نسخه با کیفیت فیلم به تازگی منتشر شده و از مدعیان فصل جوایز است

نقد سینمافا بر فیلم بلکککلنزمن (Blackkklansman) به کارگردانی اسپایک لی

نقد سینمافا بر فیلم بلکککلنزمن (Blackkklansman) به کارگردانی اسپایک لی

سینمافا- محمد خضریان‌زاده- فیلم با یک مقدمه به گذشته (فلش بک) کشور امریکا (به صورت سیاه و سفید) شروع می شود و بعد تماشاگر با این متن مواجه می شود: «فیلم بر اساس یه مشت واقعیت کوفتی و درست حسابی ساخته شده است.» و بیننده را با یک اثر کاملا واقعی و شفاف روبرو می‌سازد.

در آغاز، استخدام یک مرد سیاه پوست (با بازی جان دیوید واشنگتون پسر دنزل واشنگتون در نقش دارن استالورس) در اداره پلیس یکی از ایالت های امریکا (کلورادو اسپرینگز) را می‌بینیم و او در مصاحبه اداره پلیس شرکت می‌کند و موفق به کار در اداره پلیس می شود و به تدریج با جسارت و برتری فردی، خود را به رئیسش اثبات می کند. در نهایت به عنوان پلیس نفوذی در ماموریتی قرار می گیرد.

بلکککلنزمن در ژانر پلیسی دسته بندی می‌شود و بر اساس داستان و محتوا، به همه طبقات اجتماعی و سیاسی یک جامعه مربوط می‌پردازد. علیرغم اینکه پلیسی است، اما خبری از صحنه های پلیسی تا سکانس‌های پایانی در آن نیست. موضوع فیلم مربوط به نژاد پرستی و جنگ داخلی ایالت متحده امریکا بین سفید پوست‌ها و سیاه پوست‌ها است.

مجموعا فیلم پر دیالوگی محسوب می‌شود و اگر تماشاگر پلانی را با دقت نبیند، کل فیلم را از دست داده است.

در فیلم، گاها دیالوگ های طنز آمیزی هست که در بین دیالوگ های زیاد و گاهی خسته کننده قرار گرفته است. کارگردان به موقع این صحنه های کمیک را در فیلم گنجانده و به مخاطب فرصت تنفس می دهد.

در مجموع «بلکککلنزمن» قابل ستایش است و مهم تر از همه، کارگردانی و همچنین فیلمنامه این فیلم در سطح بالایی هستند. می‌توان به بازی خوب دیگر بازیگران از جمله آدام دریور هم اشاره کرد.

نمره: 6.5 از 10

اطلاع رسانی از طریق ایمیل
به من اطلاع بده در صورت:
guest
لطفا نام حقیقی خود را وارد کنید
آدرس ایمیلتان را وارد کنید
اگر وبسایت دارید، آدرس آن را وارد کنید

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

جست‌وجو

Generic selectors
فقط تطبیق کامل
جستجو در عناوین خبرها
جستجو در محتوای خبرها و گفتگوها
Post Type Selectors

ویدیو

در حال بارگذاری...

آخرین پست‌ها

سینمافا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

0
Would love your thoughts, please comment.x