فروش چشمگیر فیلم لیدی گاگا ادامه دارد

شروع رویایی فیلم ترسناک «هالووین» با 80 میلیون دلار

شروع رویایی فیلم ترسناک «هالووین» با 80 میلیون دلار

سینمافا- یونیورسال گزارش می‌دهد که فیلم «هالووین» (Halloween) استودیوی بلوم‌هاوس/میرامکس، یازدهمین دنباله در این چندگانه ترسناک، با تهیه‌کنندگی «جان کارپنتر» نویسنده قسمت اول، با ۷۷.۵ میلیون دلار در اولین هفته اکران صدر جدول فروش فیلم‌ها در آمریکای شمالی را تصاحب کرده و پس از «ونوم» (۸۰.۲ میلیون دلار) دومین افتتاحیه پرفروش تاریخ آمریکا در ماه اکتبر را به ثبت رسانده است. این فیلم که از ساعت ۷ بعد از ظهر روز پنجشنبه در ۳۲۰۰ سالن اکرانش را آغاز کرده بود، در روز شنبه ۲۷.۲ میلیون دلار فروخت و پرفروش‌ترین فیلم چندگانه چهل ساله «جان کارپنتر» در افتتاحیه و نیز بالاتر از فروش ۵۲.۳ میلیون دلاری «فعالیت فراطبیعی ۳» پرفروش‌ترین فیلم استودیو بلوم‌هاوس در هفته اول لقب گرفت. «هالووین» در ضمن با فروش ۸۰.۵ میلیون دلاری پس از رکورد ۱۲۳.۴ میلیون دلاری «آن» به عنوان دومین فیلم ترسناک پرفروش تاریخ آمریکا در هفته اول اکران شناخته شد.

در ماه اکتبر معمولاً شاهد چنین بلیت فروشی‌های موفقی در گیشه نیستیم و این مسئله که فیلم‌های رکورددار این ماه همین امسال روی پرده‌ رفته‌اند، نشان دهنده ماهیت بی‌مانند و غیرقابل پیش‌بینی صنعت فیلمسازی و همچنین تلاش استودیوها برای افزایش لذت فیلم دیدن در سالن‌های سینما در عصر شبکه‌های اینترنتی است.

به نظر می‌رسد که مردم آمریکا هنوز مایلند به سالن‌های سینما مراجعه کنند. «کام‌اسکور» گزارش داده است که ماه اکتبر با فروش ۶۳۴.۳ میلیون دلاری در ۲۱ روز اول و افزایش بلیت فروشی ۵۵ درصدی نسبت به سال گذشته و ۱۲ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۴ در راه رسیدن به یک رکورد جدید و عبور از رکورد ۷۵۷.۱ میلیون دلار است. بسیاری از استودیوها صبح روز شنبه اعتقاد داشتند که «هالووین» به فروش بیش از ۸۰ میلیونی دست خواهد یافت. محقق نشدن این پیش‌بینی رفتار همیشگی آثار ترسناک را بار دیگر نمایان می‌کند که فروششان چند روز پس از اکران کاهش می‌یابد. «هالووین» در روز شنبه افت فروش ۱۷ درصدی نسبت به جمعه را تجربه کرد، این درحالی است که فیلم ترسناک و پرفروش «راهبه» و «آن» در همین روز افت ۱۰ درصدی را ثبت کردند.

هیچکس انتظار این بلیت فروشی خوب را در پاییز امسال نداشت. به نوشته «کام‌اسکور»، فروش کلی فیلم‌ها از ۱ ژانویه تا ۲۱ اکتبر به ۹.۵ میلیارد دلار رسیده و رشد ۱۱ درصدی نسبت به فروش کلی سال ۲۰۱۷ و ۶ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۶ را نشان می‌دهد. اکران «هالووین» موجب شد فروش کلی آثار این هفته به ۱۶۸ میلیون دلار برسد و نسبت به هفته مشابه در سال گذشته ۷۲ درصد رشد داشته باشد. براساس نظرسنجی «فندنگو»، ۹۸ درصد مردم به خاطر دیدن «جیمی لی کورتیس» و شخصیت «مایکل مایرز» در فیلم هیجانزده بوده‌اند، ۹۷ درصد از مشارکت «جان کارپنتر» به وجد آمده‌اند و ۸۹ درصد به خاطر کارگردان و حضور «دنی مک‌براید» قصد خرید بلیت داشته‌اند. ۸۸ درصد آنان طرفدار ژانر اسلشر بوده و ۷۶ درصد از هواداران بیشتر فیلم‌های چندگانه «هالووین» را دیده‌اند.

