ورسیون سوپرشعاری و سفارشی ارتجاعی فیلمفارسی‌ها

منتقدان یکصدا «لاتاری» را کوبیدند

منتقدان یکصدا «لاتاری» را کوبیدند

نمایش فیلم «لاتاری» ساخته‌ی محمدحسین مهدویان، با مواضع منفی منتقدان مطرح مواجه شد.

مهدویان با سریال «آخرین روزهای زمستان» و فیلم «ایستاده در غبار» فیلمسازی آینده‌دار معرفی شد. نمایش «ماجرای نیمروز» در جشنواره سال قبل، با نظرات متفاوتی روبرو شد. بعضی از منتقدان آن را دوست داشتند و عده دیگری عدم تبیین انگیزه‌ها را به عنوان ضعفش قلمداد کردند. جمع‌بندی نظرات منتقدان این بود که «ماجرای نیمروز»‌ اگر چه قدم رو به جلویی در کارنامه‌ی مهدویان نیست، ولی به لحاظ وجوه فنی خصوصا طراحی صحنه و گریم، اثر قابل توجهی است. هر چند همان موقع هم خیلی‌ها بودجه چند میلیاردی دولتی فیلم را دلیل موفقیت آن دانستند و نه خلاقیت سازندگانش را.

حالا با ورود مهدویان به سینمای اجتماعی روز، منتقدان یکصدا فیلمش را بد می‌دانند.

نیما حسنی‌نسب: لاتاری ورسیون سوپرشعاری و سفارشی ارتجاعی فیلمفارسی‌هایی است که دختر و پسر عاشق روی موتورسیکلت در شهر می چرخیدند و ترانه داریوش پخش می شد! بعد دختر به چنگ بدمن نابکاری می افتاد و پسر عاشق حقش را کف دستش می گذاشت؛ فیلم همین داستان را هم بد بازتعریف و بازسازی کرده است.

سعید قطبی‌زاده: لاتاری یکی از بدترین فیلم‌هایی است که در تاریخ عمرم دیدم و ده منتقدی که با هم فیلم را دیدیم آن را نه متوسط، که فیلمی ضعیف ارزیابی کردند.

مسعود فراستی: این حجم از ابتذال در لاتاری نشان می‌دهد که مهدویان اصلا سینما را دوست ندارد! صرفا پولی فراهم شده و گفته‌اند این فیلم را بسازیم.

مهرزاد دانش: فیلم، مضحکه ای ناخواسته را به نمایش می گذارد که البته با چندین فقره شعارهای غلیظ و نمایش رگ متورم گردن، شاید بتوان در همان لحظه تماشای صحنه ها کمی احساسات رقیقه مخاطب را به بازی گرفت.

یاشار نورایی: لاتاری بیانیه‌ای سطحی و تندخوست که تنها وجه تمایزش با سینمای لاتی ساده‌اندیش و سطحی دهه پنجاه، سفارشی بودنش است.

امیر قادری: این سطح نازل از مطرح کردن مسئله غیرت، این جا هم به داد فیلمساز نمی‌رسد. مهدویان در جلسه مطبوعاتی، اسم کوئنتین تارانتینو را آورد. اما آقای تارانتینوی ما، مرد صادقی است، و تا ته‌اش می‌رود؛ ای محمدحسین مهدویان!

مجید اسلامی یکی از سرشناس‌ترین منتقدان تاریخ سینمای ایران هم به فیلم نمره صفر داده است. آنتونیا شرکا و غلامعباس فاضلی هم در برنامه هفت، هر دو به فیلم نمره نیم دادند و ایرادهای مضمونی و فرمی متعددی را درباره‌اش مطرح کردند.

منابع: اینستاگرام و تلگرام منتقدان، کافه سینما، هفت، برنامه اینترنتی اپستورف

اطلاع رسانی از طریق ایمیل
به من اطلاع بده در صورت:
guest
لطفا نام حقیقی خود را وارد کنید
آدرس ایمیلتان را وارد کنید
اگر وبسایت دارید، آدرس آن را وارد کنید

2 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
حسینی
حسینی
۱۳۹۶/۱۱/۲۰ ۲۰:۵۲

مگه نظر بنویسیم، تایید هم می کنید؟!

محمد پورصادقی
مدیرسایت
Reply to  حسینی
۱۳۹۶/۱۱/۲۱ ۰۰:۰۲

بله قطعا

جست‌وجو

Generic selectors
فقط تطبیق کامل
جستجو در عناوین خبرها
جستجو در محتوای خبرها و گفتگوها
Post Type Selectors

ویدیو

در حال بارگذاری...

آخرین پست‌ها

سینمافا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

2
0
Would love your thoughts, please comment.x