آیین دیدار چهارشنبه نهم آبان در موزه سینما برگزار می‎شود

«گزارش فرار یوسفی» روایتی دیگر از مهاجرت

«گزارش فرار یوسفی» روایتی دیگر از مهاجرت

سینمافا- فیلم«گزارش فرار یوسفی» به کارگردانی حسين توقيری از چهارشنبه نهم آبان با برگزاری مراسم آیین دیدار نمایش خود را در سینماهای گروه هنروتجربه آغاز می‎کند.

حسین توقیری در اولین ساخته خود «گزارش فرار یوسفی» به سراغ موضوع مهاجرت رفته‌است.او که نویسندگی فیلم‌نامه و مدیریت فیلم‌برداری این فیلم را برعهده دارد، در گفت‌وگویی انگیزه‎اش از توجه به موضوع مهاجرت را چنین شرح می‎دهد:«دغدغه اصلی و آنچه که خیلی از اطرافیان‌مان آرزویش را داشتند رفتن از ایران بود، اکنون هم که پای صحبت هرکس می‌نشینی و از وضعیتش می‌پرسی همین‌ها را به تو می‌گویند. بنابراین احساس کردم این نکته می‌تواند محوریت اصلی قصه ما قرار بگیرد و باید به آن پرداخته شود. در حقیقت این روند یک فاجعه است که مردم کشوری بخواهند از آنجا بروند اما همان افراد بعد از مهاجرت تمام آداب و رسوم کشورشان را در غربت انجام دهند.»

«گزارش فرار یوسفی» روایتگر داستان شخصیت‌های مختلفی است که در یک نقطه با هم تلاقی می‌کنند:«در شب چهارشنبه سوری نیروهای امنیتی به دنبال فردی متهم به قتل می‎گردند… امید و آیدا بر سر مساله مهاجرت از کشور با هم اختلاف دارند… امیر گذشته‌اش با سپیده را مرور می‎کند و این سه داستان جایی به هم می‎رسند.»

حسین توقیری در کارنامه‌اش ساخت چند فیلم کوتاه از جمله «چشم به راه»،«خیابان خلوت»،«تقویم» و «درخت» را دارد و تصویر بردار چندین فیلم کوتاه نیز بوده‌است. مراسم آیین دیدار «گزارش فرار یوسفی» چهارشنبه نهم آبان ساعت ۱۸ در موزه سینما با همراهی عوامل فیلم،جمعی از هنرمندان و اهالی رسانه برگزار می‎شود.

«گزارش فرار یوسفی»/كارگردان،نويسنده فیلم‌نامه ،مدیر فيلم‎برداری و مجری طرح: حسين توقيری- تدوين: لعيا عسلی نژاد- آهنگساز: آرش اسكندرلو-صدا بردار: مهران فرخ-دستيار اول كارگردان و برنامه‌ريز: پويا مظفريان-مدير توليد: اميد فقيه- مشاور رسانه و تبلیغات: محمد پورصادقی- بازیگران :لعیا عسلی نژاد، عرفان بختياری، كوشا نوروزی، شهرزاد احمدزادگان، مارينا عزتی امينی، اميرحسين ساعتی، پوريا نجاتيان، عليرضا توانا، مرتضی پذيره، اميرمسعود حسينی، مريم بابايی پور، علی جهانی، پويا مظفريان

 

منبع: http://www.aecinema.ir

اطلاع رسانی از طریق ایمیل
به من اطلاع بده در صورت:
guest
لطفا نام حقیقی خود را وارد کنید
آدرس ایمیلتان را وارد کنید
اگر وبسایت دارید، آدرس آن را وارد کنید

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

جست‌وجو

Generic selectors
فقط تطبیق کامل
جستجو در عناوین خبرها
جستجو در محتوای خبرها و گفتگوها
Post Type Selectors

ویدیو

در حال بارگذاری...

آخرین پست‌ها

سینمافا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

0
Would love your thoughts, please comment.x