تونی منو ببخشی؟)
این روزها همه جا صحبت از لیدی گاگاست. بازی‌اش را دارند به شدت تحسین می‌کنند. اما آیا پیروزی او قطعیست؟ خیر! گلن کلوز، بازیگر قدیمی با سابقه شش باز نامزدی اسکار و چهارده بار نامزدی گلدن گلوب، مقابل اوست. کلوز تا کنون اسکار نبرده و خیلی‌ها فکر می‌کنند نوبتش است. از طرفی، گاگا در بخش آواز هم شانس جایزه بردن دارد و شاید اعضا بخواهند جوایز را تقسیم کنند.
با این حال محبوبیت و سر و صدای «ستاره‌ای متولد می‌شود» با «همسر» قابل مقایسه نیست و همین به گاگا کمک می‌کند که شانس بیشتری برای بردن جایزه داشته باشد. او سه سال قبل هم با یک سریال، جایزه بازیگری برده بود.
می‌برد: لیدی گاگا (ستاره‌ای متولد می‌شود)
تعقیب کننده: گلن کلوز (همسر)
غایب بزرگ: سیرشا رونان (مری ملکه اسکاتلند)، یالیتزا آپاریسیو (رما)

 

بهترین بازیگر مرد درام:
نامزدها: ویلیم دفو (بر دروازه ابدیت) / بردلی کوپر (ستاره‌ای متولد می‌شود) / رامی ملک (حماسه کولی) / جان دیوید واشنگتن (بلکککلنزمن) / لوکاس هدز (پسر پاک‌شده)
معمای این بخش، کمی پیچیده است. همه چیز زیر سر بردلی کوپر است که هم کارگردانی و هم بازیگری‌اش در «ستاره‌ای متولد می‌شود» تحسین شده! ولی بعید است رای دهندگان بخواهند هر دو جایزه را به او بدهند. چرا که او به عنوان تهیه کننده هم بعد از بردن جایزه فیلم درام، سخنرانی خواهد کرد! بنابراین کوپر را می‌توان برنده این بخش دانست، اگر جایزه کارگردانی را نبرد.
رقیب اصلی او، رامی ملک (در نقش فردی مرکوری، خواننده و رهبر گروه موسیقی کویین) است که اگر چه نمرات فیلم پایین بوده، اما اعضای گلدن گلوب با نامزد کردن فیلم، نشان داده‌اند به نظرات منتقدان بی اعتنا هستند. این نقشی جان‌فرسا برای ملک بوده است.
می‌برد: بردلی کوپر (ستاره‌ای متولد می‌شود)
تعقیب کننده: رامی ملک (حماسه کولی)
غایب بزرگ: رایان گاسلینگ (اولین انسان)

 

بهترین بازیگر زن کمدی/ موزیکال:
نامزدها: امیلی بلانت (بازگشت مری پاپینز) / چارلیز ترون (تالی) / السی فیشر (کلاس هشتم) / اولیویا کولمن (محبوب) / کانستانس وو (آسیایی‌های خرپول)
از جمع نامزدهای این بخش، تنها کولمن است که برای بردن اسکار هم مدعیست، اما او به این راحتی‌ها برنده نخواهد شد. چون امیلی بلانت نورچشمی گلدن گلوبی‌هاست. بلانت تا کنون شش بار نامزد گلدن گلوب شده ولی حتی یک نامزدی اسکار هم ندارد! ایفای نقش مری پاپینز هم آن‌قدر جذاب است که اعضای گلدن گلوب را به نوشتن نام بلانت روی برگه‌های رای، ترغیب کند.
ولی به هر حال اولیویا کولمن با بردن تعداد زیادی جایزه در چند ماه گذشته، از جمله بازیگری زن جشنواره ونیز، بخت نخست است و حتی خیلی‌ها او را برنده اسکار پیشرو هم می‌دانند.
می‌برد: اولیویا کولمن (محبوب)
تعقیب کننده: امیلی بلانت (بازگشت مری پاپینز)
غایب بزرگ: لی لی جیمز (ماما میا!)

