گفت و گوی سینمافا با هومن رهنمون؛ بازیگر فیلم کوتاه «بدل»

سازنده فیلم کوتاه باید رگه‌ای از نبوغش را به تماشاگر نشان دهد

سازنده فیلم کوتاه باید رگه‌ای از نبوغش را به تماشاگر نشان دهد

سینمافا- فیلم کوتاه «بدل»‌ ساخته روناک جعفری، پیش از این حضورهای موفق بین‌المللی در جشنواره‌های کینه نوا و مسکو داشته و امسال هم در سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، نمایش داده می‌شود.

با هومن رهنمون، از فعالان سینما و تئاتر که در این فیلم ایفای نقش کرده، گفت و گو کردیم.

  • چه شد که در فیلم «بدل» بازی کردید؟

من علاقه‌ای به بازیگری در سینما نداشتم. قبل از تئاتر، در سینما دستیار کارگردان و برنامه‌ریز بودم ولی بازیگری برایم جذابیت نداشت. روناک جعفری دختر یکی از دوستان قدیمی‌ام است. از من مشاوره خواست. قرار بود این نقش را مسعود آب‌پرور بازی کند که نشد بیاید و من مجبور شدم آن را بازی کنم.

  • از ویژگی‌های فیلم «بدل» و نقش‌تان بفرمایید.

فیلم همه چیزش دوبل است. مدام با المان‌های موازی و وارونه مواجهید و آدم‌ها و تصاویر در دو وضعیت دیده می‌شوند. وارونگی‌ها دائما تکرار می‌شود. دوربین در جایی است که به واقعیت‌ها شک کنید. نقش من هم از این قاعده مستثنی نیست. جایی پلیس و جای دیگر، کارگردانی است که می‌خواهد فیلمی بسازد.

  • فکر می‌کنید کار در حوزه فیلم کوتاه دشوارتر است یا فیلم بلند؟

طبیعتا سختی کار در فیلم کوتاه بیشتر است. چون خیلی از راه‌ها برایش هموار نیست. در فیلم بلند، هر مانعی هم که باشد، افراد با تجربه‌ای هستند که می‌توانند آن را بردارند. ولی در فیلم کوتاه، افراد تازه‌کار که هنوز نام نیستند، همراه‌تان است که به سختی کار را جلو می‌برد. در فیلم‌های بلند، اعتماد بازار خیلی به شما کمک می‌کند. در حالی که تیم سازنده فیلم کوتاه، هنوز اعتبار ندارد. بدون اعتبار و تجربه و پول، همه چیز سخت است. من به عنوان یک بازیگر در این فیلم واقعا سختی کشیدم. ولی چیزی که در فیلم کوتاه وجود دارد، عشق آدم‌هاست. هنوز برنده شدن و بازار اولویت ندارد و عشق همه کار را ممکن می‌کند.

  • با توجه به اینکه فیلم‌های کوتاه، معمولا اکران‌های وسیعی ندارند و مخاطبان چندانی پیدا نمی‌کنند، فکر می‌کنید چه چیزی در این حوزه اهمیت بیشتری دارد؟

رگه‌هایی از نبوغ و حرفی برای گفتن داشتن، در فیلم کوتاه کافیست. فیلم کوتاه محل عرضه توانایی‌های دیده نشده من جوان است. باید در زمان کوتاه فیلمساز نشان دهد که می‌تواند کار بزرگی انجام دهد و باید به او، بیشتر اعتماد کرد. قاعده بازی در جشنواره‌های فیلم کوتاه و بلند متفاوت است.

اطلاع رسانی از طریق ایمیل
به من اطلاع بده در صورت:
guest
لطفا نام حقیقی خود را وارد کنید
آدرس ایمیلتان را وارد کنید
اگر وبسایت دارید، آدرس آن را وارد کنید

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

جست‌وجو

Generic selectors
فقط تطبیق کامل
جستجو در عناوین خبرها
جستجو در محتوای خبرها و گفتگوها
Post Type Selectors

ویدیو

در حال بارگذاری...

آخرین پست‌ها

سینمافا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

0
Would love your thoughts, please comment.x