فِراری، فیلم خطرناک روز

بررسی فیلم های کوپال، آباجان، فِراری و سوفی و دیوانه

بررسی فیلم های کوپال، آباجان، فِراری و سوفی و دیوانه

سینمافا- مهدی غضنفری در روز سوم جشنواره در سالن همایش های میلاد 5 فیلم به نمایش در آمد :
کوپال(کاظم مولایی ) آباجان(هاتف علیمردانی ) فراری(علیرضا داوود نژاد) سوفی و دیوانه (مهدی کرم پور ) و مستند آوانتاژ (محمد کارت)

کوپال (کاظم مولایی )/ اصراری نیست دیده شود
کوپال فیلمی تجربی است که کارگردان بیشتر آنکه دغدغه قصه تعریف کردن را داشته باشد دغدغه طراحی صحنه و لباس داشته است . کوپال فیلم پرزحمتی است اما راهی برای نزدیک شدن تماشگر حتی خاص باز نمی گذارد . پرواضح است چنین روایت هایی خیلی مناسب سینما نیست اما برای ویدیوآرت و کلیپ عالی است و به نظر می رسد فیلمساز باید توانش را در جایی بجز سینما بگذارد .

آباجان (هاتف علیمردانی ) / اصراری نیست دیده شود
آنگونه که از نوشته پایانی مشخص می شود فیلم داستان واقعی فیلمساز است . آباجان فیلمی الکن است که بازی خوب بازیگران فیلم و طراحی صحنه دشوارش نمی تواند فیلم را نجات دهد . پایان اتفاقی فیلم بیشترین ضربه را به فیلم می زند

فراری ( علیرضا داوودنژاد ) / بدلیل یا دلایلی خوب است دیده شود
فراری (نام ماشین ) فیلم خوش ساختی است . نام فیلم یکی از دقیق ترین نام فیلم های شاید تاریخ سینمای ایران است. دختر فراری فیلم به دنبال ماشین فراری است. بازی دو بازیگراصلی فیلم محسن تنابنده و ترلان پروانه …خوب است و شیمی دو بازیگر به هم می آید . فراری فیلمی خیابانی از سینمای اجتماعی ایران است که پرداخت خوبی دارد اما فیلم خوبی نیست چرا ؟ چون فیلم بشدت ایدئولوژیک است. ماهواره بد است. سرمایه داری بد است. این عوامل باعث بدبختی مردمان و مخصوصا فقرا و بویژه دختران این خانواده ها شده است. از سویی راننده تاکسی سابقا بسیجی و کاردرست فیلم حتی تاکسی سمندهم ندارد و کماکان سوار پیکان است ! چرا؟ چون مرام و معرفت در همراهی با پیکان است! و پیکان هر چه قراضه تر باشد میزان مرام و معرفت بیشتر !!

سوفی و دیوانه ( مهدی کرم پور ) / اصراری نیست ، دیده شود
“سوفی و دیوانه” همانگونه که از نام و پوستر فیلم مشخص است . فیلمی در رده فیلم های فلسفی یا عارفانه یا معناگرا …است . جدا از اینکه فیلم در بهترین حالتش متعلق به این زمانه نیست در وضعیت فعلی که بدترین حالتش است طبیعی است که تبدیل به کمدی ناخواسته شود . اینکه دختر بچه ای به نمایندگی فیلمساز به مردی که تمایل به خودکشی دارد داستان بگوید یا عرفان یا فلسفه (ربطی بهم ندارند اما در فیلم بی ربطی چون سوفی و دیوانه ربط پیدا می کنند!) قره قره کند خب واضح است اذیت کند و موجب خنده و دست های اعتراضی مخاطب شود.

اطلاع رسانی از طریق ایمیل
به من اطلاع بده در صورت:
guest
لطفا نام حقیقی خود را وارد کنید
آدرس ایمیلتان را وارد کنید
اگر وبسایت دارید، آدرس آن را وارد کنید

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

جست‌وجو

Generic selectors
فقط تطبیق کامل
جستجو در عناوین خبرها
جستجو در محتوای خبرها و گفتگوها
Post Type Selectors

ویدیو

در حال بارگذاری...

آخرین پست‌ها

سینمافا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

0
Would love your thoughts, please comment.x