 

بهترین بازیگر مرد کمدی/ موزیکال:
نامزدها: کریستین بیل (معاون) / رابرت ردفورد (پیرمرد و اسلحه) / جان سی ریلی (استن و اولیو) / ویگو مورتنسن (گرین بوک) / لین مانوئل میراندا (بازگشت مری پاپینز)
چه ترکیب جذابی! نه؟ رابرت ردفورد اسطوره‌ای با آخرین فیلم عمرش در کنار کریستین بیل که با آن گریم سنگین در نقش دیک چینی، معاون جرج بوش، فرو رفته! تازه هاردی (همراه لورل!) هم توسط جان سی ریلی بازی شده!
اینجا اگر اتفاق خاصی نیافتد باید پیروزی کریستین بیل را قطعی دانست. خیلی‌ها از احتمال بردن دومین اسکار او صحبت می‌کنند و بنابراین این‌جا در غیاب دو رقیب اصلی‌اش (کوپر و ملک) نباید کار دشواری داشته باشد. این نوع گریم‌ها هم همیشه برای رای دهنده‌ها جذاب بوده‌اند.
شاید ویگو مورتنسن بتواند از محبوبیت «گرین بوک» و البته سابقه چهار بار نامزدی‌اش در گلدن گلوب، بهره ببرد و این جایزه را نصیب خودش کند. اما خیلی خیلی بعید است! جایزه را برای کریستین بیل خواهد بود.
می‌برد: کریستین بیل (معاون)
تعقیب کننده: ویگو مورتنسن (گرین بوک)
غایب بزرگ: رایان رینولدز (ددپول 2)

 

بهترین بازیگر زن مکمل:
نامزدها: ایمی آدامز (معاون) / اما استون (محبوب) / کلر فوی (اولین انسان) /‌ رجینا کینگ (اگر خیابان بیل می‌توانست حرف بزند) / ریچل وایز (محبوب)
اینجا دو مدعی بزرگ داریم: ایمی آدامز و رجینا کینگ. کینگ تا کنون پیشتاز بی چون و چرای جوایز منتقدان بوده و 20 جایزه برده. در حالی که سهم آدامز تا کنون تنها یک جایزه بوده. اما آدامز به دو دلیل، شانس بیشتری دارد: اول این‌که کینگ در جوایز تعیین کننده «اتحادیه بازیگری» حتی نامزد هم نشده و دوم این‌که آدامز بارها و بارها به عنوان مدعی به اسکار رفته و دست خالی برگشته. خیلی‌ها می‌گویند امسال نوبتش رسیده. گلدن گلوبی‌ها آدامز را دوست دارند و به او کمک خواهند کرد.
نکته جالب اینکه آدامز و کینگ، علاوه بر این رشته، در بخش بهترین بازیگر زن مینی سریال هم با هم رقابت می‌کنند که البته احتمالا آدامز دبل خواهد کرد. یادآور کیت وینسلت که در سال 2008 دبل کرد و بعد اسکار را بعد از چند بار نامزدی به دست آورد.
می‌برد: ایمی آدامز (معاون)
تعقیب کننده: رجینا کینگ (اگر خیابان بیل می‌توانست حرف بزند)
غایب بزرگ: مارگو رابی (مری ملکه اسکاتلند)

 

