نحوه پرداخت دستمزد بازیگران در سینما و تلویزیون متفاوت است؛

احمد کاشانچی: بازیگران بین تلویزیون مردمی و سینمای خصوصی تفاوت قائل شوند

احمد کاشانچی: بازیگران بین تلویزیون مردمی و سینمای خصوصی تفاوت قائل شوند

سینمافا- احمد کاشانچی(تهیه کننده پیشکسوت تلویزیون) از بازیگران خواست تا بین کار در تلویزیون مردمی و سینمای خصوصی تفاوت قائل شوند و در صورت عدم رضایت از ابتدا برای تلویزیون کار نکنند.

 احمد کاشانچی تهیه‌کننده پیشکسوت تلویزیون در ارتباط با حواشی اخیر برخی از بازیگران در سریال‌های تلویزیونی که منجر به تغییر در پایان‌بندی سریال‌های پرطرفدار تلویزیون شد گفت: «باید در این مورد مهم نماینده صنف بازیگران و نمایندگان صنف تهیه‌کنندگان تصمیم‌گیری کنند و نمایندگان هر دو صنف مجمعی تشکیل و افراد ذی‌صلاح در مورد این‌چنین ماجراهای غیرحرفه‌ای صحبت کرده و نظر قطعی دهند.»

تهیه‌کننده«مثل آباد» ادامه داد: « با توجه به شرایط کلی اقتصاد در مملکت ما و مقطع مهم کنونی، سازمان صداوسیما هم شرایط خاص خود را پیداکرده. باید در این مهم اصولی صحبت و در نهایت در مورد این قضیه تصمیم‌گیری شود که آیا بازیگران به‌صرف تاخیراحتمالی در پرداخت دستمزد این اجازه رادارند که اثری را در پایان‌بندی رها کنند یا نه.»

این تهیه‌کننده در ادامه تأکید کرد:« مگر تهیه‌کننده چه گناهی دارد که باید مورد این‌چنین هجمه‌هایی قرار گیرد، این موضوع شامل حال همه تهیه‌کنندگان می‌شود. سازمان اکنون شرایط خاص خود را پیداکرده و حجم تولیدات زیادی دارد و برای برخی از آثار الف باید هزینه بیشتری کند، ما باید به‌دوراز ایجاد حواشی جمع‌شویم و باهم بر سر این موضوع صحبت کرده و نتیجه‌گیری منطقی انجام دهیم.»

کاشانچی با بیان اینکه رفتار‌های غیرحرفه‌ای و دور از انتظار توسط بازیگران برای همه تهیه‌کنندگان اتفاق افتاده افزود: « ما تاکنون از افشای نام این بازیگران خودداری کردیم. اما در این مورد که این روزها در فضای مجازی مطرح‌شده، بازیگر با استفاده از چهره مطرحی که در تلویزیون یافته و زبان برنده‌ای که دارد، چنین بلایی را سر کارگردان و تهیه‌کننده آورده است.»

تهیه‌کننده مجموعه « سقوط » در ارتباط با رعایت رفتار حرفه‌ای در بازیگری بیان کرد: « ما یک شرع و یک عرف داریم، باید از هر دو جهت به این موضوع نگاه کرد. آدمی که این کار را می‌کند ممکن است به نان شبش محتاج باشد و من تهیه‌کننده باید خیلی زود برای او کاری انجام داده و دستمزدش را به او پرداخت کنم. هزینه‌های تولید یک کار، گران است و تهیه‌کننده ممکن است برای پیشبرد کار با تأخیر دستمزد بازیگران را پرداخت کند تا هزینه‌های همه بخش‌های کار را تأمین کند، نباید تنها یک‌بعدی به این قضیه نگاه کنیم.»
او ادامه داد: « برخی از بازیگران این روزها در فضای مجازی نحوه عملکرد این بازیگر را تائید کرده و واکنش مثبتی به آن نشان می‌دهند اما باید دید خود این بازیگران چه پیشنهادی به‌جز استفاده از قوه قهریه دارند؟ اکنون سازمان شرایط مالی این‌چنین دارد، آیا باید در این شرایط کار نکرد! باید راهکار عملی درست ارائه کنیم و جلسات کنفرانس برگزار کرده و به‌جای اینکه به روی‌هم شمشیرکشیدن باید با گفتمان به نتیجه درست رسید.»

این تهیه کننده افزود: «ممکن است در موضوعی همه طرفین حق داشته باشند اما باید با گفتمان به یک نتیجه درست رسید و آن با ارائه راهکار اتفاق می‌افتد. مگر آقای ایرج محمدی چه گناهی کرده، من نیز تمام این ماجراها را در کارم با آقای بازیگری داشتم که برای معطل نگه‌داشتن پروژه‌ام ریش‌هایش را زد و ما شبانه با گل به خانه او رفتیم تا او را راضی کنیم که کار ما را نیمه رها نکند.»
کاشانچی تأکید کرد:« چرا بازیگران چنین رفتاری می‌کنند؟ مگر آن‌ها از جای دیگری به‌جز تلویزیون و سینما ارتزاق می‌کنند؟ اگر با شرایط پرداخت در تلویزیون آشنا نیستند از ابتدا با تلویزیون کار نکنند، مگر در سینما که کار می‌کنند شرایط ایده آل و مناسبی دارند؟! »

تهیه‌کننده « نفس» ادامه داد: « بازیگرانی که از این حرکت دفاع می‌کنند باید بین تلویزیون مردمی و سینمایی که خصوصی کار می‌کند، تفاوت قائل شوند. من به‌عنوان کسی که کار تهیه می‌کنم واقعاً شرمنده هستم ممکن است فردا جای آقای محمدی قرار گیرم. این حرکت ممکن است همه آثار را وارد چالش‌های جدیدی کند و باعث شود تا در پروسه انتخاب بازیگران ارزیابی بیشتر انجام دهیم زیرا سازمان گناهی ندارد، مگر اینکه ما تصمیم بگیریم که دیگر کار نکنیم. اگر سازمان تصمیم بگیرد به‌جای مثلاً 10 مجموعه 5 مجموعه تولید کند تا پاسخگوی مالی پروژه‌ها باشند باعث بیکاری عده کثیری می‌شود، باید در این مهم با جلسه به راهکار عملی برسیم.»

اطلاع رسانی از طریق ایمیل
به من اطلاع بده در صورت:
guest
لطفا نام حقیقی خود را وارد کنید
آدرس ایمیلتان را وارد کنید
اگر وبسایت دارید، آدرس آن را وارد کنید

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

جست‌وجو

Generic selectors
فقط تطبیق کامل
جستجو در عناوین خبرها
جستجو در محتوای خبرها و گفتگوها
Post Type Selectors

ویدیو

در حال بارگذاری...

آخرین پست‌ها

سینمافا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

0
Would love your thoughts, please comment.x