رویداد غرورانگیز بین المللی در نظام تعلیم و تربیت اسلامی؛

پیام های وزیر و سرپرست سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش به جشنواره بین المللی فیلم رشد

پیام های وزیر و سرپرست سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش به جشنواره بین المللی فیلم رشد

سینمافا-پیام وزیر آموزش و پرورش به جشنواره بین المللی فیلم رشد:جشنواره فیلم رشد؛ رویداد غرورانگیز بین المللی در نظام تعلیم و تربیت اسلامی است.

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در آستانه برگزاری چهل و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم رشد؛ طی پیامی این جشنواره را دیرپاترین جشنواره فیلم آموزشی خواند که به عنوان یک رویداد غرورانگیز بین المللی در نظام تعلیم و تربیت اسلامی بیش از پیش می تواند در بسته های آموزشی متاثر از تحول بنیادین در آموزش و پرورش نقش آفرینی کند.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه برانگیختن ارزش های فطری زیباجویی؛ حقیقت دوستی و کنجکاوی دانش افزا؛ ایجاد تنوع در محیط یادگیری؛ تسهیل و تعمیق محتوا و ملموس نمودن مفاهیم از انتزاعات تا مشاهدات و تجربه موفق انتقال ارزشهای اخلاقی و معارف دینی در فیلم آموزشی این رسانه ی موثر را برای تربیت نسلی سرافراز در اولویت قرار می دهد؛ از تجربه فیلم دیدن به مثابه گستردن تجربه زیسته فراگیران نام برده است.
سید محمد بطحایی در ادامه این پیام آورده است: خواندن فیلم آموزشی با لایه های معنا؛ مشارکت توام با تفکر؛ تخیل و خلاقیت می طلبد و تاثیر شگفت انگیزی بر بافت ارتباطی آموزش دارد.
وی در پایان ضمن ابراز خرسندی از حضور پرنشاط فیلمسازان فرهنگی و فرهنگیان فیلمساز از همراهی آنها در به ثمر نشاندن چهل و هشتمین شکوفه این درخت پر سایه؛ قدردانی کرده است.
چهل و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم رشد به دبیری وحید نیکخواه آزاد از ۲۵ آبان تا ۲ آذر در سینما فلسطین تهران برگزار می شود.

—————————————————————————————————————————————————————————————

پیام سرپرست سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش به جشنواره بین المللی فیلم رشد

اسناد بالادستی بر ضرورت رسانه فیلم آموزشی صحه می گذارد.
به گزارش روابط عمومی چهل و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم رشد؛ حیدر تورانی سرپرست سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی طی پیامی به این جشنواره بر اهمیت برگزاری این رویداد، توجه به رسانه ی سینما و لزوم گنجاندن آن در بسته آموزشی تاکید کرد.
تورانی در پیام خود آورده حفظ میراث فرهنگی جشنواره بین المللی فیلم رشد بر دوش ما سنگین تر می شود آنگاه که اسناد بالادستی بر ضرورت توجه به رسانه فیلم آموزشی را در بسته آموزشی بیش از پیش صحه می گذارد و ایجاد فرصت گفتمان ذوق ورزانه در خصوص این رسانه جذاب، شوق انگیز و موثر را به خواستی تازه و بدیع اما در چهل و هشتمین دوره (جشنواره بین المللی فیلم رشد) مبدل می سازد.
وی در ادامه پیام خود آورده است: روند آموزش با ظهور تکنولوژی های نو و ظرفیت های تازه ارتباطی در حال تغییر است، مسیری که جشنواره دیری است آن را باور کرده و با کشف هنرمندان و دغدغه مندان این حوزه، یاری گر و توسعه دهنده ی این روند شده است.
سرپرست سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در بخش دیگری از این پیام؛ به کاربرد آموزشی محصولات نمایشی اشاره کرده و آورده است: فرآیند آموزشی با حضور فیلم؛ چنان شوق و انگیزه ای را در ساخت ارتباط معلم و شاگرد ایجاد می کند که گویی سینما با توان بالای تجسم رویاها، وقتی کاربرد آموزشی می یابد قدر و جلوه ای دیگر به خود می گیرد.
وی ادامه داده است: این گونه است که یک اثر شاخص می تواند نسلی را مرهون خود کند. زبان هنر به انسان می آموزد چگونه معبود خود را زیبا و بهتر دوست بدارد و شکرگزار او باشد.
حیدر تورانی در پایان این پیام اظهار امیدواری کرده این دوره از جشن دانش در آینه تصویر؛ نقطه عطفی در همراهی مهرانگیز فیلم سازان و هنرمندان ملی و بین المللی برای توسعه جشنواره و اثر بخشی بیشتر آن باشد.

اطلاع رسانی از طریق ایمیل
به من اطلاع بده در صورت:
guest
لطفا نام حقیقی خود را وارد کنید
آدرس ایمیلتان را وارد کنید
اگر وبسایت دارید، آدرس آن را وارد کنید

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

جست‌وجو

Generic selectors
فقط تطبیق کامل
جستجو در عناوین خبرها
جستجو در محتوای خبرها و گفتگوها
Post Type Selectors

ویدیو

در حال بارگذاری...

آخرین پست‌ها

سینمافا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

0
Would love your thoughts, please comment.x