بهترین بازیگر مرد مکمل:
نامزدها: آدام درایور (بلکککلنزمن) / تیموتی چلمت (پسر خوشگل) / سم رکول (معاون) / مهرشالا علی (گرین بوک) / ریچارد ای گرنت (می‌تونی منو ببخشی؟)
دل‌تان برای جرج بوش تنگ شده؟ او امسال بازگشته، با ایفای نقش سم رکول، همان بازیگر «سه بیلبورد» که پارسال جوایز را درو کرد. ولی خب انتظار تکرار جایزه‌اش را نداشته باشید.
امسال دو مدعی جدی وجود دارد. مهرشالا علی که او هم دو سال قبل برای «مهتاب» اسکار برده بود و ریچارد ای گرنت که نقش سختی را در «می‌تونی منو ببخشی؟» ایفا کرده. شاید در اسکار چون علی قبلا جایزه برده، شانس گرنت بیش‌تر باشد، اما گلدن گلوب که دو سال قبل هم به علی جایزه نداد، شاید بخواهد جبران مافات کند.
هر چند رقابت بسیار نزدیک است، اما گرنت به لطف جوایز پرشماری که در ماه‌های گذشته برده، کمی جلوتر است.
می‌برد: ریچارد ای گرنت (می‌تونی منو ببخشی؟)
تعقیب کننده: مهرشالا علی (گرین بوک)
غایب بزرگ: سام الیوت (ستاره‌ای متولد می‌شود)، مایکل بی جردن (بلک پنتر)

 

بهترین کارگردان:
نامزدها: پیتر فارلی (گرین بوک) / آلفونسو کوارون (رما) / بردلی کوپر (ستاره‌ای متولد می‌شود) / اسپایک لی (بلکککلنزمن) / آدام مک‌کی (معاون)
فیلم «رما» امسال همه را هم‌نظر کرده. از اولین نمایشش در ونیز، دارند ستایشش می‌کنند. صحبت از اولین فیلم خارجی زبان تاریخ اسکار است که جایزه «بهترین فیلم»‌ را هم می‌برد. طبق قوانین گلدن گلوب «رما»‌ امکان رقابت در بخش بهترین فیلم درام را نداشت و در بخش خارجی زبان، نامزد شد. اما اعضای گلدن گلوب با نامزد کردن کوارون در هر دو رشته کارگردانی و فیلمنامه، نشان دادند که چقدر «رما» را دوست دارند. این ستایش با دادن دومین جایزه کارگردانی (بعد از «جاذبه») کامل می‌شود.
با فاصله زیاد، بردلی کوپر به خاطر محبوبیت رویایی «ستاره‌ای متولد می‌شود»‌ نیم نگاهی به جایزه کارگردانی دارد.
می‌برد: آلفونسو کوارون (رما)
تعقیب کننده: بردلی کوپر (ستاره‌ای متولد می‌شود)
غایب بزرگ: یورگس لانتیموس (محبوب)، دیمین شزل (اولین انسان)

 

بهترین فیلمنامه:
نامزدها: اگر خیابان بیل می‌توانست حرف بزند / رما / گرین بوک / محبوب / معاون
تقریبا همه جوایزی که تا کنون اهدا شده، بین «محبوب» و «اولین اصلاح شدگان» تقسیم شده. حالا که «اولین اصلاح شدگان» نیست، ظاهرا «محبوب» نباید مشکلی برای بردن جایزه داشته باشد. ولی مشکل اینجاست که «محبوب» در بخش کارگردانی نامزد نشده، در حالی که سه رقیبش، رما، گرین بوک و معاون آن‌جا هم نامزد هستند.
با این حال، آن‌قدر از فیلمنامه «محبوب» تحسین شده که خودش را جلوتر از بقیه ببیند. البته یک سناریو هم ممکن است. گلدن گلوبی‌ها بخواهند با دادن هر دو جایزه کارگردانی و فیلمنامه به «رما» آن را برنده بی چون و چرای شب بکنند. کاری که دو سال قبل با «لا لا لند» انجام دادند.
می‌برد: محبوب
تعقیب کننده: رما
غایب بزرگ: کلاس هشتم

 

