داوران جشنواره فیلم کوتاه معرفی شدند؛

سید صادق موسوی در گفت و گو با سینمافا: «انتخاب فیلم از نگاه تماشاگران» روالی منطقی خواهد داشت

سید صادق موسوی در گفت و گو با سینمافا: «انتخاب فیلم از نگاه تماشاگران» روالی منطقی خواهد داشت

سینمافا- دبیر سی و پنجمین جشنواره فیلم کوتاه تهران ابراز امیدواری کرد که انتخاب فیلم از نگاه تماشاگران، با انتخابی منطقی همراه شود.

سید صادق موسوی در گفت و گو با خبرنگار سینمافا، درباره بخش «انتخاب فیلم از نگاه تماشاگران» گفت: ما مثل هر سال انتخاب فیلم از نگاه تماشاگران را به انجمن فیلم کوتاه ایران سپرده‌ایم. فیلمسازانی که در این انجمن هستند با وسواس کار را پی‌گیری می‌کنند و مراقبت می‌کنند تا در انتخاب فیلم برگزیده تماشاگران، سوء استفاده‌ای نشود. امیدواریم کم‌ترین مشکل را داشته باشد و بتواند یک رای منطقی قابل قبول را برای جشنواره ایجاد کند.
وی درباره نحوه تعامل فیلمسازان ایرانی با میهمانان خارجی در جشنواره هم تصریح کرد: جدول برنامه‌ها در سایت منتشر می‌شود. بازار فیلمی داریم که فیلمسازانی که کارت حضور در جشنواره را دارند، می‌توانند وارد آن شوند و با خریداران گفت و گو کنند. ضمنا با توجه به استقرار داوران در پردیس ملت، می‌شود در ساعت‌های استراحت هم با داوران صحبت کرد.

—————————————————-

داوران جشنواره‌ی فیلم کوتاه تهران معرفی شدند

هیات داوران بخش مسابقه سینمای ایران در جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران معرفی شدند.

واروژ کریم مسیحی، آیدا پناهنده، محمد آفریده، بهتاش صناعی‌ها، رامتین شهبازی، کاوه قهرمان و لقمان خالدی به عنوان هیئت داوران بخش مسابقه سینمای ایران جشنواره اعلام شدند.

واروژ کریم مسیحی، کارگردان، فیلنامه نویس و تدوین‌گر سینما است که کارگردانی فیلم‌هایی چون: «فاخته»، «سمک عیار»، «پرده آخر» و «تردید» در کارنامه کاری او دیده می شود. همچنین کریم مسیحی در بسیاری از فیلم‌های بهرام بیضایی نیز دستیار کارگردان بوده است.

آیدا پناهنده، نویسنده و کارگردان است که ساخت فیلم‌های کوتاه «قوطی حلبی»، «بازار»، «رمولوس»، «انتگرال» و مستندهای «اتاق امن»، «خانه قمر خانم» و فیلم‌های بلندی چون «ناهید» و «اسرافیل» را در کارنامه کاری خود دارد.

محمد آفریده، فیلمسازی خود را از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سینمای آزاد آغاز کرد. وی کارگردانی سریال‌های تلویزیونی «مهمانی خدا»، فیلم های کوتاه «پیقام»، «بچه‌های انقلاب»، «قهرمان کیه» و فیلم تلویزیونی «بادیه‌های شیر» را در کارنامه کاری خود دارد.

بهتاش صناعی‌ها، نویسنده و کارگردان است که آثاری چون «احتمال باران اسیدی» و «دیپلماسی شکست ناپذیر آقای نادری» را در کارنامه کاری خود دارد.

رامتین شهبازی، پژوهشگر میان رشته‌ای سینما و تئاتر است که مقالات متعددی از در این زمینه ارائه کرده است. او همچنین تالیف کتاب‌های «جستاری در جامعه شناسی فیلم»، و مشارکت در تولید جمعی چندین عنوان کتاب را در کارنامه کاری خود دارد.

کاوه قهرمان، کارگردان، فیلمنامه نویس، تصویربردار، تدوین‌گر و صداگذار است که تاکنون ساخت بیش از 28 اثر کوتاه داستانی مستند، و تجربی را در کارنامه خود دارد.

لقمان خالدی، مستندساز و تدوینگر است که از جمله مستندهای او می‌توان به «و من مسافرم»، «مشترک مورد نظر»، «کمی بالاتر»، «نساء» و «فصل حرص» اشاره کرد.

بر اساس این گزارش، مسابقه سینمای ایران شامل دو بخش مسابقه و ویژه است که در این دوره، 108 اثر از فیلمسازان ایرانی در آن به نمایش گذاشته می‌شود.

جشنواره‌ی فیلم کوتاه تهران از 18 آبان ماه در پردیس سینمایی ملت آغاز شده است.

اطلاع رسانی از طریق ایمیل
به من اطلاع بده در صورت:
guest
لطفا نام حقیقی خود را وارد کنید
آدرس ایمیلتان را وارد کنید
اگر وبسایت دارید، آدرس آن را وارد کنید

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

جست‌وجو

Generic selectors
فقط تطبیق کامل
جستجو در عناوین خبرها
جستجو در محتوای خبرها و گفتگوها
Post Type Selectors

ویدیو

در حال بارگذاری...

آخرین پست‌ها

سینمافا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

0
Would love your thoughts, please comment.x