گزیده نقدهای Bohemian Rhapsody را با ترجمه سینمافا بخوانید

واکنش عمدتا منفی منتقدان به فیلم «حماسه کولی» (Bohemian Rhapsody) درباره گروه موسیقی کویین

واکنش عمدتا منفی منتقدان به فیلم «حماسه کولی» (Bohemian Rhapsody) درباره گروه موسیقی کویین

سینمافا- فیلم «حماسه کولی» (Bohemian Rhapsody) ساخته برایان سینگر، از جمعه دوم نوامبر (یازدهم آبان) اکرانش را آغاز می‌کند.

 

این فیلم با بازی رامی ملک در نقش فردی مرکوری، از بخت‌های اصلی فصل جوایز امسال بود که حالا با میانگین  نمره 49% در متاکریتیک بر اساس 20 نقد و 55% در راتن تومیتوز بر اساس 77 نقد (با ضریب 6 از 10) نتوانست نظر مثبت منتقدان را جلب کند.

باید دید فیلم می‌تواند با این میانگین نمره، باز هم در فصل جوایز بدرخشد؟

 

در اینجا گزیده‌ای از نقدهای منتقدان مطرح آمریکا را می‌خوانید:

تیم گریسون/ اسکرین – نمره: 80 از 100
برای یک گروه که به واسطه اجراهای تئاتری‌اش و آهنگ های محبوب برای هواداران اش شناخته شده است ، به درستی این فیلم – زندگی نامه که توسط خود گروه موسیقی نیز تایید شده داستان خود را به آرامی جلو می برد، این فیلم طرح داستانی خود را (که برای هوادارنش آشناست) بصورت افتخار آمیزی توام با حس شوخ طبعی به نمایش می کشد و در حالیکه همزمان بر روی سیر خطی عاطفی داستان سرمایه گذاری می‌کند با یک حرکت هوشمندانه نقطه اوج داستان را نیز می سازد.

شری لیندن/ هالیوود ریپورتر – نمره: 70 از 100
به لطف اعتبار فیلمسازان، با وجود اینکه آنها کاملا از نشان دادن محتویاتی که به دلیل تکرار زیاد در جامعه پذیرفته شده ولی در اصل اشتباه هستند اجتناب نکرده اند، این موضوع غالبا به ژانر آسیب رسانده. «حماسه کولی» فیلم -زندگی نامه ای است که به تجربه احساسی کمک بیشتری می کند تا صرفا نشان دادن آن. گویی که می فهمد چه راک اند رولی خالص ، ناب و هیجان انگیز است.

تیم رابی/ تلگراف – نمره: 3 از 5
آخرین هورا و آفرین برای هوش و استعداد مرکوری، این نمایش بزرگ و مغرورانه به شما اجازه می‌دهد تا در نهایت نمره قبولی را به فیلم فیلمساز که درگیر مشکلات شده است بدهید: حداقل اینکه تا انتهای فیلم مشغول جنگیدن است!

اوون گلیبرمن/ ورایتی – نمره: 50 از 100
این فیلم علیرغم موضوع هیجان انگیزش، یک فیلم قراردادی است، بیشتر فیلمی میانه رو، شسته رفته و محتاطانه است تا فیلم- زندگی نامه ای قدیمی و کلیشه ای. انگار که این فیلم بر روی وقایع و حوادث اسکی می‌کند تا اینکه بخواهد درون آنها غرق شود.

استیو رز/ گاردین – نمره: 2 از 5
فیلم «حماسه کولی» مرکوری را با افتخار تبدیل به مرد نمایشی می کند اما هیچ وقت به شخصیت مرکوری اصلی نمی‌رسد!

کیمبر میرز/ پلی لیست – نمره: D مثبت (33 از 100)
علیرغم مقصود اصلی فیلم که می خواهد به مرکوری اصلی نزدیک شود، حماسه کولی بیشتر شبیه یک نمایش استادیومی است که تمام بلیط های آن فروخته شده است، بدون هیچ قدرت تاثیرگذاری آن نمایش.

دیوید ارلیچ/ ایندی وایر – نمره: D مثبت (33 از 100)
شکست بحرانی فیلم حماسه کولی به این دلیل است که 431 دقیقه بعد از آنکه برق ها می رود، اعضای گروه کویین شبیه به یک انسان به نظر می آیند که انگار توسط ماشین کثیف و گرد و غبار گرفته هالیوود در سبک فیلم های زندگی نامه‌ای فرآوری و تولید شده‌اند.

 

ترجمه از: امیرعلی مهاجری

اطلاع رسانی از طریق ایمیل
به من اطلاع بده در صورت:
guest
لطفا نام حقیقی خود را وارد کنید
آدرس ایمیلتان را وارد کنید
اگر وبسایت دارید، آدرس آن را وارد کنید

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

جست‌وجو

Generic selectors
فقط تطبیق کامل
جستجو در عناوین خبرها
جستجو در محتوای خبرها و گفتگوها
Post Type Selectors

ویدیو

در حال بارگذاری...

آخرین پست‌ها

سینمافا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

0
Would love your thoughts, please comment.x