بهترین موسیقی:
نامزدها: اولین انسان / بازگشت مری پاپینز / بلک پنتر / جزیره سگ‌ها / یک مکان ساکت
همه جا صحبت از پیروزی «اگر خیابان بیل می‌توانست حرف بزند» بود، ولی کاندید هم نشد! حالا قرار است کی جایزه ببرد؟! جالب این‌که آهنگسازان «اولین انسان» و «جزیره سگ‌ها» در همین دو سال قبل، برنده این بخش شده‌اند و بعید است دوباره برنده شوند.
حالا به نظر می‌رسد رقابت این بخش بین «بلک پنتر» و «بازگشت مری پاپینز» باشد. بلک پنتر علیرغم محبوبیت چشم‌گیرش، در دیگر رشته‌ها شانسی برای جایزه بردن ندارد و ضمنا موسیقی‌اش در گرمی هم نامزد شده. «بازگشت مری پاپینز» هم یک فیلم موزیکال است و شاید این برای رای دهنده‌ها وسوسه انگیز باشد.
می‌برد: بلک پنتر
تعقیب کننده: بازگشت مری پاپینز
غایب بزرگ: اگر خیابان بیل می‌توانست حرف بزند

 

بهترین آواز:
نامزدها: «دختر در فیلم‌ها» (دامپلین) / «سطحی» (ستاره‌ای متولد می‌شود) / «مرثیه‌ای برای جنگ خصوصی» (جنگ خصوصی) / «مکاشفه» (پسر پاک شده) / «همه ستارگان» (بلک پنتر)
کی‌ می‌برد؟ شوخی نکنید! قطعه «سطحی» با صدای لیدی گاگا، چنان سر و صدایی از اول سال به پا کرده که از حالا همه نامش را روی برگه‌های رای نوشته‌اند. حتی نمی‌شود به این فکر کرد که ترانه دیگری برنده شود.
ولی اگر بخواهیم حتما یک چالش برایش پیدا کنیم، «همه ستارگان» خواهد بود. هر چه باشد این ترانه هم نامزد گرمی شده. ولی فاصله زیاد است، خیلی زیاد.
می‌برد: «سطحی» (ستاره‌ای متولد می‌شود)
تعقیب کننده: «همه ستارگان» (بلک پنتر)
غایب بزرگ: ترانه‌های «بازگشت مری پاپینز»

 

بهترین فیلم انیمیشن:
نامزدها: اسپایدرمن: سفر به درون خود / جزیره سگ‌ها / رالف اینترنت را خراب می‌کند / شگفت‌انگیزها 2 / میرای
از جایزه بردن‌های دیزنی خسته شده‌اید؟‌ به گلدن گلوب بیایید! برایتان برنامه ویژه‌ای داریم! امسال اگر چه دیزنی با دو انیمیشن از کمپانی‌های زیر مجموعه‌اش، در نامزدها حضور دارد، اما احتمالا دست خالی بیرون خواهد آمد.
اسپایدرمن: سفر به درون خود، با تحسین یک‌پارچه منتقدها مواجه شده و تا کنون 16 جایزه برده! خیلی‌ها این فیلم را برنده احتمالی انیمیشن می‌دانند. اما رقیب بزرگی هم دارد: جزیره سگ‌ها. ساخته جدید وس اندرسون که جایزه کارگردانی جشنواره برلین را هم برد و آن هم تا کنون برنده 10 جایزه شده. اگر اتفاق خاصی نیافتد یکی از این دو فیلم برنده خواهند شد، اما فراموش نکنید که «شگفت‌انگیزها 2» رکوردهای فروش را جا به جا کرده و شاید دوباره دیزنی برنده شود!
می‌برد: اسپایدرمن: سفر به درون خود
تعقیب کننده: جزیره سگ‌ها، شگفت‌انگیزها 2
غایب بزرگ: انسان اولیه

 