احیای چندگانه‌های ترسناک اخیراً به یک موج تبدیل شده است. در مورد بازسازی «هالووین» عامل اصلی موفقیت در گیشه، حضور «جان کارپنتر» به عنوان تهیه‌کننده، بازگشت «جیمی لی کورتیس» در نقش «لوری استرود» که سرنوشتش با زمانه جنبش MeToo همخوانی دارد، کارگردانی «دیوید گوردن گرین» و بازی «دنی مک‌براید» که طنز تلخ با نامش گره خورده، و همکاری «مالک آکاد» فرزند «مصطفی آکاد» تهیه‌کننده سری «هالووین» در سال‌های ۱۹۷۸ تا ۲۰۰۲ ذکر می‌شود. این ریبوت با کاری که یونیورسال با چندگانه «دنیای ژوراسیک» و دیزنی با «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» کرد متفاوت بود. این روزها برای احیای چندگانه‌های کلاسیک با ستارگان سالخورده‌شان بازاری وجود دارد. پارامونت و اسکای‌دنس نیز در حال انجام همین کار با «ترمیناتور» و ستاره‌های آن «لیندا همیلتون» و «آرنولد شوراتزنگر» هستند و قرار است هر دو نقش‌های قبلی خود در «ترمیناتور ۲: روز داوری» به کارگردانی «جیمز کامرون» را تکرار کنند. طبق آخرین آمار «هالووین» در ایالت‌های شرقی و جنوبی آمریکا عملکرد بهتری داشته و پیش‌بینی می‌شود دستیابی به فروش داخلی ۲۰۰ میلیون دلاری برای این فیلم به سهولت صورت پذیرد. ۵۳ درصد مخاطبین فیلم مرد و ۴۷ درصد زن‌اند، ۷۲ درصد آنان زیر ۳۵ سال سن دارند و پرجمعیت‌ترین گروه سنی به افراد ۲۵ تا ۳۴ ساله با ۳۲ درصد اختصاص دارد. در مجموع، ۴۱ درصد از مخاطبین فیلم زیر ۲۵ سال سن دارند. ۴۷ درصد خریداران بلیت برای «هالووین» سفیدپوست، ۲۳ درصد اسپانیولی زبان، ۱۷ درصد سیاهپوست و ۱۳ درصد آسیایی تبارند.

جیسون بلوم تهیه کننده «هالووین» که شاهد بهترین افتتاحیه تاریخ استودیوی «بلوم‌هاوس» بوده می‌گوید: «واکنش مردم و منتقدین بهترین تبلیغ برای نام بلوم‌هاوس است. فیلم «هالووین» موفق شد با همکاری خالق قدیمی چندگانه و نویسنده و کارگردانان بااستعدادی که معمولاً اثر ترسناک نمی‌سازند، این مجموعه فیلم را به روشی لذت‌بخش احیا کند.» ناصر الخلیفی رئیس قطری استودی «میرامکس» و گروه رسانه‌ای «بی‌این» (beIN) نیز گفت: «یونیورسال، بلوم‌هاوس و ستاره فیلم «جیمی لی کورتیس» در عرضه «هالووین» به بازار نقش مهمی داشتند. فیلم‌های اندکی وجود دارند که ترکیبی شگفت‌انگیز از استعدادهای جدید و قدیم هالیوود باشند. امیدواریم در آینده همکاری‌های بیشتری داشته باشیم.»

