در گفت و گو با سینمافا

آوا دارویت بازیگر «اسکی باز»: کودکان از قهرمان‌ها و فیلم‌ها تقلید می‌کنند

آوا دارویت بازیگر «اسکی باز»: کودکان از قهرمان‌ها و فیلم‌ها تقلید می‌کنند

سینمافا- فیلم «اسکی باز» به کارگردانی فریدون نجفی، در جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان، برنده جوایز متعددی شد. این فیلم این روزها در جشنواره فیلم رشد به نمایش درآمده است. با آوا دارویت بازیگر این فیلم به گفت و گو پرداختیم.

– کمی درباره کارنامه هنری‌تان برای ما بگویید.

اسکی باز دومین فیلم سینمایی من است. قبل از آن «تمرین برای اجرا»‌ ساخته جناب آقای سجادی را بازی کرده بودم. بعد از آن هم چند فیلم و سریال داشتم. از جمله سریال «هست و نیست» به کارگردانی جناب آقای سهیلی‌زاده. همچنین فیلم‌ سینمایی «نفس‌های آرام» که نقش یک آن را بازی کردم.

– چه شد که در فیلم «اسکی باز» حضور پیدا کردید؟

من دوست دارم نقش‌های متفاوتی بازی کنم که حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد. یکی از چیزهای مهمی که در «اسکی باز» برایم جالب بود، رسم و رسوم خاص قوم بختیاری بود. پدر من ایتالیایی است و رسم و رسوم قوم‌های ایران برای من جذاب، مهم و ارزشمند است. فضای کار بسیار سخت بود. لوکیشن‌های برفی زیادی بود که دشواری زیادی در آن وجود داشت و حتی راه رفتن در آن فضا هم دشوار بود. به قدری این فیلم را دوست داشتم که با عشق کار کردم. می‌توانم بگویم بیشتر از همه کارهایم آن را دوست دارم. باید بگویم که این فیلم، فیلمنامه خیلی قدرتمندی داشت و من خیلی دوست داشتم با آقای نجفی کار کنم چرا که ایشان کاگردان خوش فکر و کار بلدی هستند و فیلم‌های کوتاهی که قبلا ساخته بودند را هم دوست داشتم.

– رویکرد جشنواره فیلم رشد، آموزشی است. فکر می‌کنید بحث آموزش چقدر در فیلم «اسکی باز» پر رنگ است؟

یکی از دلایلی که فیلمنامه «اسکی باز» را خیلی دوست دارم همین موضوع است. من فوق لیسانس روانشناسی بالینی می‌خوانم و فکر می‌کنم وقتی به بچه‌ها آموزش می‌دهیم، چیزهایی باید به آنها نشان دهیم که آن را دنبال کنند. المان محیط و ژنتیک در رشد شخصیت افراد خیلی مهم است. فیلم‌ها می‌توانند در بخش محیط، موثر باشند. ولی متاسفانه ما فیلم‌های چندانی برای بچه‌ها نداریم. در حالی که در روانشناسی هم خیلی تاکید شده که بچه‌ها از قهرمان‌ها و فیلم‌ها، زیاد تقلید می‌کنند. من قطعا اگر فیلمی آموزشی باشد با کمال میل در آن حضور خواهم داشت.

اطلاع رسانی از طریق ایمیل
به من اطلاع بده در صورت:
guest
لطفا نام حقیقی خود را وارد کنید
آدرس ایمیلتان را وارد کنید
اگر وبسایت دارید، آدرس آن را وارد کنید

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

جست‌وجو

Generic selectors
فقط تطبیق کامل
جستجو در عناوین خبرها
جستجو در محتوای خبرها و گفتگوها
Post Type Selectors

ویدیو

در حال بارگذاری...

آخرین پست‌ها

سینمافا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

0
Would love your thoughts, please comment.x