بهترین فیلم خارجی زبان:
نامزدها: جای دیگری نگاه نکن (آلمان) / دختر (بلژیک) / دزدان خرده پا (ژاپن) / رما (مکزیک) / کفرناحوم (لبنان)
قطعی‌ترین جایزه گلدن گلوب: رما. فیلم آلفونسو کوارون تا کنون جوایز پرشماری برده و نه تنها با 19 جایزه، رشته «بهترین فیلم خارجی زبان» را درو کرده که حتی مدعی رشته‌های اصلی است. در همین گلدن گلوب هم در هر دو بخش کارگردانی و فیلمنامه، نامزد است. ممکن است در اسکار، اعضا به خاطر اینکه «رما» در رشته بهترین فیلم هم مدعیست، بخواهند در بخش خارجی زبان، اثر دیگری را برگزینند. ولی در گلدن گلوب که رما امکان رقابت در بخش بهترین فیلم درام را نداشت، دیگر باید پیروزی‌اش را تضمین شده دانست.
هر چند نمی‌توان شانسی برای دیگر فیلم‌ها قائل بود، اما «دزدان خرده پا» به این دلیل که نخل طلای کن را برده و نمراتش هم خیلی بالاست، بخت دوم کسب جایزه است، البته با اختلافی وحشتناک نسبت به «رما».
می‌برد: رما (مکزیک)
تعقیب کننده: دزدان خرده پا (ژاپن)
غایب بزرگ: جنگ سرد (لهستان)

 

 

تلویزیونی:

بهترین سریال درام:
نامزدها: آمریکایی‌ها / بادیگارد / بازگشت به خانه / ژست / کشتن ایو
چه کسی ابتدای سال فکر می‌کرد «سرگذشت ندیمه»، «وست ورلد» و «این ما هستیم» حتی نامزد گلدن گلوب هم نشوند؟ پخش نشدن فصل جدید «بازی تاج و تخت»، «تاج» و «چیزهای عجیب» هم فضا را برای دیگر سریال‌ها باز کرد تا خودی نشان دهند.
«کشتن ایو»‌ از محبوبیت بسیار زیادی میان منتقدان و تماشاگران برخوردار است و احتمالا جایزه این بخش را از آن خودش خواهد کرد. سریالی دیدنی با فیلمنامه و بازی‌های فوق‌العاده.
شاید فصل جدید «آمریکایی‌ها» به لطف موفقیت‌هایش در جوایز ایمی، بتواند رقیب مهمی برای «کشتن ایو» باشد.
باید ببرد: کشتن ایو
می‌برد: کشتن ایو
تعقیب کننده: آمریکایی‌ها
غایب بزرگ‌: سرگذشت ندیمه

 

بهترین سریال کمدی/ موزیکال:
نامزدها: بری / جای خوب / خانم میزل شگفت‌انگیز / روش کامینسکی / شوخی کردن
محبوبیت رویایی «خانم میزل شگفت‌انگیز» و نظرات یکدست مثبت جوایز مختلف و منتقدان و تماشاگران، موقعیت آن را از بقیه متفاوت کرده و البته فصل دومش هم نمرات بسیار بالایی گرفته. تنها چالش پیشروی این محصول آمازون، خودش است! چرا که این سریال سال گذشته هم برنده جایزه شده و شاید گلدن گلوبی‌ها نخواهند جایزه تکراری دهند.
سریال «بری» که آن هم در جوایز ایمی خوش درخشید، بخت دوم این رشته است. یک کمدی با مدت زمان کم، اما سرشار از شوخی‌های درجه یک، با فیلمنامه‌ای منسجم و بازی‌های دیدنی.
چیزی که دو سریال فوق کمک می‌کند، غیبت باور نکردنی «آتلانتا» در جمع نامزدها بود که هم فصل قبلی‌اش دو سال پیش برنده شده بود و هم فصل جدیدش، نمرات بسیار بالایی از منتقدان گرفته بود.
باید ببرد: بری
می‌برد: خانم میزل شگفت‌انگیز
تعقیب کننده: بری
غایب بزرگ: آتلانتا

 