استودیوهای رقیب یونیورسال می‌دانستند که «هالووین» بازار آمریکا را قبضه می‌کند، بنابراین برخلاف سال‌های اخیر که شاهد اکران گسترده چهار یا پنج فیلم به صورت گسترده بودیم، اثر مهمی در هفته سوم اکتبر برای مقابله با این فیلم عرضه نکردند. در عوض فاکس قرن بیستم تعداد سالن‌های اقتباس سینمایی از رمان «انجی توماس» یعنی «نفرتی که می‌پراکنی» را از ۲۴۸ به ۲۳۰۳ افزایش داد و به فروش ۷.۵ میلیونی رسید. این فروش برای اثری که با بودجه ۲۲ میلیون دلاری به تولید رسیده چندان رضایت‌بخش نیست، اما فاکس قصد دارد به آرامی بازار فروش این فیلم را گرم کند. داستان فیلم درباره دختر نوجوانی است که شاهد قتل دوستش به دست یک افسر پلیس می‌شود . امتیاز میانگین منتقدین به فیلم از دید وبسایت «راتن تومیتوز» تا این لحظه ۹۷ درصد است و مخاطبین هم پس از خروج از سالن به آن نمره بسیار خوب A+ داده‌اند. ۴۳ درصد از مخاطبین این فیلم سیاهپوست، ۳۴ درصد سفیدپوست، ۱۵ درصد اسپانیولی زبان، و ۸ درصد آسیایی تبار بوده‌اند و ایالت‌های شرقی و میانی استقبال بهتری از آن به عمل آورده‌اند. انتظار می‌رود فیلم به فروش داخلی ۲۰ و چند میلیون دلاری دست یابد. با این امتیازات عالی از طرف مردم، از فیلم انتظار فروش بهتری می‌رفت اما با اثری درام مواجه هستیم، ژانری که همواره چالش‌برانگیز بوده است.

فیلم‌های ترسناک دیگری که طی سال‌های اخیر و با موفقیت فیلم «کشتار با اره‌برقی در تگزاس» (Texas Chainsaw Massacre) در سال ۲۰۰۳ ساخته شدند شامل «وحشت در آمیتی‌ویل» (The Amityville Horror) در سال ۲۰۰۵ (افتتاحیه ۲۴ میلیون دلاری، فروش داخلی ۶۵.۲ میلیون دلاری)، «جمعه سیزدهم» (Friday the 13th) در سال ۲۰۰۹ (افتتاحیه ۴۰.۵ میلیون دلاری، فروش داخلی ۶۵ میلیون دلاری)، «کابوس در خیابان الم» (A Nightmare on Elm Street) در سال ۲۰۱۰ (فروش افتتاحیه ۳۲.۹ میلیون دلاری، فروش داخلی ۶۳ میلیون دلاری)، و حتی «هالووین» (Halloween) در سال ۲۰۰۷ (فروش افتتاحیه ۲۶.۳ میلیون دلاری، فروش داخلی ۵۸.۲ میلیون دلاری) می‌شود. همگی این آثار به بالاترین رکورد فروش در چندگانه خود دست یافتند. اما با شکست «حلقه‌ها» (Rings) استودیوی پارامونت در سال گذشته و افتتاحیه ۱۳ میلیون دلاری آن، و همچنین «آمیتی‌ویل: بیداری» که سرانجام از فروشگاه «گوگل پلی» سر درآورد، هیجان تولید دنباله‌های ترسناک فروخفت. بلوم‌هاوس سال‌های گذشته در سومین آخر هفته اکتبر فیلم‌های «فعالیت فراطبیعی ۲»، ۳ و ۴ را اکران کرد و به نتیجه رسید.

بازاریابی فیلم «هالووین» پاییز سال گذشته با انتشار اولین تصویر رسمی از کورتیس کلید خورد. اولین تریلر فیلم نیز ژوئن گذشته رونمایی شد و ۲۲ میلیون مرتبه در هشت ساعت اول دیده شد و تا به امروز ۱۶۰ میلیون مرتبه مشاهده شده است. یونیورسال با اکران جهانی فیلم در جشنواره فیلم تورنتو نام فیلم را بر سر زبان‌ها انداخت. شمار هواداران/مشاهدات مربوط به این فیلم در رسانه‌های جمعی اینستاگرام، توئیتر، فیسبوک و یوتیوب به ۱۹۲.۱ میلیون می‌رسد که فاصله زیادی با میانگین ۱۰۳ میلیونی این ژانر دارد.

