تاثیر گلدن گلوب بر اسکار

«پست» و «مرا با نام خودت صدا بزن» ناک اوت شدند؛ «دانکرک» روی لبه تیغ

«پست» و «مرا با نام خودت صدا بزن» ناک اوت شدند؛ «دانکرک» روی لبه تیغ

سینمافا- رقابت امسال فیلم‌ها بر سر جایزه اسکار، پیچیده‌تر از همیشه است. تا چند هفته قبل، هفت مدعی بر سر مجسمه طلایی «بهترین فیلم» می‌جنگیدند، ولی با اعلام نام برندگان و نامزدهای بسیاری از جشن‌های سینمایی، به مرور دایره رقبا محدودتر شد.

مراسم گلدن گلوب نشان داد «سه بیلبورد خارج از ابینگ، میزوری» یک مدعی جدیست. کسب چهار جایزه از جمله فیلم درام و فیلمنامه، ساخته مک‌دونا را به یکی از شانس‌های اصلی بدل کرد. «لیدی برد» هم دیگر فیلم موفقی است که جایزه بهترین فیلم کمدی گلدن گلوب را به ویترین افتخاراتش افزود.

به جز دو برنده گلدن گلوب، دو فیلم «شکل آب» و «برو بیرون» کماکان مدعی بالقوه هستند. دل‌تورو جایزه کارگردانی گلدن گلوب را گرفت و نامزدی‌هایش پرشمار بوده‌اند. ولی شاید مثل هم‌وطنش،‌ کوارن جایزه کارگردانی و چند جایزه فنی بگیرد ولی اسکار بهترین فیلم را واگذار کند. «برو بیرون» هم تنها ناکامی‌اش در گلدن گلوب بوده و در عوض جشن‌های ایالتی منتقدان را درو کرده. یادمان نرود پارسال سیاه‌پوست‌ها به داد «مهتاب» رسیدند و همان‌ها امسال هم رای خواهند داد.

اما سازندگان خیلی از فیلم‌ها، چندان روزهای خوشی پشت سر نمی‌گذارند. یکی از فیلم‌هایی که روی آن حساب ویژه‌ای شده بود «مرا با نام خودت صدا بزن»‌ بود ولی ناکامی‌اش در گلدن گلوب و جشن انجمن بازیگری، آن را از کسب اسکار دور کرد.

فیلم جدید اسپیلبرگ هم با این هدف ساخته شد که در اسکار بدرخشد. خیلی تبلیغات برایش راه انداختند، ولی چندان انتظارات را برآورده نکرد. عدم نامزدی در جشن بازیگری و فیلمنامه و دست خالی‌اش در گلدن گلوب، پایانی بر مدعی بودن فیلم بود.

فیلم کریستوفر نولان، که بیشترین میانگین نمره منتقدان را به خود اختصاص داد، هنوز کاملا میدان را خالی نکرده. ولی اقتداری که انتظار می‌رفت را از خود نشان نداد. در جشن‌های مختلف، نامزدی فیلمنامه و بازیگری به دست نیاورد و رقابت کارگردانی را هم به دل‌تورو واگذار کرد. شاید جوایز انتخاب منتقدان و بفتا دوباره دانکرک را به یک مدعی بدل کند. فرصت برای نولان بسیار کم است.

طی روزهای آینده با برگزاری جشن منتقدان، اتحادیه بازیگران و تهیه کنندگان و اعلام نامزدهای بفتا، شاید تصویر روشن‌تری از برنده احتمالی داشته باشیم.

 

مدعیان اسکار بهترین فیلم:
لیدی برد
سه بیلبورد خارج از ابینگ، میزوری
شکل آب
برو بیرون
دانکرک

 

نامزدهای محتمل:
پست
مرا با نام خودت صدا بزن
بیماری بزرگ

 

احتمال نامزدی:
پروژه فلوریدا

لجنزار
من، تونیا
مالی گیم
نخ خیال
واندروومن

اطلاع رسانی از طریق ایمیل
به من اطلاع بده در صورت:
guest
لطفا نام حقیقی خود را وارد کنید
آدرس ایمیلتان را وارد کنید
اگر وبسایت دارید، آدرس آن را وارد کنید

2 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
mr movie
mr movie
۱۳۹۶/۱۰/۲۳ ۱۰:۵۸

به نظر دل تورو جایزه بهترین کارگردانی رو میبره . میزوری بهترین فیلم ، بهترین فیلم نامه غیر اقتباسی و نقش مکمل مرد رو میبره . واندر ومن جلوه های ویژه . دانکرک موسیقی و تدوین . گری الدمن بهترین بازیگر نقش اول مرد . لیدی برد بهترین بازیگر نقش اول زن . مریل استریپ بهترین بازیگر نقش مکمل زن . بهترین انیمیشن coco میشه . بهترین فیلم خارجی به احتمال زیاد به the square (میدان) میرسه . و احتمالاً اسپیلبرگ نامزدی هایی به دست بیاره امّا دست خالی اسکار رو ترک کنه .

جست‌وجو

Generic selectors
فقط تطبیق کامل
جستجو در عناوین خبرها
جستجو در محتوای خبرها و گفتگوها
Post Type Selectors

ویدیو

در حال بارگذاری...

آخرین پست‌ها

سینمافا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

2
0
Would love your thoughts, please comment.x