بهترین بازیگر زن سریال درام:
نامزدها: ساندرا اوه (کشتن ایو) / کاترینا بالف (بیگانه) / جولیا رابرتز (بازگشت به خانه) / کری راسل (آمریکایی‌ها) / الیزابت ماس (سرگذشت ندیمه)
الیزابت ماس، سال گذشته بدون استرس به مراسم رفت و جایزه‌اش را گرفت. اما امسال از این خبرها نیست. «سرگذشت ندیمه» نامزد بهترین سریال نشده و طبعا شانس او هم پایین آمده.
شهرت و سابقه فردی و مضمون سریال «بازگشت به خانه» می‌تواند به جولیا رابرتز کمک کند که گزینه جذابی برای رای دهنده‌ها باشد، ولی محبوبیت «کشتن ایو» و تحسین‌های پرشور از بازی ساندرا اوه، احتمالا نتیجه را تغییر خواهد داد.
باید ببرد: ساندرا اوه (کشتن ایو)
می‌برد: ساندرا اوه (کشتن ایو)
تعقیب کننده: جولیا رابرتز (بازگشت به خانه)
غایب بزرگ: جودی کامر (کشتن ایو) (اگر بود باید جایزه را خودش می‌برد!)

 

بهترین بازیگر مرد سریال درام:
نامزدها: جیسون باتمن (اوزارک) / بیلی پارتر (ژست) / استفان جیمز (بازگشت به خانه) / متیو ریس (آمریکایی‌ها) / جان کراسینسکی (جک رایان)
حالا که بازیگران «این ما هستیم» نامزد نشده‌اند، جا برای متیو ریس باز است که این جایزه را از آن خودش کند. خصوصا اینکه چند ماه پیش، ایمی را هم به خانه برد.
البته نباید از ایفای نقش بیلی پارتر که یک اقلیت نژادی و جنسی است در سریال محبوب «ژست» هم گذشت که به شدت مورد تحسین قرار گرفته است.
می‌برد: متیو ریس (آمریکایی‌ها)
تعقیب کننده: بیلی پارتر (ژست)
غایب بزرگ: استرلینگ کی براون (این ما هستیم)

 

بهترین بازیگر زن سریال کمدی/ موزیکال:
نامزدها: کاندیک برگن (مورپی براون) / ریچل بروزناهان (خانم میزل شگفت‌انگیز) / کریستن بل (جای خوب) / آلیسون بری (گلاو) / دبورا میسینگ (ویل و گریس)
بعید است کسی جلودار موفقیت‌های دنباله دار ریچل بروزناهان در «خانم میزل شگفت‌انگیز» باشد. حتی اگر سال گذشته هم برنده شده باشد. محبوبیت فصل دوم سریال هم دست کمی از قبلی ندارد و البته اکثر مدعیان کمدی امسال، فضایی مردانه داشته‌اند و طبعا بازیگر زن اصلی ندارند.
آلیسون بری که سال گذشته هم نامزد شده بود، می‌تواند مهم‌ترین رقیبش باشد. هر چند «گلاو» در این دو سال، سریال محبوب گلدن گلوب نبوده است.
می‌برد: ریچل بروزناهان (خانم میزل شگفت‌انگیز)
تعقیب کننده: آلیسون بری (گلاو)
غایب بزرگ: بازیگران «نارنجی سیاه جدید است»

 

بهترین بازیگر مرد سریال کمدی/ موزیکال:
نامزدها: مایکل داگلاس (روش کامینسکی) / جیم کری (شوخی کردن) / ساشا بارون کوهن (آمریکا چه کسی است؟) / دونالد گلاور (آتلانتا) / بیل هدر (بری)
رقابت نزدیک بازیگران «آتلانتا» و «بری» می‌توانست به این بخش، جذابیت ویژه‌ای بدهد. ولی نامزد نشدن «آتلانتا» در بخش بهترین سریال کمدی، شانس گلاور را هم برای تکرار جایزه دو سال قبلش، پایین آورد.
بیل هدر که چند ماه قبل جایزه ایمی را برد، امیدوار است که اولین گلدن گلوبش را هم به دست بیاورد، خصوصا اینکه «بری» هم سریال محبوبی میان منتقدان و تماشاگران است.
با این حال نباید از درخشش جیم کری در سریال «شوخی کردن» گذشت که بار سنگین سریال را یک تنه به دوش می‌کشد و مرز باریک میان وجه کمیک و رمانتیک نقش را در این سریال کمدی رمانتیک، با ظرافت رعایت می‌کند. هر چند که این سریال محبوبیت رقبایش را ندارد.
باید ببرد: جیم کری (شوخی کردن)
می‌برد: بیل هدر (بری)
تعقیب کننده: دونالد گلاور (آتلانتا)
غایب بزرگ: –