فیلم اسلشر «هالووین» با توجه به بودجه ۱۵ میلیون دلاری آن که به صورت مساوی بین بلوم‌هاوس و میرامکس تقسیم شده، به سود سرشاری خواهد رسید. فیلم «اسپلیت» بلوم‌هاوس سال گذشته با بودجه ۹ میلیون دلاری تولید شد و به فروش جهانی ۲۷۸.۴ میلیون دلاری دست یافت. فیلم «برو بیرون» این استودیو نیز با بودجه ۴.۵ میلیون دلاری ساخته شد و با در نظر گرفتن هزینه تبلیغات و بازاریابی ۷۷ میلیون دلاری و فروش ۲۵۵.۴ میلیون دلاری آن تقریباً ۱۲۴.۸ میلیون دلار سود کرد.

فیلم «می‌توانی مرا ببخشی؟» (Can You Ever Forgive Me?) فاکس سرچ‌لایت با اکران در ۵ سالن نیویورک و لس آنجلس در افتتاحیه به فروش ۱۵۰ هزار دلاری رسید. این نتیجه برای فیلمی که از منتقدین امتیاز ۹۹ درصد «راتن تومیتوز» دریافت کرده قابل ستایش است.

فیلم «زندگی وحشی» (Wildlife) به کارگردانی «پال دانو» این هفته افتتاحیه خود را جشن گرفت و به فروش سه روزه ۱۰۵ هزار دلاری دست یافت. این فیلم با بازی «جیک جیلنهال» و «کری مولیگان» از رمانی به همین نام نوشته «ریچارد فورد» اقتباس شده و در حال حاضر از مجموع ۷۳ نقد دارای امتیاز ۹۶ درصد از «راتن تومیتوز» است.

فیلم «اواسط دهه ۹۰» (Mid90s) استودیوی A24 به کارگردانی «جونا هیل» دیگر فیلمی بود که این هفته به صورت محدود در چهار سالن افتتاح شد و به فروش آخر هفته ۲۴۹.۵ هزار دلاری و فروش میانگین ۶۲.۳ هزار دلاری در هر سالن رسید.

این هفته فیلم «اولین انسان» در دومین هفته اکران ۸.۶ میلیون دلار فروخت و با افت فروش ۴۶ درصدی به فروش ده روزه ۳۰ میلیون دلاری رسید. یونیورسال امیدوار بود که این فیلم مانند «پل جاسوسان» در دومین هفته ۲۶ درصد افت فروش را تحمل کند.

هفته آینده اکشن تریلر Hunter Killer و فیلم Invisible در ۲۶۰۰ سالن اکران می‌شوند، یونیورسال فیلم «جانی اینگلیش بار دیگر ضربه می‌زند» (Johnny English Strikes Again) که در حال حاضر در خارج از مرزهای آمریکا ۹۶ میلیون دلار فروخته را روی پرده می‌برد، آمازون فیلم «سوسپیریا» (Suspiria) را را عرضه می‌کند و نئون و رودساید اکران «مرز» (Border) و «وایپر کلاب» (Viper Club) را آغاز می‌کنند.

منبع: 30 نما

اطلاع رسانی از طریق ایمیل
به من اطلاع بده در صورت:
guest
لطفا نام حقیقی خود را وارد کنید
آدرس ایمیلتان را وارد کنید
اگر وبسایت دارید، آدرس آن را وارد کنید

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

جست‌وجو

Generic selectors
فقط تطبیق کامل
جستجو در عناوین خبرها
جستجو در محتوای خبرها و گفتگوها
Post Type Selectors

ویدیو

در حال بارگذاری...

آخرین پست‌ها

سینمافا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

0
Would love your thoughts, please comment.x