 

بهترین مینی سریال:
نامزدها: روانپزشک / ترور جانی ورساچه: یک جنایت آمریکایی / چیزهای نوک‌تیز / فرار در دانمورا / یک رسوایی کاملا انگلیسی
فصل دوم «یک جنایت آمریکایی» هم مثل قبلی، دل جوایز را برده. چند ماه پیش ایمی را درو کرد و حالا هم پیشتاز نامزدی‌های سریال‌های گلدن گلوب است. نامزد نشدن عجیب سریال‌های مهمی مثل «مانیاک»، «دختر درامر کوچک»، «گناهکار» و «پاتریک ملروز» هم می‌تواند راه برای دومین جایزه «یک جنایت آمریکایی» باز کند.
تنها رقیبش، «چیزهای نوک‌تیز» است که کارگردانش، ژان مارک ولی، سال گذشته با «دروغ‌های کوچک بزرگ» جوایز گلدن گلوب را درو کرد.
البته «روانپزشک» هم از همه نظر درخشان است، ولی نمرات بالایی ندارد و حتی نامزد شدنش هم پیش‌بینی نمی‌شد.
باید ببرد: روانپزشک
می‌برد: ترور جانی ورساچه: یک جنایت آمریکایی
تعقیب کننده: چیزهای نوک‌تیز
غایب بزرگ: مانیاک

 

بهترین بازیگر زن مینی سریال:
نامزدها: ایمی آدامز (چیزهای نوک‌تیز) / پاتریشیا آرکت (فرار در دانمورا) / کانی بریتون (جان کثیف) / لورا درن (قصه) / رجینا کینگ (هفت ثانیه)
چنان‌چه در بخش بازیگری زن مکمل توضیح داده‌ایم، ایمی آدامز و رجینا کینگ امسال در دو رشته با هم رقابت می‌کنند. اما پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که آدامز هر دو جایزه را خواهد برد، خصوصا بهترین بازیگر زن مینی سریال که محبوبیتش فاصله زیادی با بقیه نامزدها دارد.
غیبت اما استون و فلورنس پیو در میان نامزدها هم به آدامز کمک می‌کند تا با خیال آسوده‌تری روی حداقل یک جایزه‌اش حساب کند. اگر استون بود، مثلث آدامز، استون، کینگ در هر دو بخش نامزد شده بودند!
باید ببرد: لورا درن (قصه)
می‌برد: ایمی آدامز (چیزهای نوک‌تیز)
تعقیب کننده: پاتریشیا آرکت (فرار در دانمورا)
غایب بزرگ: اما استون (مانیاک)، فلورنس پیو (دختر درامر کوچک)

 

بهترین بازیگر مرد مینی سریال:
نامزدها: آنتونیو باندراس (نابغه) / دنیل برول (روانپزشک) / بندیکت کامبربچ (پاتریک ملروز) / دارن کریس (ترور جانی ورساچه: یک جنایت آمریکایی) / هیو گرانت (یک رسوایی کاملا انگلیسی)
ترکیب نفس‌گیری است، اما دارن کریس که چند ماه قبل ایمی را هم برد احتمالا نان محبوبیت سریالش را خواهد خورد. حتی اگر در این جمع، کم‌تر از بقیه معروف باشد.
شاید اگر «پاتریک ملروز» نامزد این رشته می‌شد، کامبربچ هم می‌توانست وزنه مهمی جلوی او باشد. اما به نظر می‌رسد سریال چندان محبوب گلدن گلوب نیست.
کار دنیل برول در ایفای نقش بسیار پیچیده «روانپزشک» درخشان است، حیف که سریال محبوبی نیست.
باید ببرد: دنیل برول (روانپزشک)
می‌برد: دارن کریس (ترور جانی ورساچه: یک جنایت آمریکایی)
تعقیب کننده: بندیکت کامبربچ (پاتریک ملروز)
غایب بزرگ: بیل پولمن (گناهکار)

 

بهترین بازیگر زن مکمل سریال تلویزیونی:
نامزدها: ایوان استراهافسکی (سرگذشت ندیمه) / الکس بورستن (خانم میزل شگفت‌انگیز) / پنه لوپه کروز (ترور جانی ورساچه: یک جنایت آمریکایی) / پاتریشیا کلارکسون (چیزهای نوک‌تیز) / تندی نیوتن (وست ورلد)
در سالی سرشار از بازی‌های درخشان بازیگران زن مکمل، این ترکیب نامزدها، نهایت بی سلیقگی است! نقش مادر روانی «چیزهای نوک‌تیز» باب دل چنین جوایزی است و کلارکسون، جایزه را خواهد برد. رقیبش بورستن دوست داشتنی است که نقش بامزه‌ای را در «خانم میزل شگفت‌انگیز» ایفا می‌کند.
جای خیلی‌ها خالیست، خیلی‌ها. از جمله تارین مانینگ به قدر نادیده ماندن عادت کرده.
باید ببرد: الکس بورستن (خانم میزل شگفت‌انگیز)
می‌برد: پاتریشیا کلارکسون (چیزهای نوک‌تیز)
تعقیب کننده: الکس بورستن (خانم میزل شگفت‌انگیز)
غایب بزرگ: تارین مانینگ (نارنجی سیاه جدید است)، داکوتا فنینگ (روانپزشک)

 

بهترین بازیگر مرد مکمل سریال تلویزیونی:
نامزدها: آلان آرکین (روش کامینسکی) / ادگار رامیرز (ترور جانی ورساچه: یک جنایت آمریکایی) / کیرا کولکین (جانشینی) / بن ویشاو (یک رسوایی کاملا انگلیسی) / هنری وینکلر (بری)
بازی وینلکر در «بری» آن‌قدر فوق‌العاده است که احتمالا گلدن گلوب هم بخواهد از او تقدیر کند. او نقش مهمی در درست اجرا شدن ایده‌های بامزه فیلمنامه داشته و حقش است که جایزه را از آن خودش کند.
بن ویشاو به خاطر پیچیدگی‌های نقش واقعی‌اش در «یک رسوایی کاملا انگلیسی) می‌تواند وینکلر را به چالش بکشد.
متاسفانه لوک ایوانز هم در نقش هنرمندی که به یک روانپزشک در کشف یک معمای جنایی کمک می‌کند، چوب قدنادیدگی «روانپزشک» را خورد و نامزد نشد.
باید ببرد: هنری وینکلر (بری)
می‌برد: هنری وینکلر (بری)
تعقیب کننده: بن ویشاو (یک رسوایی کاملا انگلیسی)
غایب بزرگ: لوک ایوانز (روانپزشک)

اطلاع رسانی از طریق ایمیل
به من اطلاع بده در صورت:
guest
لطفا نام حقیقی خود را وارد کنید
آدرس ایمیلتان را وارد کنید
اگر وبسایت دارید، آدرس آن را وارد کنید

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

جست‌وجو

Generic selectors
فقط تطبیق کامل
جستجو در عناوین خبرها
جستجو در محتوای خبرها و گفتگوها
Post Type Selectors

ویدیو

در حال بارگذاری...

آخرین پست‌ها

سینمافا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

0
Would love your thoughts, please comment.x